Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-01-25, 00:19
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vern.Schillinger
Skaffa en Slow Loris, verkar vara rätt fräna djur. Antar att man inte hittar dom hos den lokala djuraffären dock.
http://www.youtube.com/watch?v=g9f-6jygRJk&feature=fvst
Såklart
Citera
2010-01-25, 18:50
  #98
Medlem
AIK.STHLMs avatar
Jag måste ändå slå ett slag för hunden.
Med tanke på att den faktiskt behöver komma ut, får även du komma ut, och sitter inte och sjunker längre och längre ner i soffan.
Sjukt soft.
Långpromenad och spliff, sen när ni kommer hem är båda lika slöa, och bara degar.
Citera
2015-04-29, 23:56
  #99
Medlem
Jag är själv uppvuxen med katter som jag ÄLSKADE men när jag flyttade hemifrån, från landsbygden till en större stad, hade jag ingen tanke på att skaffa djur. Jag hade ju min egen katt hemma hos föräldrarna som jag träffade typ varje veckoslut när jag åkte hem och hälsade på. Sen dog hon, min lilla Lotta, och föräldrarna var kattlösa. Några år senare hittade jag en söt kattunge i ett stall utanför stan som jag tog till mig för föräldrarnas räkning. Sen visade det sig att pappa hårdvägrade att ta emot lille Julius så jag fick ha honom i stan några månader. Han var helt underbar. Men sen behövde jag kattvakt för jag skulle till USA några veckor och sen blev han kvar hos föräldrarna. Sen dröjde det 20 år innan jag skaffade katt igen. Skaffade och skaffade, en liten svartvit hane kom plötsligt till oss december 1999 och när han återkom flera dagar i rad insåg vi att han ville flytta in. Ingen hörde av sig på våra efterlysningar så till slut blev han vår. Lille Måns levde med oss till 2011 när han fick en plötsligt allvarligt hjärtfel och fick avlivas. Därefter köpte vi två små syskon, Felix och Felicia. Kom till oss januari 2012. Underbara små skitungar. Men en julinatt ville de inte komma in så vi lade oss till slut med dem ute. Bara en av dem kom in på morgonen, Felicia. Felix gick inte att hitta men vid lunchtid hittade vi honom överkörd nere på en större väg ganska långt från vår bostad. Felicia sörjde sin tvillingbror och efter några dagar bara gick hon ut för att leta och har aldrig kommit tillbaka . Några månader senare sökte vi adoption av hemlösa katter och hittade Simon och Sesam, två 1-åriga bröder från Beddinge Strand, södra Skåne. Dessa två helt underbara katter har nu levt med oss drygt 2 1/2 år och snällare finare kissar är svårt att hitta. Så: katter är det optimala sällskapsdjuret. Keligt, lojalt, tillgivet och lättskött!!
__________________
Senast redigerad av nena2000 2015-04-29 kl. 23:58.
Citera
2015-04-30, 00:26
  #100
Avstängd
en katt eller landsköldpadda
Citera
2015-04-30, 02:42
  #101
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sen så måste jag slå ett slag för råttor. Dom har sjukt stora personligheter och är inte helt sällan ganska clownaktiga vilket kan locka till många skratt.
Som så många redan sagt i tråden är katt vanligast bland stoners och det på goda grunder. Hur pass vanliga råttor är vet jag inte men det låter ju i alla fall roligt på beskrivningen att dom ofta är clownaktiga så dom kan nog passa i många stoner-hem.
Citera
2015-04-30, 07:51
  #102
Medlem
erkkfans avatar
Som så många andra skulle jag också säga katt Har både katt och hund, vilket är skit trevligt! Det som är bra med hund är väl att man blir tvungen på att röra sig lite, så är dom alltid så jävla glada jämt
Citera
2015-04-30, 07:55
  #103
Medlem
gato12s avatar
En katt harmonierar ju fint med en gräsrökare helt enkelt. Speciellt en lite äldre eller en ras (ragdoll) som gillar att ligga å sova och chilla i soffan. Man kan ju lätt tro att många katter är ordentligt nedrökta naturligt.
Citera
2015-04-30, 09:13
  #104
Medlem
Vandrande pinne.
Citera
2015-05-01, 19:19
  #105
Medlem
Frostflakess avatar
Hund
Citera
2017-09-05, 08:31
  #106
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterDeluXe
Köp något som du vet har mycket personlighet.
Det är ju ändå den som man fastnar för, jag tycker att du borde skaffa katt igen på grund av deras fastställt starka personligheter. Du kan kolla upp vilka raser som är kända för vad.

(Min kursivering)

Haha, det var länge sedan flashbackkontot var aktivt men fick för mig att jag skulle kika igenom vad man skrev en gång i tiden... Hittar detta inlägget från dig MisterDeluXe, skrivet för 8 år sedan. Jag antar att jag bevarade dina ord för att numer sitter jag med tre st siameser, 2 och 3 år gamla.

Helt klart fortfarande bästa sällskapet om man får för sig att slakta en gås.

Vänligen,
Tjåppe
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback