Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-27, 11:57
  #85
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Fan om jag tittar på denna sidan, så är CBD alltid lägre än 1 % ,medans CBN är över 1 %.
http://azarius.net/seedshop/greenhouseseeds/
Är det CBD som bara är anti psykotiskt eller har CBN det också?
Är det så att CBD är ett ämne och CBN är flera ämnen ?
Vet det finns en "diagram" i form av boll, där man ha lagt in tårtbitar med de olika cannabinoiderna.
Och sen har man fyllt på i vilka områden de olika cannabinoiderna gör bäst verkan.
Ska se om jag hittar denna.

Edit:
Sicken tur jag hade, hitta den direkt.
Dock var inte CBN med på denna.
Om nu inte det är den blå/grå tårtbiten.
http://wiki.magiskamolekyler.org/Med...3%B6r_Cannabis
__________________
Senast redigerad av klyban 2013-01-27 kl. 11:59.
Citera
2013-01-27, 12:08
  #86
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet det finns en "diagram" i form av boll, där man ha lagt in tårtbitar med de olika cannabinoiderna.
Och sen har man fyllt på i vilka områden de olika cannabinoiderna gör bäst verkan.
Ska se om jag hittar denna.

Edit:
Sicken tur jag hade, hitta den direkt.
Dock var inte CBN med på denna.
Om nu inte det är den blå/grå tårtbiten.
http://wiki.magiskamolekyler.org/Med...3%B6r_Cannabis


Tack för svaret (det var ju ett tag sedan du skrev det inlägget 2011-11-27, 12:06 )
Diagram bollen är otroligt intressant.
Man borde ju kunna detta om man röker mycket ,Så man är medveten om vad som händer med sin kropp
Citera
2013-01-27, 12:39
  #87
Medlem
GanjahSmokes avatar
Det borde gå att ta in rökbar cannabis från ett EU land som skriver ut detta som medicin .
Gå och lämna det i tullen och sedan få det några dagar senare om dom följer Schengenavtalet .
30 dagars bruk ,hur många gram weed blir det?

Är det ingen efter Joakim Hedström som har testat riktig rökbar cannabis ?

Varför är svenne så feg ?
Citera
2013-01-27, 13:01
  #88
Medlem
Mystiqes avatar
Någon som har koll om det skriver ut till folk som har fibromyalgi?
Har en släkting som får extrema muskelsmärtor men vägra ta opioider eller NSAID då det ger mer biverkningar än fördelar...

Många av länkarna i tråden funkar inte eller står det är privat.

Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
...
Ett fåtal får på licens:
Adderall
Vyvanse (som inte ska gå att missbruka)

Antidepressiva som har positiv effekt vid ADHD
Strattera (Godkänd endast för behandling av ADHD)
Voxra (depåtablett)
Zyban (samma som ovan,ej depå och godkänd som sluta röka-preparat.)
Venlafaxin (Över 275 mg så påverkas noradrenalinet, ska ätas om personen har en depression)
Cymbalta (påminner om föregående)

...

Strattera är effektivt för dem som har ADHD samt man kan inte bli hög men enda problemet med den är att den påverkar rejält levervärden...
__________________
Senast redigerad av Mystiqe 2013-01-27 kl. 13:06.
Citera
2013-01-27, 15:32
  #89
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har jag totalt missat att han får.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hal...s-till-sverige

Jasså, han är inte i närheten av en MS patient och har aldrig varit.
Citera
2013-03-26, 17:28
  #90
Medlem
Joakim Hedström utvärderade ju sina cannabisoljedroppar men sade det inte var så bra mot just migränen...har mejlat honom flertalet ggr men han verkar skita i å svara så jag vet inte hur det gått sedan dess...hans blogg kol14.com e ju nere oxå så...
vissa bryr sig kanske bara om sig själva då får de la göra det då...men vore fint om han kunde dela sina erfarenheter


Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hal...s-till-sverige

Jasså, han är inte i närheten av en MS patient och har aldrig varit.
Citera
2013-03-26, 19:46
  #91
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2008
Joakim Hedström utvärderade ju sina cannabisoljedroppar men sade det inte var så bra mot just migränen...har mejlat honom flertalet ggr men han verkar skita i å svara så jag vet inte hur det gått sedan dess...hans blogg kol14.com e ju nere oxå så...
vissa bryr sig kanske bara om sig själva då får de la göra det då...men vore fint om han kunde dela sina erfarenheter
Skriv i hans tråd han starta här.
Han får ett ryck lite mer sällan att svara folk där.
Annars har ju han ADHD, det blir impulsiva saker som händer då.
Hans grundtanke var att detta skulle stå kvar för eftervärlden att läsa, efter han tänkte på det.
Kanske i ett impulsivt ögonblick så la han ner det hela.

