Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-21, 05:29
  #109
Medlem
heyys avatar
Haha, Sertralins utsättningssymptom är typ att man successivt börjar bli Bättre! (:
Citera
2015-12-23, 01:50
  #110
Avstängd
mmillimeters avatar
Ja, dom där elstötarna är så obehagliga! Som att hjärnan tvärdör i några hundradels sekunder, sen tvärstartar om igen! Huvva
Citera
2015-12-30, 02:34
  #111
Medlem
underligt kunde sluta tvärt efter två år på sertralin... Men fyfan för Venlafaxine värsta jag varit med om..
Citera
2015-12-30, 20:59
  #112
Medlem
shUbR3s avatar
La av tvärt från 100mg, hade s.k "brain-zaps" eller den där speciella huvudvärken i 2-3 månader. Nu har det helt gått över. Inget ovanligt med andra ord, dock jävligt dumt att lägga av tvärt än att trappa ner riktigt långsamt.
Citera
2016-03-12, 07:53
  #113
Medlem
paragraf22s avatar
Jag åt sertralin i 8 år. Mellan 50-200mg. För 3månader sedan.Klippte jag dem rätt av. Har inte haft några problem. Man blir ju fundersam..
Citera
2016-03-12, 22:40
  #114
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paragraf22
Jag åt sertralin i 8 år. Mellan 50-200mg. För 3månader sedan.Klippte jag dem rätt av. Har inte haft några problem. Man blir ju fundersam..

Du behövde antagligen inte från första början.
Citera
2018-05-15, 15:43
  #115
Medlem
Hej
Jag la tvärt av med sertralin förra sommaren .
Nu är allt tillbaks igen, panikångest, yrsel och hopplösheten.
Så jag började ingen nu förra veckan och kommer nog alltid att ta dom...
Hellre det än att må så här.
Citera
2018-05-15, 19:06
  #116
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Hej
Jag la tvärt av med sertralin förra sommaren .
Nu är allt tillbaks igen, panikångest, yrsel och hopplösheten.
Så jag började ingen nu förra veckan och kommer nog alltid att ta dom...
Hellre det än att må så här.
Lite nyfiken, det finns teorier och spekulationer om att såna problem har fysiska orsaker till exempel inflammation har nånting i ditt liv förändrats? äter du annorlunda? jobbar? nåt annat?
Citera
2018-05-15, 20:36
  #117
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Drogakuten------>Psykiatri & Psykofarmaka

/Mod.
Citera
2019-04-23, 20:53
  #118
Medlem
5e dagen sen sista dosen på 25 mg. Har endast ätit sertralin i 2 månader med enorma brsvär av biverkningar under insättning o dosjusteringar.
Nu her jag huvudvärk i huvudets alla delar den typ flyttar runt vänster sida sen höger sen nacke och skummaste är att det känns som tryck runt ögon och i bihålorna?
Känner någon igen detta?
Dessutom har jag långa stunder när jag känner mig apatisk och får anstränga mig för att prata... allt är jobbigt. Varje morgon tänker jag hur ska jag orka med en dag till utan framsteg mot ett bättre mående?

Alla säger att det blir bättre men NÄR ? Jag blir galen snart, har aldrig mått såhär tidigare.

Det rycker och durrar i knäna och armbågarna , vilket jag inte bryr mig om alls.. det värsta är nog likgiltigheten för allt. Vad för mat man ska ha, enkla frågställningar är jobbiga. Orkar inte ta beslut.. jag som alltid haft koll och gillar att organisera. Känns slm jag förlorat mig själv?!
Citera
2019-04-23, 23:38
  #119
Medlem
TokigSkatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phee
5e dagen sen sista dosen på 25 mg. Har endast ätit sertralin i 2 månader med enorma brsvär av biverkningar under insättning o dosjusteringar.
Nu her jag huvudvärk i huvudets alla delar den typ flyttar runt vänster sida sen höger sen nacke och skummaste är att det känns som tryck runt ögon och i bihålorna?
Känner någon igen detta?
Dessutom har jag långa stunder när jag känner mig apatisk och får anstränga mig för att prata... allt är jobbigt. Varje morgon tänker jag hur ska jag orka med en dag till utan framsteg mot ett bättre mående?

Alla säger att det blir bättre men NÄR ? Jag blir galen snart, har aldrig mått såhär tidigare.

Det rycker och durrar i knäna och armbågarna , vilket jag inte bryr mig om alls.. det värsta är nog likgiltigheten för allt. Vad för mat man ska ha, enkla frågställningar är jobbiga. Orkar inte ta beslut.. jag som alltid haft koll och gillar att organisera. Känns slm jag förlorat mig själv?!


Hur länge har du ätit det?

Känner igen trycker du beskriver, själv blev jag ganska vingling också, och huvudvärken är bekant. Du trappar ned ganska snabbt. Jag har under 2 år trappat ned, är på 10mg nu. Hade aldrig någonsin pallat din hastighet. Det kan ta 2-4 månader innan du känner dig bättre. Under tiden låt bli alla droger, ink alkohol, koffein
Citera
2019-04-24, 08:36
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokigSkata
Hur länge har du ätit det?

Känner igen trycker du beskriver, själv blev jag ganska vingling också, och huvudvärken är bekant. Du trappar ned ganska snabbt. Jag har under 2 år trappat ned, är på 10mg nu. Hade aldrig någonsin pallat din hastighet. Det kan ta 2-4 månader innan du känner dig bättre. Under tiden låt bli alla droger, ink alkohol, koffein

Jag har bara ätit sertralin i 2 månader.. vet du hur lång tid det tar innan sertralinet lämnat kroppen ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback