Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-12, 19:01
  #1
Avstängd
GustavVasas avatar
...Jag undrar eftersom att jag alltid har det och idag så råkade jag ändå ha fönstret öppet lite, så jag kunde höra när en gammal tantröst utanför sa ''den där har ju alltid släckt hos sig'' (eller ungefär i den stilen var det i alla fall).
Jag förstår att hon måste nog ha syftat på mig och hon sa det med sånt förakt i rösten så det är därför jag undrar som sagt.
Jag brukar alltid vara glad och hälsa när jag ser folk här så jag förstår inte hur jag kunnat fått ovänner, tror hon kanske att jag håller på med något kriminellt?

Så vad tänker och tycker ni om grannen alltid har persienner/gardiner igenbommade?
Citera
2009-12-12, 19:06
  #2
Medlem
Nefuss avatar
Jag tänker att dom är normala precis som mig och inte vill ha en massa grannar intittandes när dom gör allt konstigt skit som vi alla gör när vi är ensamma och hemma.

Ex:

Runka
Dansa runt löjligt när man lagar mat
Skriker och räcker finger när någon med ett tillräckligt provocerande utseende kommer på tvn
Spelar luftgitarr
Gå runt naken
Citera
2009-12-12, 19:08
  #3
Medlem
Snotrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Runka
Dansa runt löjligt när man lagar mat
Skriker och räcker finger när någon med ett tillräckligt provocerande utseende kommer på tvn
Spelar luftgitarr
Gå runt naken

Ska nog sluta ha nere persiennerna.
Citera
2009-12-12, 19:08
  #4
Medlem
henkishs avatar
Jag har mina persiener till mitt rum nerdragna dygnet runt, året runt. Tycker det är normalt och tänker inte något konstigt om folk som har det.
Citera
2009-12-12, 19:12
  #5
Medlem
Inte fan bryr jag mig om det. endast jävla tantjävlar som gör det.
Citera
2009-12-12, 19:15
  #6
Avstängd
GustavVasas avatar
Men då kör vi på det då att jag fortsätter ha dem neddragna och skiter i vad tantjävlarna säger och tycker om mig.
Citera
2009-12-12, 19:16
  #7
Medlem
nickedicks avatar
Jag har alla persienner nerdragna året runt.
Och skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker.
Citera
2009-12-12, 19:31
  #8
Medlem
Jag har alltid gardinerna fördragna också. På ena sidan av lägenheten är det noll insyn men man vet ju aldrig om nån lyftplattform är i farten med att byta gatlampor någon dag. Och i köket är det full insyn för dom i byggnaden mitt emot så där är det alltid fördraget med.
Citera
2009-12-12, 19:39
  #9
Avstängd
Tänker också att det är en väldigt normal typ som inte vill att alla ska se vad han gör på dagarna. Jag har mitt fönster ut emot en gångbana så också alltid mina fördragna. Däremot om man hade bott på 2a eller 3e våning hade jag nog inte haft fördraget 24/7.

Ända gången jag inte har fördraget är när mammsingen kommer på besök, hon påpekar alltid att jag behöver solljus.
Citera
2009-12-12, 20:08
  #10
Medlem
SinistraMano27s avatar
Det beror på vilken våning man bor på, bor man på bottenvåningen med god insyn så förstår jag att man vill ha persiennerna nerdragna. (Hade det själv i vårt sovrum då jag bodde på entreplan.)

Generellt bryr jag mig inte om folk har persiennerna nere, men märker jag att persiennerna eller gardinerna är nere konstant tycker att det ser deppigt och instängt ut. Värre är det om persiennernas lameller är trasiga och hänger på sniskan eller att gardinerna är grådassiga och hänger fult och ojämt så ser det så ovårdat ut så jag tror att folk som bor bakom det är antingen antisociala, psykiskt sjuka eller har ett "jag bryr mig inte" mentalitet...
(fördomar)

Ett fönster som har gardiner, krukväxter och lampa i ser mer inbjudande ut och man för tankarna till värme och ombonat.
Citera
2009-12-12, 20:15
  #11
Medlem
t0dils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinistraMano27
Det beror på vilken våning man bor på, bor man på bottenvåningen med god insyn så förstår jag att man vill ha persiennerna nerdragna. (Hade det själv i vårt sovrum då jag bodde på entreplan.)

Generellt bryr jag mig inte om folk har persiennerna nere, men märker jag att persiennerna eller gardinerna är nere konstant tycker att det ser deppigt och instängt ut. Värre är det om persiennernas lameller är trasiga och hänger på sniskan eller att gardinerna är grådassiga och hänger fult och ojämt så ser det så ovårdat ut så jag tror att folk som bor bakom det är antingen antisociala, psykiskt sjuka eller har ett "jag bryr mig inte" mentalitet...
(fördomar)

Ett fönster som har gardiner, krukväxter och lampa i ser mer inbjudande ut och man för tankarna till värme och ombonat.

Kunde inte sagt det bättre själv och varför bry sig om vad gamla tanter tycker? Hon hade förmodligen inget bättre att göra än att grubbla lite.
Citera
2009-12-12, 20:17
  #12
Medlem
Alla fönster som pekar mot grannarnas hus har persienner nerdragna. Däremot har jag häck på andra sidan så där har jag inga persienner.

Och för att svara på din fråga: Jag skulle inte bry mig. Alla får göra vad fan de vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback