2009-12-11, 15:43
Medlem
Mr-andersons avatar
Hejsan har detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=96073 grafikkortet. Med 2 x DVI-I kontakter. Är det ut eller in? För jag skulle vilja kolla film via TV:n så ja stack och köpte en HDMI kabel, till mig förskräckelse insåg jag att jag inte har någon HDMI kontakt på grafikortet . Så nu undrar jag om det bara är att gå och köpa en DVI-I kabel för jag har en "PC" kontakt på tv:n. Eller köpa en DVI till HDMI. Min tv är en samsung som är hd ready. Den har en kontakt som ser ut som HDMI fast det står HDMI/DVI eller nånting i den stilen.
Citera
2009-12-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Hejsan har detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=96073 grafikkortet. Med 2 x DVI-I kontakter. Är det ut eller in? För jag skulle vilja kolla film via TV:n så ja stack och köpte en HDMI kabel, till mig förskräckelse insåg jag att jag inte har någon HDMI kontakt på grafikortet . Så nu undrar jag om det bara är att gå och köpa en DVI-I kabel för jag har en "PC" kontakt på tv:n. Eller köpa en DVI till HDMI. Min tv är en samsung som är hd ready. Den har en kontakt som ser ut som HDMI fast det står HDMI/DVI eller nånting i den stilen.

DVI och HDMI är kompatibla med varandra så du kan köpa en adapter
DVI->HDMI. Dock så funkar det bara med bilden så du får dra en separat ljudkabel från PC till tv eller från PC till förstärkare.

//Tuff
Citera
2009-12-11, 15:54
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyTuff
DVI och HDMI är kompatibla med varandra så du kan köpa en adapter
DVI->HDMI. Dock så funkar det bara med bilden så du får dra en separat ljudkabel från PC till tv eller från PC till förstärkare.

//Tuff

Hur menar du? Är inte helt insatt...
Citera
2009-12-11, 15:57
Medlem
Jo alltså. DVI skickar bara bild. DVI-signalen innehåller inget ljud. Själva bildsignalen är kompatibel med HDMI så du kan köpa en adapter så du kan koppla DVI till HDMI. Men du måste dra en ljudkabel från ditt ljudkort på datorn till tvn eller till en förstärkare om du vill ha ljud.

//Tuff
Citera
2009-12-11, 17:34
Medlem
Mr-andersons avatar
Okej nu har jag gjort allting och har fått upp bilden på TV genom en HDMI - DVI. Bredvid HDMI finns 2 ljud sladdar en röd och en vit (LEFT och RIGHT) Har kopplat en fördelare i från mitt ljudkort så att högtalarna som används av datorn är inkopplade hela tiden samtidigt som TV får ljud. Men jag får fortfarande inget ljud? Har prövat koppla den sladden direkt utan fördelaren så att bara tv ska få ljud från mitt ljudkort och de funkar ändå inte.. Kollat igenom inställningarna i TV också men inte hittat något. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in