Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-02, 21:52
  #277
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Finns vad jag förstår rätt många fräna angrepp i "Århundradets kärlekskrig" (symptomatiskt pretentiös titel, för övrigt):
Han sa:

Det är bara skitsnack.
Om du har fått några dussin
örfilar och sparkar
är det högt räknat

Jag har inte misshandlat dig.
Har inte läst boken, men kollat lite i den, och av vad man hört och kan utläsa från vissa citat anklagar hon honom rätt explicit för misshandel. Och för att vara en "självrunkare" som konsumerar "äcklig nätporr":
Han sa:

Jag låter mig inte
läxas upp av dig.
Du är ute efter att kastrera mig.

I allt du gör
sparkar du män
på kuken.

[...] [Hon:]

Jag tänder inte


när du kräver att jag ska säga:

”ge mig kuken Monsieur”.
Du har din äckliga nätporr.
Vad har jag?
Min patetiska dröm
om närhet.
Och:
Hon sa:
Du gav dig på mig
slog ner mig i badrummet
stukade två fingrar på mig
för att du sa jag provocerade dig.

Ynkliga självrunkare.
Shit pommes frites.

Men som jag poängterat tidigare vågade sedan ingen journalist riktigt pressa henne på detta, utan hon slapp undan med att det på nått sätt var "dikt", samtidigt som det också var helt sant, och alla visste att det handlade om Horace och henne. Ingen frågade liksom konkret, alltså Ebba, var det verkligen så att han insisterade på att du skulle säga "ge mig kuken Monsieur"?

https://www.expressen.se/kultur/arhu...attstroms-bok/

Mycket av detta har ju redan avhandlats i tråden. Men visst, idén att EWB skulle ha lärt Horace hur man skriver, eller ha plockat upp honom från rännstenen är väl bland de mer befängda.

Kan ju annars tillägga att jag förstås inte vet om detta stämmer. Horace verkar ju vara en rätt viljestark individ, om man säger så, så kanske det stämmer att han krävde att Ebba skulle be honom om kuken, eller till och med att han spöade på henne då och då. Men hennes trovärdighet är knappast oantastlig.

Ja, det där är oärligt för hon räknade ju med att alla skulle ta det som en skildring av deras äktenskap. Men samtidigt ville hon inte stå för det. Då hade han väl kunnat få boken fälld för förtal, iofs, eftersom det är grova anklagelser. Unni var schysst och försvarade Ebbas rätt att skriva om sina upplevelser, alltså hon var på hennes sida på något sätt. Men Ebba hade aldrig försvarat Unni Drougge. Och så det att hon fortsätter snacka skit om Horace Engdahl i media, det gör ju att man tar parti för honom. De är nog lika självgoda båda två men han har skött skilsmässan snyggare.
Citera
2021-03-07, 16:17
  #278
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någon karakteriserade Ebba som en "never-ever-been-wrong person"...


Fast det gäller ju enbart i mediala feministkretsar, och allmänt socialdemokratiska sammanhang. Hon har åtminstone erkänt på fyllan att hon tar ut sitt manshat på turkarna och blattarna, så slipper dom sköra svenska männen bryta ihop och dö. Eller hur.
Citera
2022-02-24, 22:18
  #279
Medlem
Största manshataren vi har har en näsa som ser ut som en kuk isint that ironic
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback