• 46 919 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 045 563 inlägg
  • 1
  • 2
2009-12-13, 14:58
Medlem
vaszes avatar
När man var en liten toddler i småskolan satt vi ofta och pressade ett spel som heter Doggy. Det fanns då på funplanet-hemsidan. Man styr en liten byracka som skulle samla diverse godsaker och läckerbitar, för att till sist komma hem. På vägen dit fick man möta allt ifrån läskiga zombies till godisbilar (om jag inte missminner mig).

Hursom, vart fan finns detta spel nu? Efter att jag spelade lite 'I wanna be the guy' så kände jag mig lite småsugen på plattformsspel, så jag försökte hitta Doggy. Men tyvärr finns liret inte längre på funplanet (jag får ivartfall inte igång det), så jag undrar om någon vet om det finns någon annan sida, alternativt har .exe filen?

Tack på förhand!
Citera
2009-12-13, 15:08
Medlem
heroines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasze
När man var en liten toddler i småskolan satt vi ofta och pressade ett spel som heter Doggy. Det fanns då på funplanet-hemsidan. Man styr en liten byracka som skulle samla diverse godsaker och läckerbitar, för att till sist komma hem. På vägen dit fick man möta allt ifrån läskiga zombies till godisbilar (om jag inte missminner mig).

Hursom, vart fan finns detta spel nu? Efter att jag spelade lite 'I wanna be the guy' så kände jag mig lite småsugen på plattformsspel, så jag försökte hitta Doggy. Men tyvärr finns liret inte längre på funplanet (jag får ivartfall inte igång det), så jag undrar om någon vet om det finns någon annan sida, alternativt har .exe filen?

Tack på förhand!
Har dessvärre inget vettigt svar på din fråga, men jag ställer mig med dig, det skulle vara riktigt soft om någon kunde hitta det!
Citera
2009-12-13, 15:10
Medlem
claxors avatar
http://www.funplanet.se/se/games/doggy/
Citera
2009-12-13, 15:16
Medlem
vaszes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claxor
http://www.funplanet.se/se/games/doggy/

Och det fungerar för dig?
Citera
2009-12-13, 15:30
Medlem
chrguss avatar
Citat:

Fungerade för mig..
Citera
2009-12-13, 15:33
Moderator
Fina Gubbens avatar
Citat:
Här med men det heter väl Puppy nuförtiden? Ett roligt spel för övrigt. Minns när man först fick internet 96 eller om det var 97 & hittade till funplanet, doggy var det enda man spelade. Ett flashspel som fortfarande håller måttet.
Citera
2009-12-13, 15:39
Medlem
vaszes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Här med men det heter väl Puppy nuförtiden? Ett roligt spel för övrigt. Minns när man först fick internet 96 eller om det var 97 & hittade till funplanet, doggy var det enda man spelade. Ett flashspel som fortfarande håller måttet.

Mhm, indeed. Kommer ihåg hur glad man blev när man klarade det första gången. Så fint

För övrigt är jag bevisligen efterbliven. Det var ju bara att installera java.

Men för att inte slakta tråden bara sådär, så fortsätter jag och frågar om det går att ladda ner den i form av en .exe-fil, så man inte behöver gå in på funplanet för att fresta sig?
Citera
2009-12-13, 21:49
Medlem
WERYs avatar
O-oja detta spelet kommer jag ihåg. Spelade det mkt i skolan på 90-talet och det var i samband med det som mitt "nick" skapades. Synd att man inte började hänga på fora redan då.

Pressade Doggy en del och kom till 4e eller 5e världen. Gillade spelet ganska bra men nu i samband med spelsamlande så har man upptäckt mkt bättre spel så såna enkla onlinespel håller inte längre måttet

Minns även att man spelade en del på cartoon-networks websajt och prövade olika spel som i grund o botten var meningslösa
Citera
2009-12-13, 21:55
Moderator
Fina Gubbens avatar
Citat:
Mhm, indeed. Kommer ihåg hur glad man blev när man klarade det första gången. Så fint

För övrigt är jag bevisligen efterbliven. Det var ju bara att installera java.

Men för att inte slakta tråden bara sådär, så fortsätter jag och frågar om det går att ladda ner den i form av en .exe-fil, så man inte behöver gå in på funplanet för att fresta sig?
Den här länken kanske hjälper dig; http://www.instructables.com/id/Play...om-Browser-Ca/
Har inte testat det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Minns även att man spelade en del på cartoon-networks websajt och prövade olika spel som i grund o botten var meningslösa
Mmm, det var roliga spel. Kommer ihåg något Ed, Edd & Eddie-spel där man studsade omkring ^^,
Citera
2009-12-13, 21:58
Medlem
claxors avatar
Citat:
Den här länken kanske hjälper dig; http://www.instructables.com/id/Play...om-Browser-Ca/
Har inte testat det själv.
Mmm, det var roliga spel. Kommer ihåg något Ed, Edd & Eddie-spel där man studsade omkring ^^,

Det är inget flash-spel, så tyvärr fungerar inte det
Citera
2009-12-14, 20:24
Medlem
WERYs avatar
Citat:

Dom hade ett spel som hette Extreme Pong och då bafann sig Scooby eller någon annan i en rektangulär låda som var racket för bollen. Sen spelade jag även ett med Power Puff Pinglorna där man bara skulle flyga och skjuta laser på olika saker.
Men har inte spelat nåt där sen 90-talet så jag har inte sett Ed, Edd and Eddy spelet men dom uppgraderar ju sånt jämt
Citera
2010-12-06, 15:04
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Väcker liv i tråden igen i hopp om att någon kan svara på hur många levlar det finns på Puppy samt på Bouldermania. Två riktigt sköna spel
Citera
  • 1
  • 2