Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-11-04, 18:09
  #73
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delia1
Samma för mig, Cmore fungerade fram till i förrgår. nu tittar jag på en svart skärm med snurrande cirkel. Kommer inte in i inställningar heller.

Kommer inte in i inställningar heller. Vet inte om de vill att man ska göra ett riktigt konto. Har bara ett konto med skräpmailadress och inte mitt riktiga namn.

Har du ett gammalt OS? Jag kör windows 7 undrar om det kan ha med det att göra?
__________________
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-11-04 kl. 18:11.
Citera
2023-11-04, 20:04
  #74
Medlem
Mr Wrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Wrong
Den är alldeles hopplös med chromecast också. Jag försöker se en hockeymatch och den envisas med att hoppa över till början av en annan. Det går inte ens att komma ikapp till direktsändning heller.

Varför blir allt TV 4 rör vid skit?

Jag fick det att fungera hjälpligt genom att avbryta castingen (?), byta till en annan match på telefonen och när den kommit igång casta till TVn igen.
Citera
2023-11-05, 19:54
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Kommer inte in i inställningar heller. Vet inte om de vill att man ska göra ett riktigt konto. Har bara ett konto med skräpmailadress och inte mitt riktiga namn.

Har du ett gammalt OS? Jag kör windows 7 undrar om det kan ha med det att göra?
Kör windows 10, har provat edge, firefox och chome. Har riktigt konto utan reklam.
Fungerar när jag använder laptopen.
Citera
2023-11-05, 21:41
  #76
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delia1
Kör windows 10, har provat edge, firefox och chome. Har riktigt konto utan reklam.
Fungerar när jag använder laptopen.

Konstigt. Kan det vara nån brandväggs-grej? De har ju uppenbarligen gjort nån ändring på tv4 play nyligen. Kanske nåt som stoppar.
Citera
2023-11-11, 07:42
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Konstigt. Kan det vara nån brandväggs-grej? De har ju uppenbarligen gjort nån ändring på tv4 play nyligen. Kanske nåt som stoppar.
Pratat med supporten som inte kunde hjälpa mig, dom trodde också det berodde på brandväggen.
Sen fick jag hjälp av en killkompis som löste det på 5 min. Systemklockan var inte synkad med verkliga tiden. Han justerade den i Bios och voila så funkade det igen
Citera
2023-11-11, 22:38
  #78
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delia1
Pratat med supporten som inte kunde hjälpa mig, dom trodde också det berodde på brandväggen.
Sen fick jag hjälp av en killkompis som löste det på 5 min. Systemklockan var inte synkad med verkliga tiden. Han justerade den i Bios och voila så funkade det igen

Ok tack. Min klocka är inte heller synkad så får väl ställa den rätt då
Citera
2023-12-03, 08:55
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Jag har inte använt TV4 Play sedan de klippte stödet för min gamla v1 Chromecast. I går installerade jag appen i en ny enhet och tänkte kolla på en film. Jag startade filmen Pistol Whipped och tyckte att ljudet var väldigt dåligt vid tal och EXTREMT högt vid filmeffekter.

Ska det vara så här EXTREMT kasst ljud? Den här filmen till exempel.

https://www.tv4play.se/program/bd27e...pistol-whipped

ja exakt. bedövande volym ibland, särskilt reklamen, trots att vi har dyrare versionen av tv4. vilken version behövs egentligen för att slippa reklam?
Citera
2023-12-13, 19:10
  #80
Medlem
Hur fan loggar man in på dator, är inloggad via Apple tv och i mobilen men på datorn får jag bara felmedelandet

Något gick fel, var god försök igen senare

får psykbryt
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback