Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Flyter omkring med mastercard. Handlar effektivt med kortet minst en gång i veckan via internet såsom bankuttag, men jag har full koll på vad jag gör med pengarna.
Igår kväll så hade jag 800 på mitt privatkonto dvs det jag handlar med över internet. Idag så har jag 4 kronor. Två utdrag finns i historiken på internetbanken, båda säger "Bankkort POS" och har olika mängder.
Jag googlade det här "Bankkort POS" och finner att det är "Point of Sale", dvs kassamaskin, och att det tydligen dyker upp senare vad det riktiga utdraget var.
Men nu börjar jag undra eftersom jag inte har använt mitt kort i någon kassa på väldigt länge, och mitt kort har ingen använt förutom jag.
Sjukt skumt, innan jag ringer till banken så ville jag höra om någon annan har haft någon liknande händelse.
Tack!
Hela min transaktionshistorik är full av "Bankkort POS"

- dock har jag aldrig varit med om att det ändrats från "POS" till "[Butikens namn]".
Ibland kan det ju dröja innan pengar dras från kontot. Låt säga att du köpte något i tisdags och att pengarna inte drogs förrän inatt. Nu skriver du ju visserligen att du inte använt ditt kort på väldigt länge - har dock varit med om en taxiresa där pengarna inte drogs förrän efter ca en månad.