Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-05, 16:20
  #1
Medlem
jizzinmypantss avatar
Ja, har alltid undrat om man kan köra styrka och uthållighet samtidigt, t.ex om man vill ha uthålliga ben men starka armar, kan man då köra 5x5 på armarna och sen 3x20 ben? Kanske låter självklart för er, det borde ju vara så...
Citera
2009-12-05, 17:20
  #2
Medlem
6its avatar
klart det går men fattar inte varför man skulle vilja köra 20 reps med benen, men det är en annan fråga.

Jag kör styrka låg reps och löper, är ju extremt lågreps och högreps kan man säga.

Funkar ju.
Citera
2009-12-05, 18:14
  #3
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
klart det går men fattar inte varför man skulle vilja köra 20 reps med benen, men det är en annan fråga.

Jag kör styrka låg reps och löper, är ju extremt lågreps och högreps kan man säga.

Funkar ju.

20 reppare i ben är någon alla borde prova. Jag la på mig helt okej massa på mina ben med 2 set var 5e dag. 5-8 + 20 reps. Detta vad för framsida ben. För baksida körde jag 2 set ala 5 + 8 reps.
Citera
2009-12-05, 18:16
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Funkar alldeles utmärkt ja. Men glöm inte att variera din träning så du inte kör 3x20 varje gång.
Citera
2009-12-06, 17:39
  #5
Medlem
Varför inte köra många reps på benen? Min senaste träning: 65 minuter spinning + 3x30 reps på ben och nacke (sammanlagt 40 minuter). Det är uttryckligen uthållighet jag är ute efter, inte bulk.
Citera
2009-12-06, 22:16
  #6
Medlem
Staffords avatar
kör maxstyrka för sig och sen kör du konditionsträning för sig, att reppa 20 reps ger dig muskeluthållighet endast i den övningen, ger bara lokala effekter, kör uthållighet i det du vill bli bra på istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback