Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Nordisk Ungdom försöker skramla pengar till Annie Lööfs avgångsvederlag:

http://www.youtube.com/watch?v=--U7u2HDKpk&

Patrik Forsén har verkligen en humoristisk ådra som NU gör rätt i att använda så mycket de bara kan.
Riktigt rolig aktion. Kudos
Citera
2012-08-20, 22:23
Medlem
Citat:

Patrik Forsén har verkligen en humoristisk ådra som NU gör rätt i att använda så mycket de bara kan.
Haha, så jävla sköna. Man kanske skulle ta och gå med i det där gänget.
Citera
2012-08-20, 22:28
Medlem
Citat:

Det var en väl genomförd och ganska festlig aktion. Nu gäller det bara att det kan bli lite spridning på materialet. Ännu mer och bättre sånt här har stor potential att slå igenom och väcka fler människor.
Citera
2012-08-20, 22:28
Medlem
Turans avatar
Citat:

Så skön aktion! 10/10
Citera
2012-08-20, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det var en väl genomförd och ganska festlig aktion. Nu gäller det bara att det kan bli lite spridning på materialet. Ännu mer och bättre sånt här har stor potential att slå igenom och väcka fler människor.
Yep! Lägg gärna ut den på Twitter, Facebook och sådana hemsidor om ni använder dylika.
Det är ofta problemet med den här typen av filmer, de är ofta välgjorda men sprids bara i relativt liten skala.
Citera
2012-08-20, 22:45
Helt klart sköna snubbar!

Blir faktiskt lite besviken på Södermans "neeeej, inte hoppa apa" i Radio Framåt. Ungdomen är vår framtid, bara för att vi "gamlingar" inte begriper allt de sysslar med ska vi inte hindra dem från att pröva nya uttryck. Jag begriper inte heller Blondinbellas och Kissies "storhet" men det har ju inte hindrat dem från att kunna påverka hundratusentalet fler ungdomar än jag nånsin kan drömma om att göra.
Citera
2012-08-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee

Blir faktiskt lite besviken på Södermans "neeeej, inte hoppa apa" i Radio Framåt. Ungdomen är vår framtid, bara för att vi "gamlingar" inte begriper allt de sysslar med ska vi inte hindra dem från att pröva nya uttryck. Jag begriper inte heller Blondinbellas och Kissies "storhet" men det har ju inte hindrat dem från att kunna påverka hundratusentalet fler ungdomar än jag nånsin kan drömma om att göra.

Samtidigt behöver vi inte låta bli att kritisera saker som vi anser är dumma när det är befogat. Bara för att ungdomar är unga, eller gamla är gamla, så behöver det inte innebära att det de gör inte är dåligt ibland.
Citera
2012-08-20, 23:05
Medlem
Peterniklasssons avatar
Citat:

Klockren
Kan locka vanliga Svenssons också
Citera
2012-08-20, 23:13
Citat:
Samtidigt behöver vi inte låta bli att kritisera saker som vi anser är dumma när det är befogat. Bara för att ungdomar är unga, eller gamla är gamla, så behöver det inte innebära att det de gör inte är dåligt ibland.
Naturligtvis inte, men i det aktuella fallet fick jag intrycket att eftersom Magnus inte begrep grejen var det per automatik dåligt. Kan mycket väl vara jag som överreagerar eftersom jag är så less på detta eviga internkäbbel men det känns inte så? Det är avsnitt 5 (vid 25 min.) om någon vill bilda sig en egen uppfattning. Om den nationella rörelsen ska fortsätta vara splittrad behöver man åtminstone inte hålla tillbaka alla som inte delar ens metoder till fullo. Målet måste vara framåt med alla tillgängliga medel, resten kan redas ut under resans gång.
Citera
2012-08-21, 09:30
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Skämtar ni eller?

Jag förstår att många nassar/nationalister är mycket imponerade över den här kraftfulla aktionen och tycker den är fyndig och rolig medans den i själva verket är en katastof med ett genomförande som bär på en barnslig präge.

Ett bottennapp i vanlig ordning.
Citera
2012-08-21, 13:18
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Skämtar ni eller?

Jag förstår att många nassar/nationalister är mycket imponerade över den här kraftfulla aktionen och tycker den är fyndig och rolig medans den i själva verket är en katastof med ett genomförande som bär på en barnslig präge.

Ett bottennapp i vanlig ordning.
Fast nu är det ju inte den sliskiga kapitalisten som ska övertygas, utan vanligt folk som hatar giriga lyxparasiter som skor sig på sina medmänniskor. De betraktar nog dig och Annie som samma skrot och korn, så jag förstår att du inte låter dig imponeras så lätt. Hur mycket vill DU ha för att lämna landet? Jag funderar på att starta en insamling.
Citera
2012-09-04, 14:40
Medlem
Kan någon förklara fascinationen för haschnegermusik och att studsa runt till bongo-bongo-mongo-disco. Hur hade de tänkt befria Sverige genom att hoppa runt som apor och kasta klisterlappar överallt? Kunde kanske sätta upp dem normalt istället för att skräpa ned.

Att de råkar vara tondöva är förstås inte hela världen. Jag har egentligen ingenting emot att de skräpar ned lite för att få uppmärksamhet i media eller att de klottrar nationalistiska budskap. Det finns bättre sätt, även om det nog fyller en funktion att synas på det sättet också.

Det som verkligen är både obegripligt och obehagligt är detta förbannade tjat om "kärlek". Det är knappast så att en homoerotisk profil gör nationalismen mer accepterad. Nationalismen handlar om folkets överlevnad inte om något romantiskt förhållande till oss själva, Sverige eller vår historia. Skulle föredra om någon av mina söner fick skjuts hem av polisen efter att ha slagits med främlingar framför att de kom hem i en bögtröja efter en föreläsning med Nordisk Ungdom.

Både hos scouterna och inom den katolska kyrkan är det i liknande miljöer dessvärre inte ovanligt med övergrepp. Äldre män, yngre killar, inga eller ytterst få kvinnor samt allt detta tjat om "kärlek" ger helt fel signaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in