Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 03:27
  #241
Medlem
klausstrausss avatar
Ingenting att göra med hans hudfärg nu, men nej det vore inte okej för mig. Sverigedemokraterna heter det, alltså en svensk som ska vara partiledare.
2009-12-04, 03:37
  #242
Avstängd
Nittiotalets avatar
Jag är före detta medlem i SDU, alltså Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Och visst var vi rasister, det var Volvo 740 och det var dunka plåten till Pluton Svea och fyllekörning uti söderort. Det var ett flertal faktorer som ledde till mitt avhopp. Men det som tillslut fick droppen att rinna över var när en av oss stod anklagad för misshandel. Han friades, men jag vet att han var skyldig... nej inget av detta stämmer, men så brukar det låta. Jag har faktiskt varit med i SDU, men varken plåtdunk, fyllekörning eller Pluton Svea förekom. Det var ett väldigt städat gäng vill jag minnas men jag hoppade av då jag ansåg att dom inte gjorde något för att öka jämställdheten mellan könen utan snarare motarbetade jämställdheten. Och nej, dom seriösa (lägg märke till betongen) anhängarna har nog inte den minsta synpunkt på rastillhörighet.
2009-12-04, 05:20
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotalet
Jag är före detta medlem i SDU, alltså Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Och visst var vi rasister, det var Volvo 740 och det var dunka plåten till Pluton Svea och fyllekörning uti söderort. Det var ett flertal faktorer som ledde till mitt avhopp. Men det som tillslut fick droppen att rinna över var när en av oss stod anklagad för misshandel. Han friades, men jag vet att han var skyldig... nej inget av detta stämmer, men så brukar det låta. Jag har faktiskt varit med i SDU, men varken plåtdunk, fyllekörning eller Pluton Svea förekom. Det var ett väldigt städat gäng vill jag minnas men jag hoppade av då jag ansåg att dom inte gjorde något för att öka jämställdheten mellan könen utan snarare motarbetade jämställdheten. Och nej, dom seriösa (lägg märke till betongen) anhängarna har nog inte den minsta synpunkt på rastillhörighet.

för trött... läste ultima thule fast det stod pluton svea.. EDIT!
2009-12-04, 10:54
  #244
Medlem
Skulle vara intressant med en poll med lite olika alternativ.
2009-12-04, 11:55
  #245
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenf4ntasi
Fyfan vad denna killen satte dit er SD'are. Så fort hudfärg kommer upp så blir ni genast defensiva och börjar sluddra... Förklarar det inte allt?
Satte dit? Med vilken rätt dikterar du vilka åsikter som är rätt? Frågan är ställd helt på sin spets enbart för att få 'sensationella' svar.
2009-12-04, 12:32
  #246
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Gå tillbaka i tråden och läs vad jag skrev om abstrakta begrepp.
Anser du att man kan dela upp homosapiens i olika raser? Om ja, anser du att det finns de raser som är överlägsna andra?
2009-12-04, 12:32
  #247
Medlem
MoLoKs avatar
Eftersom jag kan skilja på vad en människa gör och säger jämfört med hur en människa ser ut så spelar det ingen roll hur partiledaren ser ut.
2009-12-04, 12:32
  #248
Medlem
cakebxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Satte dit? Med vilken rätt dikterar du vilka åsikter som är rätt? Frågan är ställd helt på sin spets enbart för att få 'sensationella' svar.


håller med...

För min del hade det inte spelat någon roll med en mörk partiledare, det viktiga är politisk ståndpunkt i för mig viktiga sakfrågor.
2009-12-04, 12:38
  #249
Medlem
Haha vad spelar det for roll om han ar svart? Det enda kriteriet en partiledare ska ha ar att han ska sta for partiets varderingar och inte vika sig som alla de andra partiledarna gor.

Klarar han det sa spelar det ingen roll om han ar svart, gul, vit, eller utomjording.
2009-12-04, 12:38
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Intressant, SD påstår sig inte vara ett rasistiskt parti dock har häpnadsväckande många erkänt sin rasism att vägra ha en mörkhyad partiledare (visserligen ser många inget problem med det, men ungefär 1/4 eller 1/3 anser det vara ett problem.)

Undrar hur många röster SD skulle tappa ? Hälften?

Rasister finns det inom alla partier...
Undrar om inte alla är det på ett eller annat sätt.
2009-12-04, 12:38
  #251
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotalet
Jag är före detta medlem i SDU, alltså Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Och visst var vi rasister, det var Volvo 740 och det var dunka plåten till Pluton Svea och fyllekörning uti söderort. Det var ett flertal faktorer som ledde till mitt avhopp. Men det som tillslut fick droppen att rinna över var när en av oss stod anklagad för misshandel. Han friades, men jag vet att han var skyldig... nej inget av detta stämmer, men så brukar det låta. Jag har faktiskt varit med i SDU, men varken plåtdunk, fyllekörning eller Pluton Svea förekom. Det var ett väldigt städat gäng vill jag minnas men jag hoppade av då jag ansåg att dom inte gjorde något för att öka jämställdheten mellan könen utan snarare motarbetade jämställdheten. Och nej, dom seriösa (lägg märke till betongen) anhängarna har nog inte den minsta synpunkt på rastillhörighet.

Öka jämställdheten? Vi är fanimig extrema i Sverige när det gäller s.k. jämställdhet mellan könen. Kvinnor som vill vara hemma med barn eller som bejakar det kvinnliga och tar ställning för att kvinnligt och manligt är olika och att kvinnor och män är bra på olika saker,ja dessa blir extremt diskriminerade och nedtryckta i Sverige idag.

Jag tar också ställning mot den s.k. jämställdheten i Sverige som har som enda mål att radera manligt och kvinnligt och att i alla lägen emulera män och deras livsstil som ett sätt att lyckas på.

Visst har kvinnor fått ett friare liv, med bättre chanser på arbetsmarknaden, stärkta rättigheter och en högre social status. Men det har också lett till att barnafödandet har blivit alarmerande lågt, ökad misshandelfrekvens, droganvändning, osv. Istället för att motarbeta manligt och kvinnligt så borde man bejaka det, utnyttja det vi är olika bra på istället för att förtrycka det. Om man gör detta så skapar man också ett tryggare samhälle.
Det största problemet idag är inte att kvinnor inte får jobba som brandmän, utan att kvinnliga yrken är undervärderade.
2009-12-04, 12:50
  #252
Medlem
nVcs avatar
Jag bryr mig inte ett dugg om etnicitet så - nej.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback