Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-02, 19:19
  #1
Medlem
AnkBanks avatar
Windows XP...

Jag har delat ut min skrivare på nätverket, och för att inte någon skulle fitta runt med den tog jag bort alla rättigheter utom att skriva ut, för alla användare.

Jag kunde aldrig, inte ens i min vildaste fantasi, tänka mig att Microshit skulle vara såna aphjärnor att då designa in, att har man väl tagit bort rättigheterna, så har man inte rättighet att lägga dit dem igen...

Så nu får jag inte ta bort min skrivare från min dator... *doh!*

Någon som har någon idé till hur detta kan lösas?

Provade att logga in med "Administratör". Tänkte att med det kontot borde jag få göra det. Då får jag felmeddelandet "Ditt konto är spärrat". Jaha?! Vem har gjort det?


Edit: Problem solved. Men inte fan ska man behöva rycka sladden, för att windows ska tro att skrivaren är borta, och då skita fullständigt i alla rättigheter... eller...
Citera
2004-02-02, 21:36
  #2
Medlem
eXPos avatar
det finns alltid ett sätt att gå runt det hela för att man inte sk a gå in på fel ställen av misstag så kan man som admin ta tillbaka sina rättigheter på kataloger man tagit bort dom från, så ett svar på nåt du sa , det går...

nu pratade du iuförsej om XP men jag vet att det går på 2k srv och pyttemjuk brukar ju inte ta bort nånting utan bara lägga till så jag tror möjligheten fortfarande finns..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback