Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-26, 09:59
  #169
Medlem
DickeFixs avatar
Gammal tråd men det enkla svaret på trådrubriken är "i fängelset".

Du kan ju alltid snacka med dem när du själv åker in. Förhoppningsvis använder ni era idéer och er kreativitet till att tjäna pengar den "smala vägen" när ni väl kommer ut. För den driftige och smarte erbjuder nämligen även denna väg många möjligheter att tjäna pengar och bli rik.
Citera
2014-11-23, 19:20
  #170
Medlem
Lättaste är väl att inte berätta för sin målvakt, dvs att bara fixa fakelegg och skapa ett konto på någon som man har tillgång till posten åt, alternativt försöka lösa annan leverans adress så att man kan få ut bankomatkortet. vet inte hur mkt man kan få ut i en bankomat per vecka men några tusen borde inte vara några problem.
Citera
2014-11-23, 19:31
  #171
Avstängd
gå in på drogdelen på detta forum och pma random hasishare
Citera
2014-11-23, 20:37
  #172
Medlem
Asylbaronens avatar
1. Gå till Systembolaget och köp en halva Koskenkorva.
2. Gå till närmaste parkbänk.
3. Profit.
Citera
2014-11-23, 21:41
  #173
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Ptja, vad ska du göra mot en a-lagare? Fme är säkert i bråk titt som tätt och är vana att bli hotade av sina 'kompisar'. Är pengarna på deras konto så kan de ju såklart föra över dem till ett annat konto genom att gå in på bankkontoret. Eller bara spärra dosan/kortet... så nog ska du ha någon att lita på iaf. Eller så gör du en större grej och sprider ut risken genom att blanda in många personer.. men det lönar sig väl inte om det inte är mycket pengar inblandat varpå du kommer åka dit på något sätt skulle jag tro..
Problemet är inte att målvakten skulle tulla på de undngömda pengarna, istället är det stora problemet att kronkalle skulle mäta ut penarna. I de flesta fall så har de socialfall och a-lagare en hel del obetala skulder (underhåll mm) som släpar efter.
Citera
2015-08-18, 15:07
  #174
Medlem
johanness avatar
Trådar sammanfogade
/mod
Citera
2015-09-30, 04:42
  #175
Avstängd
Hitta bra målvakter är det man vill. Tar du nån random knarkare är risken överhöngande att han tar alla pengar.

Hittade min första nu i veckan som jag kände var bra. Skickade iväg grejjer för 80k och vi dela 60/40. Gör man detta nån gång i månaden har man rätt bra med pengar sen. Men som sagt, hitta bra målis annars ser du inga pengar alls.
Citera
2015-09-30, 06:29
  #176
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Hitta bra målvakter är det man vill. Tar du nån random knarkare är risken överhöngande att han tar alla pengar.

Hittade min första nu i veckan som jag kände var bra. Skickade iväg grejjer för 80k och vi dela 60/40. Gör man detta nån gång i månaden har man rätt bra med pengar sen. Men som sagt, hitta bra målis annars ser du inga pengar alls.
En reality-check: du har inte "rätt bra med pengar", förrän din målis lämnar tillbaka slantarna du anförtrott honom.
När det är dags att betala tillbaka, så blir det inget mer 60/40. Vad säger att han snällt skulle betala tillbaka till dig, är du känd som stans skräck eller har du någon hållhake?

Det är förnuftigt att lägga ut bilar (med lågt värde), liksom att när det behövs ta in målvakter i styrelser men när det gäller pengar så föredrar jag faktiskt madrassen.
Citera
2015-10-01, 07:12
  #177
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En reality-check: du har inte "rätt bra med pengar", förrän din målis lämnar tillbaka slantarna du anförtrott honom.
När det är dags att betala tillbaka, så blir det inget mer 60/40. Vad säger att han snällt skulle betala tillbaka till dig, är du känd som stans skräck eller har du någon hållhake?

Det är förnuftigt att lägga ut bilar (med lågt värde), liksom att när det behövs ta in målvakter i styrelser men när det gäller pengar så föredrar jag faktiskt madrassen.

well, alla är inte knarkpundare som tar pengarna å sticker. Fick in 11 bitcoin för en stund sedan
Citera
2016-09-13, 12:39
  #178
Medlem
mtsigalkos avatar
Hej!

Jag ska skaffa en målvakt som tar emot ett hyfsat stort belopp varje månad på sitt konto som han sedan tar ut och skickar kontant till mig, alternativt för över från sitt konto till mitt. Pengarna som han tar emot är ej bedrägeri eller annat utan mer olaglig försäljning. Folk som köper olagliga saker över nätet tex.

Vad är riskerna för målvakten i detta?
Citera
2016-09-18, 20:57
  #179
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Hej!

Jag ska skaffa en målvakt som tar emot ett hyfsat stort belopp varje månad på sitt konto som han sedan tar ut och skickar kontant till mig, alternativt för över från sitt konto till mitt. Pengarna som han tar emot är ej bedrägeri eller annat utan mer olaglig försäljning. Folk som köper olagliga saker över nätet tex.

Vad är riskerna för målvakten i detta?

penningtvättsbrott
Citera
2018-11-07, 21:45
  #180
Medlem
Har en pålitlig målis. Frågan är bara hur du får in så mycket pengar som möjligt? Skicka gärna pm med förslag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback