Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-05, 21:06
  #1
Medlem
Asinines avatar
Finns det något sätt, t.ex. något program till iPhone som gör att man kan slippa bli kopplad till folks mobilsvar när de inte svarar i telefon alt. har telefonen avstängd? Eftersom jag aldrig brukar lämna meddelanden förutom i absoluta nödfall är det onödigt och kostsamt att betala uppkopplingsavgift varje gång någon jag vill få tag på inte kan svara.

Med en gammal Nokia-telefon fick jag ett meddelande om att samtalet vidarekopplades precis innan det gick till mobilsvar. Med denna funktion hann man alltså lägga på innan man blev debiterad. Finns något liknande till iPhone, eller ännu bättre, en möjlighet att bli av med vidarekopplingen helt?
Citera
2009-12-05, 21:56
  #2
Medlem
hubbes avatar
Om du lyssnar på signalerna så kommer du höra att signalen innan mobilsvaret är mörkare än dom andra, avbryt samtalet när du hör den så slipper du betala uppkopplingsavgiften.
Citera
2009-12-05, 22:36
  #3
Medlem
Asinines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
Om du lyssnar på signalerna så kommer du höra att signalen innan mobilsvaret är mörkare än dom andra, avbryt samtalet när du hör den så slipper du betala uppkopplingsavgiften.

Som jag upplever det så stämmer detta i vissa fall, ibland skiljer det sig, möjligen beroende av operatör. Men om mottagaren har mobiltelefonen helt avstängd är man körd i vilket fall då det brukar gå direkt till mobilsvar
Citera
2009-12-06, 01:06
  #4
Avstängd
Tofsens avatar
Eller så ringer man aldrig mer än 4 ringsignaler
Citera
2009-12-06, 12:29
  #5
Medlem
stelexs avatar
Har för mig att standard är 3 signaler = 15 sekunder och max är 6 signaler = 30 sekunder.
Citera
2009-12-06, 14:55
  #6
Medlem
glhfs avatar
Man kan väl dessutom själv bestämma antalet signaler innan samtalet vidarekopplas till mobilsvar?
Citera
2009-12-06, 16:10
  #7
Medlem
greenfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
Om du lyssnar på signalerna så kommer du höra att signalen innan mobilsvaret är mörkare än dom andra, avbryt samtalet när du hör den så slipper du betala uppkopplingsavgiften.

ofta brukar man även höra ett ljud som låter som en växling innan den andra sortens ton kommer ganska så lätt att lära sig att känna igen denna
den kommer då en ton före det att mobilsvaret går in.
Citera
2009-12-06, 20:07
  #8
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glhf
Man kan väl dessutom själv bestämma antalet signaler innan samtalet vidarekopplas till mobilsvar?

Ja, man kan välja 5 - 30 sekunder, alltså 1 - 6 signaler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback