Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-15, 23:00
  #73
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad:

Aktuella brott och kriminalfall ---> Kriminalhistoria.

/Mod
Citera
2009-12-15, 23:19
  #74
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Ingen vill alltså skriva vad tråden heter där denna kissimurran skrivit?
Det är nog inte tillåtet enligt reglerna.
En gammal tråd handlar om en händelse som inträffade vid instututionen för Odontologi på KI vid Södertörns högskola. En psykiskt störd student kastade ut glasskivor från en byggnad. Kan det ha varit allas vår Kisse Murre som var i farten redan då?
Citera
2009-12-15, 23:22
  #75
Medlem
SpaceCats avatar
Jahapp!
Då har tråden hamnat där den väl egentligen hörde hemma från början.

Men det är en konstig och diffus tråd.
Kanske dessa frågor skulle skickas i PM till Mod, men jag tror så pass många andra undar, så jag skriver här.

Hur är det nu med Kissemurran och 1.06?

1. Har h*n outat sig själv på FB?
2. Vad är "outning"? Är det FB-nick kopplat till, och endast till, ID IRL?
3. Är det nu OK att skriva i klarttext vilket FB-nick Kissemurran har/hade?
4. Är det OK att länka till en tråd "där Kissemurran har skrivit", utan att ange vederbörandes nick?
Citera
2009-12-16, 01:13
  #76
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
1. Har h*n outat sig själv på FB?

Det är inte självklart att h*n har outat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
2. Vad är "outning"? Är det FB-nick kopplat till, och endast till, ID IRL?

Nej, en outning kan vara mer begränsad än så.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
3. Är det nu OK att skriva i klarttext vilket FB-nick Kissemurran har/hade?

Det kommer i så fall tas till Outlaw. Om och i så fall vad det blir för åtgärd vet jag inte: det är något som röstas om bland forumets moderatorer.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
4. Är det OK att länka till en tråd "där Kissemurran har skrivit", utan att ange vederbörandes nick?

Nej.

Det här är det som gäller tills vidare. Återkommer om förhållningssättet ändras. Frågor på detta tas inte i tråd, utan via PM.

/Mod
Citera
2009-12-16, 02:24
  #77
Medlem
Troians avatar
Tagit vidare ett par inlägg till Outlaw för möjligt brott mot 1.06. Spekulationer kring GM:s användarnamn på Flashback är inte självklart okej.

/Mod
Citera
2009-12-16, 10:02
  #78
Medlem
Ok då är det iaf fritt fram för ett namn på kissemurran? Nå, vem är det?
Citera
2009-12-16, 15:03
  #79
Medlem
Troians avatar
Återställt ett par tidigare raderade inlägg, då sammankopplingarna enligt omröstning inte anses vara brott mot 1.06. Användaren som det tisslas och tasslas om är enigma1979, som bland annat postat detta:

https://www.flashback.org/showpost....8&postcount=64
https://www.flashback.org/showpost....4&postcount=70

H*n har alltså medgett att h*n dömts för att ha preparerat en kaffeautomat och därmed förgiftat femton personer, samt att h*n anser att de personer som förgiftades på Stockholms Universitet fick vad de bad om.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Troian 2009-12-16 kl. 15:06.
Citera
2009-12-16, 17:05
  #80
Medlem
Flus avatar
I september 2008 skrev han följande i tråden Vilka brott har ni begått?
Citat:
Ursprungligen postat av enigma1979
Jag gav mig på kaffet igen
Igår förgiftade jag en kaffetermos med abilify, men fick inte avsedd effekt. Ingen dog.
Undrar om det fick någon konsekvens? Det verkar som om han inte var riktigt färdigvårdad förra året.
Citera
2009-12-17, 13:52
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
I september 2008 skrev han följande i tråden Vilka brott har ni begått?

Undrar om det fick någon konsekvens? Det verkar som om han inte var riktigt färdigvårdad förra året.

Har svårt att tänka mig att han var ute från rättspsyk när detta hände? Undrar om han försökte sig på detta på insidan Hur?

Minns förresten att han skrev i någon av trådarna att han hade en lång lista av namn som han skulle beta av när han blev frisläppt
Citera
2009-12-17, 15:21
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Har svårt att tänka mig att han var ute från rättspsyk när detta hände? Undrar om han försökte sig på detta på insidan Hur?

Minns förresten att han skrev i någon av trådarna att han hade en lång lista av namn som han skulle beta av när han blev frisläppt

Den listan finns isf inte kvar i hans historik. Kommer du ihåg några namn på den listan?
Citera
2009-12-18, 09:53
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaFru
Den listan finns isf inte kvar i hans historik. Kommer du ihåg några namn på den listan?

Nej, just i detta inlägg finns det inga namn men i andra inlägg (som jag inte hinner leta reda på nu) så nämner han ett antal läkare vid namn. De ligger nog risigt till..

Jag har en plan
Den går ut på att bli definitivt utskriven och sedan avverka en lista.


https://www.flashback.org/showthrea...3#post13083543
Citera
2009-12-22, 09:22
  #84
Medlem
Någon som har namn på kissemurran och vet var han befinner sig nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback