• 1
  • 2
2009-12-06, 00:48
Medlem
Ja vad finns det för smaskigt skvaller om denne herre?

Han förekommer ju ofta i media i rollen som säkerhetschef på organisationen Svensk Handel. Att vara säkerhetschef på Svensk handel är inte det enda han sysselsätter sig med utan snarare bara en del av sin verksamhet i sitt företag Dick Malmlund AB

http://www.dickmalmlund.se/

http://www.allabolag.se/5563943009

Reportage från Villa-Tidnignen
http://www.villatidningen.se/index.p...r-som-en-hobby

Så några frågor:

Varför slutade han som polis efter bara några år ? Gick han för hårt fram med batongen i OT-rummet? Var han verkligen med i den beryktade baseballigan?

Tyvärr har jag inte mer att komma med själv mer än att han bor på Lilla Essingen och det är ju inte mycket att hänga i julgranen

/Tidsstudieman
Senast redigerad av Tidsstudieman 2009-12-06 kl. 01:10.
Citera
2009-12-06, 01:04
Bannlyst
"mer eller mindre" bekräftat att Malmlund tillhörde Norrmalmspolisen tyngare grabbar under the 1980`s
Citera
2009-12-06, 01:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Dicken

Han förekommer ju i många trådar. Det sägs att han fick sluta p.g.a. övervåld en gång för mycket. Här är en tråd där han torde dyka upp då och då:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=508935

Men självklart förtjänar Dick en egen tråd. Det gäller bara att någon underkunnig har ork att slänga upp lite smuts och snusk. Själv har jag inget att bidra med förutom att jag tycker att han verkar mer gay än straight. Det var kanske i frustration över detta som batongraseriet väcktes i honom.
Citera
2009-12-06, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han förekommer ju i många trådar. Det sägs att han fick sluta p.g.a. övervåld en gång för mycket. Här är en tråd där han torde dyka upp då och då:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=508935

Men självklart förtjänar Dick en egen tråd. Det gäller bara att någon underkunnig har ork att slänga upp lite smuts och snusk. Själv har jag inget att bidra med förutom att jag tycker att han verkar mer gay än straight. Det var kanske i frustration över detta som batongraseriet väcktes i honom.
Förekommer endast som listad medlem av ligan i tråden.
Citera
2009-12-06, 01:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasky
Förekommer endast som listad medlem av ligan i tråden.

Okej. Bara desto bättre skäl att han får sin egen tråd.
Citera
2009-12-06, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Okej. Bara desto bättre skäl att han får sin egen tråd.
Spanningsledaren Snasky tror att det kan vara smart att gräva i härvor där Svensk Handel försökt pådyla branschen dyra säkerhetssystem med mera.
Citera
2009-12-06, 01:21
Medlem
Citat:
"mer eller mindre" bekräftat att Malmlund tillhörde Norrmalmspolisen tyngare grabbar under the 1980`s

Under the 1980`s, hmm 1990 startade han sin egna lilla verksamhet. Innan dess var han koncernsäkerhetschef på H& M i dryga 10 år (alltså mellan ca 1980 och 1990). Därinnan var han polis i ca 5 år, alltså var han polis under åren 1975-1980 på ett ugnefär. Detta har jag svårt att få till the 1980`s ( mer än något enstaka år). Eftersom han är född 1953 kan han han inte gjort mycket annat än lumpen och gått på polishögskolan innan den korta poliskarriären startade

Från hans hemsida

"Efter att ha arbetat som koncernsäkerhetschef
inom Hennes & Mauritz i drygt 10 år och som polis i
Stockholm i 5 år, startade jag 1990 egen verksamhet"
Citera
2009-12-06, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsstudieman
Under the 1980`s, hmm 1990 startade han sin egna lilla verksamhet. Innan dess var han koncernsäkerhetschef på H& M i dryga 10 år (alltså mellan ca 1980 och 1990). Därinnan var han polis i ca 5 år, alltså var han polis under åren 1975-1980 på ett ugnefär. Detta har jag svårt att få till the 1980`s ( mer än något enstaka år). Eftersom han är född 1953 kan han han inte gjort mycket annat än lumpen och gått på polishögskolan innan den korta poliskarriären startade

Från hans hemsida

"Efter att ha arbetat som koncernsäkerhetschef
inom Hennes & Mauritz i drygt 10 år och som polis i
Stockholm i 5 år, startade jag 1990 egen verksamhet"
Litar du herr Malmlunds egna version?
Jag skulle ej göra detta. Får väl se om någon konstapel kan bekräfta eller dementera.
Citera
2009-12-06, 01:31
Medlem
Citat:
Litar du herr Malmlunds egna version?
Jag skulle ej göra detta. Får väl se om någon konstapel kan bekräfta eller dementera.

Självklart, min uppfattning är att han är mycket pålitlig herre.

Nä men allvarligt, jag har svårt att tro att han skulle ljuga om mellan vilka år han jobbade var. (alltså på vilket företag/inom vilken myndighet)

Jaja..skvallra på nu pojkar och flickor
Citera
2009-12-06, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsstudieman
Självklart, min uppfattning är att han är mycket pålitlig herre.

Nä men allvarligt, jag har svårt att tro att han skulle ljuga om mellan vilka år han jobbade var. (alltså på vilket företag/inom vilken myndighet)

Jaja..skvallra på nu pojkar och flickor
Jaja, orka dividera om detta. Viktigaste är att Malmlund har fått veva med batongen och nöjt antagligen av detta. Men vafan någon måste ta hand om buset
Citera
2009-12-06, 01:35
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Malmlunds version verkar ytterst tvivelaktig. Karln dök upp i teve på 1990-talet, då som representant för Svensk handel och som f.d. polis. Han kan ha drivit företag på sidan om, men...

Hennesåmauritssäkerhetschef låter som en kraftig överdrift. Han kanske var ende väktare i en enskild butik och därför ser han sig som säkerhetschef...

Jag vet inte.

Men någon vet mycket väl.
Citera
2009-12-06, 02:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Här hyllas Malmlund tillsammans med ett antal likasinnade, av vilka jag blott kan identifiera ett par stycken:

Citat:
Ofta är det så att våra gårdagshjältar snabbt glöms bort eller helt hamnar i skuggan av dagens hjältar. För att råda bot för detta vill jag nämna några av gårdagens hjältar som inte gått till historien men som många brottsoffer med stor sannolikhet kommer att minnas så länge de lever. Alf Jakobsson, Anita von Schedwin, Anna Lundblad, Bertil Mattsson, Björn Glansk, Boris Neuhaus, Dick Malmlund, Göran Ek, Håkan Wall, Kjell Hultman, Lars Mårtensson, Leif Tell, Lennart Matzols, Liselott Jarskär, Michael Lund , Michael Pigulla, Nils Viklander, Per Jörlin, Per Ågren, Peter Sundkvist , Peter Österberg, Roger Weidenstedt, Staffan Jönsson, Stefan Rådman, Stefan Svensson, Sten Warmland, Sten-Åke Wranding, Thomas Ekesäter, Thomas Piltz, Thomas Speckmann, Ulf Dernhagen och Ulf Nord. All heder åt dessa modiga gårdagshjältar som förr bistod så många människor i deras olycka!

Har länkats till i annan FB-tråd, mycket vag, utan allt resonemang, enl. ovan:

http://piratposten.blogspot.com/2007...na-hjltar.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här