Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-04-28, 09:04
  #61
Medlem
Krappfiskarns avatar
En brasilianska jag följde med hem från krogen en blöt sommarkväll berättade att skandinaver var populära (speciellt blonda och blåögda). Det ses som exotiskt där nere.
Citera
2015-04-28, 19:25
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Vart är det säkert att åka till i brasilien?
Har sett för mycket sjuka grejer därifrån.

Vissa har ju så sjukt snygga rumpor asså, analt är ju en typ av trend där.
Så satans rumpfixerat land som mig så ett måste

Är du någorlunda streetsmart så klarar du dig på de flesta platser i landet och allt kommer kännas mer tryggt när du är på plats och ser att mycket av folket lever normalt precis som oss här i Sverige.
I de nordöstra delarna kan du ha många fördelar som vit om du spelar dina kort rätt.
Citera
2015-04-29, 19:55
  #63
Medlem
Vita killar är inte särskilt populära då det finns mängder av dem i den inhemska befolkningen.
Men européer och andra gringos är eftertraktade.
Jag ser ut som "en av dem", men så fort kvinnorna fick reda på att jag inte var därifrån som dreglade de bokstavligen.

Gift dig inte bara
Citera
2015-04-29, 22:57
  #64
Medlem
Jag får nog lägga till från mitt tidigare inlägg att jag menar blond då det finns en hel del ljushysade/ljust bruna i framförallt södra delarna av Brazil.
Men åker man uppåt i landet så ser man mycket få ljushyade/blonda, så det är dit man skall åka för att få blickar, leenden och flirtande.
Citera
2015-09-25, 03:44
  #65
Medlem
Är det inte farligt att turista i Brasilien som vit svensk? Det ger ut tydliga signaler att det är fritt fram att råna plånboken med kniv.
Citera
2015-10-08, 18:42
  #66
Medlem
Jeg har ikke lest tråden (for mange brev) men jeg har noe til å si. Jeg er en brasilianer som studerer norsk og av og til leser jeg Flashback forumene.

Det som dere trenger å vite er at brasilianerne (alle, kvinner og menn) liker å ha og se absolutt ALT som kommer fra andre land. Det er eksempelvis et symbol på status å være en kvinne/jente som har en kjæreste som kom fra et annet land. Det gjelder også varer. De fleste brasilianerne er svært selvhatende og generelt ser den brasilianske kulturen som noe mindreverdig.

Hvis du er brasilianer og sier du liker Europa og ville gjerne leve der, føler folkene seg ganske fornærmet og kaller deg "vira-lata", i.e. noen som tenker er bedre enn de andre menneskene fordi har vært i utviklete land og har blitt kjent med andre kulturer.

Man må ikke nødvendig være hvitt for å ha det lett med kvinner, men det hjelper jo. Selv har jeg maaange ganger hørt om kvinner som ville gjerne ha en kjæreste fra Europa (fortrinnsvis fra Norden fordi menneskene der er høye).

Det er ikke vanskelig å være populær her. Brasilianerne selv har gjort det svært lett.
__________________
Senast redigerad av brossa 2015-10-08 kl. 18:57.
Citera
2015-11-02, 03:12
  #67
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Brasilianskor är förmodligen samma som thailändskor, eller tjejerna på Stureplan, eller discot i Mönsterås när Kalmargrabbarna kommer dit.
Förstår inte riktigt ditt svar och ditt nick. Pilsnerkorven är ju kort, krum, brun och badar i sina egna vätskor. Dessutom är det en fet, svartvit gubbe på förpackningen.

Haha bästa dissen jag läst här!

Åker till Brasilien i vinter och jag är redan uppkåtad på brasilianskorna
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1069295

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback