Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-01, 14:13
  #1
Medlem
chaos77s avatar
Tänker ta o tömma min burk och lägga in nytt XP ikväll..
Den är i behov av en städning ;D
Med tanke på alla maskar o skit som kryper omkring i nätverket o så, så är det lika bra att ha en brandvägg och antivirus program klart innan man kopplar upp den sen.

Vilket virusprogram respektive brandvägg rekomenderar ni?

Kör för tillfället FSecure och Kerio PFW.
Men gillar inte riktigt kerio, körde Zonelabs brandvägg förut vilken jag faktiskt föredrar måste jag säga. Någon som har synpunkter när det gäller väggprogrammen? Helst ganska enkel men också säker, har webserver på burken o eventuellt ftpserver.

Och antivirus, fsecure känns som det funkar bra.. Är det något negativt med den så har det inte visat sig direkt
Citera
2004-02-01, 14:17
  #2
Banned
det viktigaste är att du konfiguerar brandväggen riktigt, själv använder jag tpf2.15 och det funkar utmäkt för mina behov, egentligen skulle jag inte använda IE som browser men men.. Om du har en webbserver/ftp server så ska oxå dem vara utav bättre säkerhets-standard, och rätt konfiguerade till dina ändanmål.. ang. antivirus så är det två stycken som är helt klart överlägset bättre än alla de andra, i mina syften f-prot(frisk.is) och AVP (kaspersky.com).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback