13 130 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Bostad, hem och trädgård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
najas
Moderator
najass avatar
Övrigt ---> Bostad, hem och trädgård

/mod

CoupDeGrace
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Enligt birthday.se bor bland annat följande ”familjer” i porten:

Kinnunen
Kaunismäki
Javaheri
Dokmai
Nissilä
Diyari
Kitsupha
Mladenovic

Skulle väl säga att du svarade dig själv med det inlägget..

rotadent
Moderator
rotadents avatar
Jag har bott precis där. Det är mestadels pensionärer och familjer/par som bor i höghusen om det är där du ska bo. Det är väldigt lugnt klientel. Rör sig lite alkisar och liknande i området men de bor på andra sidan gatan mestadels. Husen renoveras just nu tror jag, stambyten, fasader, fönster om jag minns rätt. Det fanns en Statoil där förut men den revs för 1,5 år sen eller så. Nära till Lötsjön och Råstasjön med grönområden. Nära till Sundbybergs centrum med affärer och service. På andra sidan gatan finns en spansk restaurang som var mycket bra den enda gången jag åt där. Finns ett gäng restauranger på Tulegatan också som är okej. Du är mitt mellan Sundbybergs t-bana och Näckrosens t-bana så du kan åka med båda blå linjerna när du ska hem. Buss 515 till Odenplan går utanför huset.

Modererar: Bilar | Bostad | Foto | Hårdvara PC | Restauranger | Övriga fordon

bongiovi
Medlem
bongiovis avatar
Säg inte att du ska bo i sarajevohuset på vasagatan?

åh.. såg nu vilket hus de kan vara. Tule.
Nackdelen med det området är väl att det är långt till diverse centrum. Både sundbyberg och Solna centrum är tar en stund att gå till.
Fast det beror på hur bekväm man är iåförsig
Jag bodde i Råsunda förut. Man blev rätt bekväm med alla resturanger och sånt utanför dörren.
Senast redigerad av bongiovi 2009-12-14 kl. 23:10.

svengöran
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Överväger att flytta till Sundbyberg men vill veta om det område där den aktuella lägenheten ligger är socialt nedgånget. Begick misstaget för några år sedan att flytta till Högdalen - ett misstag som lärde mig en del. Flyttade efter några månader och har inte satt min fot där sedan dess. Så ni som vet mer än var Sundbyberg ligger, kolla in kartan vid länken. Där är en röd pil som markerar det aktuella området.

Det är ett ok område men vissa av husen är bedrövliga när det gäller isolering och du kommer höra dina grannar när dom öppnar och stänger kylen och allt annat.

MadamMim
Medlem
MadamMims avatar
Sundbyberg "central" är ett "fint" område som ligger högt i pris när det gäller bostadsrätter.
Runt omkring Tuletorget osv är också bra men Rissna och Hallonbergen är ett par skitställen.

Det största problemet med Sumpan som jag ser det, är korruptionen inom kommunen som är gigantisk utan att överdriva en enda smula.
Ha inte barn och bo i Sumpan. Om ditt barn snattar choklad och om Soc inte har mycket att göra för tillfället ligger du illa till.
Inte bokstavligt talat men ändå...
En byhåla mitt i Stockholm.

http://www.youtube.com/watch?v=ACCuF...eature=related

Kupsan
Medlem
Kupsans avatar
Du kan söka på Sunbyberg så dyker det upp en likadan tråd.

Men själva området är bra, typ standard förort, bättre än högdalen absolut (Vissa klumpar nog ihop Sunbyberg med Hallonbergen och Rissne som är betongetto).
Dock är det som tidigare nämnt rätt hårt trafikerat där nu, men om du åker kommunalt så är det nog inget större problem.

evolute
Ja, innan det flöt vi omkring som såpbubblor

Zingho
Medlem
Zinghos avatar
skrev ett svar i denna trad om Sumpan https://www.flashback.org/showthread.php?t=1064727

Kekambas
Avstängd
Kekambass avatar
Flytta till Råcksta istället

Nennene
Medlem
Nennenes avatar
Frågan är väl vart du bor idag? Sundbyberg är enligt mig ett mycket bra ställe, från Tulegatan är det 5-10 minuters promenad till Sundbybergs station med bussar, P-tåg, tunnelbana.

Restauranger finns det gott om, mataffärer och ett uteställe som heter Grand Garbo. Du har även O`learys på järnvägsgatan.

Tulegatan är inte det finaste området i kommunen men absolut inget fel alls på att bo där.

Fredagsmannen
Medlem
Fredagsmannens avatar
Enda negativa saken med stället där du funderar på att flytta in är att på baksidan där har Jehovas Vittnen sin rikes sal..
Annars ser jag inte så mycket negativt.
Välkommen till Sumpan!

rotadent
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredagsmannen
Enda negativa saken med stället där du funderar på att flytta in är att på baksidan där har Jehovas Vittnen sin rikes sal..
Annars ser jag inte så mycket negativt.
Välkommen till Sumpan!

Jag pissade mot väggen på Rikets sal en gång när jag kom hem på fyllan Deras företrädare hade antastat mig med sin tidning och några "goda ord" dagen innan. Barnslig hämnd, men vafan... Oavsett så stör de inte så ofta, under åren jag bodde där hände det två gånger att de försökte pracka på mig tidningen. Annars är det i princip enbart trevligt det där området. Lite kassa matbutiker bara. Hemköp på Tulegatan är ganska dyrt och dåligt, Konsum på Råsundavägen är kasst och Näckrosens ICA är inte mycket bättre... Hemköp i centrum i Sumpan är inte heller bra. Jag handlade mest på ICA Maxi i Solna Business Park.

Modererar: Bilar | Bostad | Foto | Hårdvara PC | Restauranger | Övriga fordon

Svara på ämne
Topp Dela »