• 31 630 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 040 683 inlägg
  • 1
  • 2
2010-12-06, 18:09
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Väcker liv i tråden igen i hopp om att någon kan svara på hur många levlar det finns på Puppy samt på Bouldermania. Två riktigt sköna spel
jag har klarat Puppy en gång när jag var yngre såklart och det hette Doggy på den tiden.. De bytte namn efter att många föräldrar blivit upprörda över att första träffen på googles eller altavistas sökmotor var en porrsida som hette doggy.

Spelet har över 20 banor totalt.. kommer inte ihåg exakt men mellan 20-30 banor.
Citera
2010-12-06, 19:55
Medlem
Ja!s avatar
Det bästa var att man satt uppkopplad för relativt dyra pengar för att spela kassa shockwave-spel när man egentligen hade mycket bättre riktiga spel på datorn
Citera
2010-12-07, 13:36
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
jag har klarat Puppy en gång när jag var yngre såklart och det hette Doggy på den tiden.. De bytte namn efter att många föräldrar blivit upprörda över att första träffen på googles eller altavistas sökmotor var en porrsida som hette doggy

Jag blir lika förbannad varje gång man ändrar och censurerar bara för en sån skitsak
Jag förbannar alla dessa moralister till helvetet. Kan man inte typ skicka dom till ett land utan någon som helt yttrandefrihet så kan dom få leva i sina drömsamhällen utan snusk...

Jag hade aldrig ändrat namnet på mitt eget spel om något pucko som gör kopplingar till annat började gnälla
Citera
2011-08-15, 23:58
Medlem
Har börjat få dille på detta spel, någon som vet hur många banor det finns? själv har jag väl kommit till typ 22-23 nånting. Hur många kan det tänkas vara kvar?
Citera
2011-11-30, 14:04
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
jag har klarat Puppy en gång när jag var yngre såklart och det hette Doggy på den tiden.. De bytte namn efter att många föräldrar blivit upprörda över att första träffen på googles eller altavistas sökmotor var en porrsida som hette doggy.

Spelet har över 20 banor totalt.. kommer inte ihåg exakt men mellan 20-30 banor.

Okej, ska köra på och försöka klara ut det. 25 banor låter väl rimligt kanske isånnafall. Över 22 vet jag att det är iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av intrusive
Har börjat få dille på detta spel, någon som vet hur många banor det finns? själv har jag väl kommit till typ 22-23 nånting. Hur många kan det tänkas vara kvar?

Skulle tro att det är 25 banor faktiskt. Men jag är ännu mer nyfiken på Bouldermania spelet, det går ju inte att klara ut!! Har fastnat på bana 12 som inte verkar gå att klara :/

EDIT: Kom till Level 24 på Doggy nyss! Nytt rekord vart det men vet fortfarande inte om det bara är två banor kvar för mig att klara eller om det fortsätter upp emot 30 sedan...
Senast redigerad av MeTaLRubEuS 2011-11-30 kl. 14:42.
Citera
2012-02-19, 22:09
Medlem
puttar upp!!!
Citera
2012-02-21, 16:19
Medlem
Paradox^s avatar
Jag har undersökt lite runt koden till spelet och det visar sig att det det är 25st banor med 8st banor i första världen, 5st i andra, 6st i tredje och slutligen 6st i den sista.

Det jag egentligen försökte göra var att föreviga spelet utifall Funplanet skulle gå ner. Jag har inte helt lyckats men har i stort sett fått ner allt som behövs, och om någon javakunnig vill försöka sig på att få bort beroendet av RegKit så tror jag den ska fungera. Delarna finns här och jag använde JD-GUI för att dekompilera class-filerna.
Citera
2012-02-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
Jag har undersökt lite runt koden till spelet och det visar sig att det det är 25st banor med 8st banor i första världen, 5st i andra, 6st i tredje och slutligen 6st i den sista.

Det jag egentligen försökte göra var att föreviga spelet utifall Funplanet skulle gå ner. Jag har inte helt lyckats men har i stort sett fått ner allt som behövs, och om någon javakunnig vill försöka sig på att få bort beroendet av RegKit så tror jag den ska fungera. Delarna finns här och jag använde JD-GUI för att dekompilera class-filerna.

Någon här borde ju kunna fixa det här, eeller?
Citera
2015-04-08, 18:33
Medlem
Har försökt att spela spelet på 5 olika datorer. Både på mac och windows men får inte till det. När jag kommer in på funplanet och trycker på puppy så säger webbläsaren att jag måste ladda hem flash/java och det har jag redan gjort. Sedan händer inget.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2017-04-02, 14:57
Medlem
Komplexitets avatar
Puffar tråden igen
Spellänk = http://www.funplanet.se/se/games/doggy/

Som sagt så verkar Funplanet ligga uppe, men jag verkar inte kunna spela spelet trotts att jag har den senaste versionen av Java. Sidan laddas men i hörnet så står det "[an error occurred while processing this directive]". Hjälp från någon kunnig?

PS. Någon borde verkligen föreviga detta spel!
Citera
2017-11-06, 10:24
Medlem
Åh detta spelet tävlandes det en del i under skolan!
Blir till att köra detta igen, vilken nostalgi!
Citera
  • 1
  • 2