Vad vet jag, kanske han kan svara på detta någon gång.
Eller kanske det är en arbetssak också, där han inte vill skylta med detta längre.
Citera
2013-06-05, 13:15
  #92
Medlem
osirius45s avatar
sjukt att inte ren cannabis skrivits ut, bara massa skit med tillsatser.
Staten sa; Vi tar skatt och tillsätter massa med kemikalier så blir det lagligt.
Citera
2014-08-12, 11:43
  #93
Medlem
Var precis i kontakt med huddinge smärtklinik och dom sa att ingen skriver ut på grund av "riskerna är för höga" och då frågade jag för vad och svaret blev "för missbruk" och då kontrade jag med att opioider leder till större missbruk då toleransen ökar så snabbt och att det är både fysiskt och psykiskt beroende och att CB bara är psykiskt beroende på ett sånt sätt att det är skönt. Då blev hon sur och bad mig att vända mig någon annanstans trots att jag fick remiss dit av min läkare så dom skickade tillbaka remissen. Då sa jag att jag var villig till andra behandlingsmöjligheter så som akupunktur osv men hon vägrade ta emot mig. Lycka till att hitta medicinsk cannabis utskrivning för dom skriver strikt ut till MS patienter och då är det bara Sativex. Jag har knaprat opioider i över 3 år nu och jag måste ta farliga doser för att få effekt, det nämnde jag också men det togs inte på allvar alls. Jag lider av Fibromyalgi och Ulcerös Kolit samt ev. ADHD/ADD (utredningen är klar men har inte fått besked ännu). Dock blev jag stämplad med "ospecificerad personlighetsstörning vad det nu innebär. Gogo sverige jävla skit land. Dom kan lika gärna avliva mig så mycket lider jag. Jag har inte ekonomin att röka CB + att jag inte vill gå mot lagen. Jag vill kunna medicinera utanför min port här i city då jag behöver gå så långt för att komma iväg till ett någelunda avspisat område. Bryta lagen känns inte bra för något som inte borde behövas i mitt fall. Ni som i scensätter symtom på sjukdomar gör allt bara värre för oss som faktiskt behöver preparatet och kommer aldrig att stödja människor som försöker utnyttja systemet så det förstör för andra. Ett bra exempel är försäkringskassans nuvarande ställning till långvarigt sjuka. Vill ni röka bara för att röka så köp skiten och gör det illegalt för ert lilla rus ni är ute efter. Det finns folk som lider massivt.
Citera
2014-08-12, 12:59
  #94
Medlem
WeedWhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fpsen
Var precis i kontakt med huddinge smärtklinik och dom sa att ingen skriver ut på grund av "riskerna är för höga" och då frågade jag för vad och svaret blev "för missbruk" och då kontrade jag med att opioider leder till större missbruk då toleransen ökar så snabbt och att det är både fysiskt och psykiskt beroende och att CB bara är psykiskt beroende på ett sånt sätt att det är skönt. Då blev hon sur och bad mig att vända mig någon annanstans trots att jag fick remiss dit av min läkare så dom skickade tillbaka remissen. Då sa jag att jag var villig till andra behandlingsmöjligheter så som akupunktur osv men hon vägrade ta emot mig. Lycka till att hitta medicinsk cannabis utskrivning för dom skriver strikt ut till MS patienter och då är det bara Sativex. Jag har knaprat opioider i över 3 år nu och jag måste ta farliga doser för att få effekt, det nämnde jag också men det togs inte på allvar alls. Jag lider av Fibromyalgi och Ulcerös Kolit samt ev. ADHD/ADD (utredningen är klar men har inte fått besked ännu). Dock blev jag stämplad med "ospecificerad personlighetsstörning vad det nu innebär. Gogo sverige jävla skit land. Dom kan lika gärna avliva mig så mycket lider jag. Jag har inte ekonomin att röka CB + att jag inte vill gå mot lagen. Jag vill kunna medicinera utanför min port här i city då jag behöver gå så långt för att komma iväg till ett någelunda avspisat område. Bryta lagen känns inte bra för något som inte borde behövas i mitt fall. Ni som i scensätter symtom på sjukdomar gör allt bara värre för oss som faktiskt behöver preparatet och kommer aldrig att stödja människor som försöker utnyttja systemet så det förstör för andra. Ett bra exempel är försäkringskassans nuvarande ställning till långvarigt sjuka. Vill ni röka bara för att röka så köp skiten och gör det illegalt för ert lilla rus ni är ute efter. Det finns folk som lider massivt.


Men herregud!

Du är väl fan inte ensam om att ha det för jävligt!
Nu skärper du fan till dig och tar tag i dig.
Har du gett upp eller?

Du måste utomlands, I Sverige bajsar alla på sig så fort man säger Cannabis.
Men det har du redan märkt, så den kommentaren är väl överflödig.

Kontakta Cannalisörerna ASAP!
Du hittar dem om du googlar.
Be dem om hjälp och tillvägagångssätt, det finns andra vägar att gå än att ge upp på hemmaplan.
Vi blir bara fler och fler som är förbannade över svensk lagstiftning.
Så många bäckar små skall väl kunna ändra på det här.

Mvh Weedwhacker.

P.S ursäkta det hårda introt, men ge för fan inte upp.
Ville bara poängtera det...

Bara ifall att du vill läsa lite, kankse har du redan läst det mesta i denna länk.
Om inte, så berättar den lite mer för dig.

http://www.medicinskmarijuana.com/fi...bis_svensk.pdf
__________________
Senast redigerad av WeedWhacker 2014-08-12 kl. 13:50.
Citera
2018-11-14, 14:53
  #95
Medlem
MohinderHerbs avatar
Bumpar denna tråden då jag skulle behöva hjälp med att få kontakt med en psykiatriker utan cannabisfobi. För att hålla mig kort så tror jag att jag har odiagnosticerad bipolär sjukdom och tidigare missbruk har 'lagts över' mig som den orsakande faktorn. Först har jag inte trott på det själv men det har sedan jobbats in tills jag börjat trott på det själv genom det har arbetats in när jag varit nedbruten och lättpåverkad. Jag skulle uppskatta information som kan leda till samtal med psykiatriker som inte är rädd för att testa Sativex-behandling. Jag har testat traditionell medicin och är otroligt negativt inställd till det pga dålig effekt samt starka biverkningar. Tack!
Citera
2018-11-18, 20:14
  #96
Medlem
Jag har själv bipolär sjukdom och är en daglig användare av cannabis,
Min läkare har en liberal syn på mitt självmedicinerande och förstår dess verkan,
Dock - till problematiken; läkare hos psykiatrin är skyldiga att regelbundet testa sina patienter, vanligtvis vid förnyelse av receptet (och utan undantag när det kommer till amfetamin/metylfenidat-preparat vid behandling av ADHD/ADD) och kan själva inte välja att exkludera detta. Att skriva ut mediciner till personer som testar positivt kommer leda till att de i värsta blir av med sin licens, och tro mig, oavsett hur liberal din läkare är kommer han inte att riskera sin karriär framför ditt cannabisbruk.

Mitt enda tips till dig är att ta en ordentlig paus, sök hjälp och testa negativt ett par gånger. Visa att du försöker. Psykiatrins synsätt på droger är uråldrig och de kommer enbart se dig som en missbrukare, även om så inte alls är fallet. Jag har haft turen att min läkare faktiskt inser att jag gör allt jag själv kan för att göra mitt liv så bra som möjligt - och insikten kring detta har lett till att jag får min medicin genom telefonsamtal med undantag för ett årligt återbesök. Han går alltså runt systemet i den utsträckning han kan.

Vägen till psykisk hälsa är lång och enbart Sveriges vidriga psykiatri är inte lösningen. Den har många gånger tvärt om dragit ner mig i djupa skov. Lösningen har för mig varit att kringgå systemet i den mån jag kan.

På tisdag är det dags för mitt årliga återbesök. Fyra veckors uppehåll från gräset har såklart fört mig in i ett maniskt skov - så som alla andra gånger har kastat ner mig i ett depressivt pga diverse idiothandlingar. Det är min första episod sen mitt förra återbesök, men att skita i detta är inget alternativ då jag skulle bli av med min medicinering. Mitt liv har har annars en hög livskvalité; fin bekantskapskrets, regelbunden träning och ett krävande, men stimulerande, arbete. Det om något understryker hur dysfunktionell psykiatrin är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback