Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 22:23
  #109
Medlem
squamigeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det fortfarande ingen som vet säkert, varför detta alldeles utmärkta läkemedel bara försvann?

Bumpar det där. Mest för att jag kunde ställa min läkare mot väggen och säga att var en z-analog som tydligen "inte" var beroendeframkallande. Hon vart ganska förvånad när hon kolla fass
Citera
2017-12-09, 14:44
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squamigera
Bumpar det där. Mest för att jag kunde ställa min läkare mot väggen och säga att var en z-analog som tydligen "inte" var beroendeframkallande. Hon vart ganska förvånad när hon kolla fass


Bumpar igen!

Jag hade också behövt veta om de finns nått liknande eller annan tillverkare av ämnet som finns o få tag på i Sverige(Eller utomlands) det borde gå o få på dispens eller vad det heter speciellt om de finns i tex Danmark?

Får imovane utskrivet men får det vid behov, 3-4st i månaden(bättre än inget i guess), jag sover totalt 3 timmar per natt en bra natt och det är i omgångar, förutom dom gånger jag tar Imovane då sover jag iaf 3-4 timmar utan o vakna annars sover 20-30 min vaknar 5-10 o.s.v men jag har oftast inte jätte svårt att somna om, men eftersom jag har haft missbruksproblem så dom på mottagningen där jag hämtar mina mediciner är inte jätte glada i att skriva ut mediciner med missbrukspotential.

Vet att sonata har kort halveringstid(ca 1 timme) så dom är inte rekommenderade att ges till folk som vaknar frekvent men stilnox har ca 2timmar halveringstid o när jag tar dom så sover jag också nån timme i sträck utan att vakna flera ggr under en natt.

Har provat ALLT annat, från histamin o propavan till Nozinan och där jag fick 100mg "till kvällen" som mest, de ända som hände va att jag knappt funka dagen efter, BRUTALT seg i huvudet men ingen sömn.
Citera
2017-12-09, 16:31
  #111
Medlem
alltså vadå finns denna på marknaden igen-fick den utskriven cirka 10 år sen
Citera
2018-08-19, 18:30
  #112
Medlem
Såg att denna finns att köpa i pulverform ganska billigt.
Är den klassad på något sätt?

Om den inte är det ska jag lägga en order på ett gram.
Citera
2018-08-22, 04:17
  #113
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Såg att denna finns att köpa i pulverform ganska billigt.
Är den klassad på något sätt?

Om den inte är det ska jag lägga en order på ett gram.
Nä men tror ändå tullen har rätt att ta det. Antar att du tänkt beställa från rocketchem och de skickar från Kina, och då får du dessutom betala tullavgift, och jävligt stor chans att det blir beslagtaget.
Citera
2018-12-22, 12:12
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Nä men tror ändå tullen har rätt att ta det. Antar att du tänkt beställa från rocketchem och de skickar från Kina, och då får du dessutom betala tullavgift, och jävligt stor chans att det blir beslagtaget.

Tänkte beställa rechemco fast de skickar oxå ifrån kina.
Minsta man kan beställa är 10g för typ €120. Det är ändå schysst pris tycker jag.

Blir att testa en beställning när jag har lite pengar över.

Undrar om den ger utslag som zolpidem eller zopiklon, nån som vet?
Citera
2019-01-05, 13:31
  #115
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Tänkte beställa rechemco fast de skickar oxå ifrån kina.
Minsta man kan beställa är 10g för typ €120. Det är ändå schysst pris tycker jag.

Blir att testa en beställning när jag har lite pengar över.

Undrar om den ger utslag som zolpidem eller zopiklon, nån som vet?
Uppdatera gärna om du gör det ifall det kommer fram
Citera
2019-04-11, 19:03
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Tänkte beställa rechemco fast de skickar oxå ifrån kina.
Minsta man kan beställa är 10g för typ €120. Det är ändå schysst pris tycker jag.

Blir att testa en beställning när jag har lite pengar över.

Undrar om den ger utslag som zolpidem eller zopiklon, nån som vet?

Du jag vet inte jag heller och hade verkligen velat veta om den ger utslag då jag lämnar up och går i tankarna på beställa jag med. Kan ingen svara på detta som vet säkert?
Citera
2019-04-11, 22:46
  #117
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Ni som haft Sonata länge på recept, får ni det fortfarande eller har psyk helt tagit bort det läkemedlet?
Citera
2019-04-12, 03:49
  #118
Medlem
Kunde inte hålla mig när jag såg att den kommit ut.
Köpte ett gram för mindre än 500kr
Har zaleplon samma dospotens som zolpodem?
Citera
2019-04-12, 06:43
  #119
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Har zaleplon samma dospotens som zolpodem?
Ja, iaf på papperet.

https://benzo.org.uk/bzequiv.htm

Samma halveringstid också.

Edit: En sida nämnde samma halveringstid, Wikipedia säger Zaleplon = 1-1½ timme, Zolpidem = 2.5-3 timmar.
Citera
2019-04-12, 10:25
  #120
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ni som haft Sonata länge på recept, får ni det fortfarande eller har psyk helt tagit bort det läkemedlet?

Det är borta från EUmarknaden helt vad jag hört iaf! Ganska så säker på det!

MVH M80
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback