2009-12-07, 11:55
Medlem
För ett tag sedan var frågan uppe om var man kan äta en sk super-kebabpizza, dvs en pizza med kebab och pommes på. Jag har från flera oberoende källor hört talas om en besläktad och om möjligt ännu mer whitetrashig pizza, som ska bestå av en hamburgermeny (hamburgare plus pommes) inbakad in en calzone. Jag undrar om någon kan bekräfta att en sådan pizza finns och berätta vart man i så fall kan beställa den, gärna i stockholmsområdet så att jag kan se det med egna ögon, men varsomhelst egentligen.
Citera
2009-12-07, 11:58
Bannlyst
Det kan du väl få vart du vill bara dom gör alla tre separat i normala fall.. Så svårt är det inte att öppna käften och berätta vad du vill ha =)
Citera
2009-12-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razmatazz
För ett tag sedan var frågan uppe om var man kan äta en sk super-kebabpizza, dvs en pizza med kebab och pommes på. Jag har från flera oberoende källor hört talas om en besläktad och om möjligt ännu mer whitetrashig pizza, som ska bestå av en hamburgermeny (hamburgare plus pommes) inbakad in en calzone. Jag undrar om någon kan bekräfta att en sådan pizza finns och berätta vart man i så fall kan beställa den, gärna i stockholmsområdet så att jag kan se det med egna ögon, men varsomhelst egentligen.

Sambon fick vår lokala pizzasnubbe att göra en sån till honom igår på bakfyllan. Med extra ost^^ Pizzasnubben garvade mest och sambon blev mätt. Vi bor i Gbg.
Citera
2009-12-07, 12:05
Medlem
manskrafts avatar
I Skellefteå finns det en pizzeria som heter Tre Kronor som serverar Calskrove - ett skrovmål inbakad i en Calzone.
Citera
Medlem
quaertys avatar
http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=calskrove&meta=&rlz=1W1HP EA_sv&aq=0&oq=cals

Leta.
Citera
Medlem
mactrashs avatar
Presentera din önskning pizzabagaren

Pizzor med pommes på - Vart?

Precis som många svarat i förra tråden.
Om pizzerian har hamburgare på menyn så är det bara att be dom göra en pizza enligt dina önskemål, pizzabagare förstår i allmänhet svenska.
Citera
2009-12-07, 12:28
Bannlyst
kan dom inte baka in en öl också
Citera
2009-12-07, 12:42
Medlem
marnies avatar
Men det är ju ingen sport att be om en inbakad hamburgare om den inte finns på menyn? Den stora frågan är väl vart i Stockholm man ska leta där den finns på menyn?
Citera
2009-12-07, 12:47
Medlem
mortlachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floosh
kan dom inte baka in en öl också

...och en shotsbricka!
Citera
2009-12-07, 14:36
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
I Skellefteå finns det en pizzeria som heter Tre Kronor som serverar Calskrove - ett skrovmål inbakad i en Calzone.

Där har man varit på genomresa många gånger, då har man som standard att stanna på tre kronor för calskrove eller X:et för bureburgare/mål
rekomenderas
Citera
2009-12-07, 18:07
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Där har man varit på genomresa många gånger, då har man som standard att stanna på tre kronor för calskrove eller X:et för bureburgare/mål
rekomenderas

När jag besökte Skellefteå i somras var jag naturligtvis tvungen att testa denna mytomspunna snabbmatsrätt. Den smakade faktiskt inte så tokigt som man kanske skulle kunna tro. Dock orkade jag bara cirka två tredjedelar. Får skylla på att jag var lite bakis...
Citera
2009-12-07, 18:43
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razmatazz

Ska finnas på menyn på en pizzeria nånstans i Sundsvall enligt säkra källor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in