Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-14, 00:06
  #1
Medlem
ziences avatar
Jag har googlat och googlat ..

En fråga med läkningen utav en vertikal, 6-8 veckor har jag hört. Men migrerar många LB:s? Och är det någon som faktiskt har tagit sig en käftsmäll med en och kan förklara hur det kändes/gick? Bra dum fråga men vafan, det är tryggt för mig att ändå fråga.

Och samtidigt ni svarar på de två, har ni lust att förklara hur just ni9 upplever LB, dess nackdelar och fördelar!

Peace out!
Citera
2009-12-15, 13:14
  #2
Medlem
jag måste bara säga att det är det snyggaste du kan göra som "läpp-piercing"
Citera
2009-12-24, 17:24
  #3
Medlem
eb1988s avatar
har själv haft en vertikal labret 2 gånger, och det jag har märkt med dem är att de ofta hamnar lite på sniskan under läkningen, det blir lätt ärrbidning och att det gör ont att pussas de första månaderna, men jag kanske är en kärring med, vem vet..
angående käftsmällar så råkade min dåvarande pojkvän skalla mig när jag nyss hade gjort den, de var långt från smärtfritt och den blev lite sned efter det.. är ingen enkel piercing enligt mig, och har ett väldigt fult ärr efter jag tog ut den, har ca en 5 mm "kula" mitt på underläppen, inte direkt osyligt
men det är en snygg piercing som de allra flesta passar i, så varför inte testa?
läste igenom texten nu och såg att jag inte alls skrivit nåt positivt om piercingen, men är en av mina favoritpiercingar ändå, skulle lätt göra om den om jag kunde, har funderat på att köra 2 st off-center istället för att undvika ärret jag har
Lycka till!
Citera
2010-03-22, 12:14
  #4
Medlem
ziences avatar
Ledsen för sent svar!

Jag är tokrädd för migreringen, jag har ett väldigt seriöst arbete och kan inte arbeta med ärrbildningar i ansiktet. Däremot en snygg och stilig piercing kommer inte vara några problem. Och jag håller med er också, lätt den snyggaste piercingen man kan skaffa! Ska överväga och kanske ta lite närmare våren, så att kylan inte jävlas med läppen
Citera
2010-03-27, 12:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zience
Ledsen för sent svar!

Jag är tokrädd för migreringen, jag har ett väldigt seriöst arbete och kan inte arbeta med ärrbildningar i ansiktet. Däremot en snygg och stilig piercing kommer inte vara några problem. Och jag håller med er också, lätt den snyggaste piercingen man kan skaffa! Ska överväga och kanske ta lite närmare våren, så att kylan inte jävlas med läppen


Jag tycker du ska göra den, har aldrig sett nån som inte passar i vertikal labret pierc
Citera
2010-03-30, 15:34
  #6
Medlem
ziences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunuzone
Jag tycker du ska göra den, har aldrig sett nån som inte passar i vertikal labret pierc

Mjo funderar också på den tråkiga sidoläppiercingen .. jag råkar alltid ut för dumheter, vore onödigt att spräcka mitten av läppen plus knocka ut framtänderna ..
Citera
2010-06-03, 19:15
  #7
Medlem
Bumpar den här tråden istället för att starta en ny.. Jag har en vertikal labret sen c:a
tre veckor tillbaka men jag har lite problem med det övre hålet. Det ser ut som det är
ett sår där eller som en blåsa som har spruckit och det är även lite ömt och svider.
Båda hålen vätskar en del, men det är inte särskilt svullet och rött.
Jag tvättar morgon och kväll med saltlösning och sköljer av med vatten när det har
kommit matrester på den. Någon annan som har varit med om detta och vet om det
kommer att läka ihop ändå? Jag hoppas verkligen att den inte håller på och migrerar,
vad skulle man kunna göra för att förhindra att det fortsätter i så fall? Tack på
förhand
Citera
2014-11-05, 13:01
  #8
Medlem
Creepy24s avatar
Väldigt lång läkningstid det gör ont lång tid efter att du gjort den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback