Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-10, 21:43
  #13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket underligt och suspekt fall.

Tror inte att detta handlar om våldtäkt i fyllan och villan.
Citera
2009-12-10, 23:53
  #14
Moderator
Hamilkars avatar
I AB:s pappersupplaga pratas de om en konflikt som skulle ha gällt hur mannen hade värderat kvinnans politiska arbete, eller nåt i den stilen (har inte kvar tidningen).
Citera
2009-12-11, 01:05
  #15
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Den kvinnliga politikern berättar att hon i tisdags morse skjutsade sin son till skolan. När hon kom hem igen möttes hon av ett stort polisuppbåd utanför huset i Järna. Hon greps omdelbart och fördes till polishuset i Södertälje.
- Jag satt där i nio timmar. De kom med piketen och hämtade mig, och jag hade bara pyjamas på mig. De kunde ha ringt mig så hade jag kommit in själv i stället, berättar kvinnan.

Fattar fan inget av det hon säger. Antingen har hon skjutsat sin son i pyjamas till skolan. Eller så har hon bytt om till sin pyjamas i bilen efter att hon släpp av ungfan .
Citera
2009-12-12, 10:05
  #16
Medlem
Mick_Marss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Våldtäckt el dylikt på fyllan.!
Du är helt fel ute.

Det pratas om att kvinnan har utställt bluffakturor, inte skött sitt arbete osv. och Kent är tydligen den som satt ner foten och hon har då hotat honom.
Hon har tydligen också hotat en av lärarna på Eneskolan i Järna där hennes barn går så grovt att denna slutat.
Hon har nyligen bytt namn, sålt hus och skiljt sig från sin man.
Citera
2010-04-14, 23:40
  #17
Medlem
Överfallet togs upp i kväll i Efterlyst. Har det kommit fram något nytt lokalt?
Citera
2010-04-15, 10:33
  #18
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Konstigt att detta inte fått större genomslag.

Kan inte Kents företagsliv vara en del av svaret?

http://www.allabolag.se/?what=Kent+T...&s.x=39&s.y=12
Citera
2010-04-15, 13:52
  #19
Avstängd
sfcs avatar
det här var intressant

http://moderatmamma.wordpress.com/

Citat:
Elisabeth Cucarano OSKYLDIGT ANKLAGAD!
Posted on januari 25, 2009 by moderatmamma

Idag ska jag börja använda min blog för att försöka uttrycka mig hur det känns att bli beskylld för falska anklagelser. Jag har absolut inte den blekaste aning varför Kent Tegel är så arg på mig. Vi har alltid vart så bra kompisar/partikollegor?? Visst kan vi tycka lite olika i vissa frågor som exempelvis att jag driver mångfaldsfrågor och integrationsfrågor samt är representant för moderata kvinnor och gillar föratagsamma individer, jag tror att alla människor ska ha rätt till en chans i samhället oavsett hudfärg,kön,eller religion och bakgrund Medans han är kompis med ND`s Partiledare Marc Abrahamsson men att man har olika insikter och viljor är det fantastiska med Sverige det är därför vi har val där folket kan rösta på dem politiker dem vill ska företräda deras krav och mål. Men herregud för dessa meningsskiljaktigheter tar vi inte ihjäl varandra. Jag är verkligen så ledsen för hela historien och känner starkt för alla människor som blivit oskyldigt dömda ,även ser på hur vårt rättssamhälle fungerar och ser att det fungerar inte. Vi hörs senare…. Kram till alla


http://www2.moderaterna.net/sodertal...sa.asp?id=3625
Citera
2010-04-19, 22:33
  #20
Medlem
laymedowns avatar
Satt precis och kollade på efterlyst på tv3-play. Håller med om att detta är ett synnerligen underligt fall..

Det jag funderade på när jag såg inslaget på efterlyst var, varför skickar man ett hot-sms innan om det nu rör sig om ett "beställningsmord"? Ska gubben dö så ska han väl ändå, eller vad man ska säga. Känns ganska oproffsigt att hota om det innan, det borde ju bara öka risken för att man ska åka fast på själva morddagen, med eventuell bevakning och sådär. Bara en fundering...
Citera
2010-05-12, 07:09
  #21
Medlem
Thoms avatar
Nu har det hänt lite nytt i detta fall: http://lt.se/nyheter/1.827938-29-ari...tacken-i-jarna
Citera
2010-05-12, 09:18
  #22
Medlem
Tuesdays avatar
Ja, det finns - förutom den tidigare kända kvinnan - två misstänkta män. Mannen som har begärts häktad har ryskt tolkbehov och är medborgare i Uzbekistan.

Får Fagerstavibbar av detta.
__________________
Senast redigerad av Tuesday 2010-05-12 kl. 09:21.
Citera
2010-08-10, 00:52
  #23
Medlem
Metafors avatar
Elisabeth C skall ha figurerat i ett annat fall gällande utpressning mot en man från Järna som är kapitalstark och köper/säljer mycket mark i området. Efter hot om våld mot mannen skall han ha betalat henne och köpt sig fri. Den här tanten är tydligen inte att beblanda sig med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback