Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Stalka folk man gillar?
63,08%
41 röster
36,92%
24 röster
  • 1
  • 2
2008-09-14, 16:51
  #1
Moderator
najass avatar
Efter att precis ha "upptäckt" ännu en skribent här på FB som i princip alltid verkar skriva läsvärda och intressanta inlägg så undrar jag nu om det går att prenumerera på användare? Om inte skulle det gå att kunna lösas rent tekniskt, och är det månne någon mer som tycker det vore en bra idé?

Jag har f.n. en 5-6 st som jag ibland letar upp inlägg av bara för att bli informerad/lära mig nått nytt av, roas av eller bara njuta av vackert språkbruk. Dessa är ibland inte alls inne på de delforum där jag själv mest huserar varför det ibland kan vara lite svårt att återfinna dem, och ta del av deras senaste alster.

Hade man kunnat prenumerera på användare hade det varit mycket smidigt.

Vad sägs/tycks?
Citera
2008-09-14, 16:52
  #2
Medlem
Hispers avatar
Bra idé
Citera
2008-09-14, 16:53
  #3
Medlem
micaeles avatar
Kalasidé.
Visst, det är ändå ganska smidigt att leta fram ett namn och Hitta alla inlägg av..., men det här skulle underlätta.
Citera
2009-12-03, 03:02
  #4
Medlem
Arachibutyros avatar
Önskemål - prenumerera på medlemmar

Hej jag har ett förslag på vad jag skulle tycka vara en ny trevlig funktion på Flashback. Nämligen att man skulle kunna prenumerera på medlemars nya inlägg på samma sätt som man kan prenumererar på trådar.
Det som fick mig att tycka detta är att jag nyligen blivit lite kär i Don_Burre och hans konstnärskap.

Så om det fanns en sådan funktion skulle jag slippa att då och då gå in och kolla upp om han skrivit något nytt utan istället få beskedet via mail.

https://www.flashback.org/member.php?u=216110
Citera
2009-12-03, 03:07
  #5
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Det vore faktiskt rätt bra om man kunde göra det. Iofs kanske nån skulle använda det till att "mobba" någon, eller så kanske det blir väldigt internt här på forumet om man bara läser vissa användares inlägg osv...
Citera
2009-12-03, 05:18
  #6
Medlem
Odes avatar
Bra idé!

Fast jag håller nog med DenGamleKapten, kan bli så... I och för sig så skulle jag vilja prenumerera på hans inlägg bara för att han har snyggingen Wes som avatar.
Citera
2009-12-03, 11:11
  #7
Medlem
Arachibutyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGamleKapten
Det vore faktiskt rätt bra om man kunde göra det. Iofs kanske nån skulle använda det till att "mobba" någon, eller så kanske det blir väldigt internt här på forumet om man bara läser vissa användares inlägg osv...

Jag tror inte problemet blir så stort, litar på att FB medlemmar är mogna nog att inte trakaserera andra medlemmar (kanske lite mycket att hoppas på). Tror det är större risk att medlemmar skulle få en fanbase.
Citera
2009-12-03, 11:14
  #8
Moderator
^Eazs avatar
En workaround är att lägga till medlemmen på din kompislista och sedan kan du helt enkelt ta fram inläggen den vägen.

På så sätt har du ett enkelt sätt att få fram medlemmens profil.

Edit: Bytte namn från vännerlista, till kompislista som det faktiskt kallas på profilen.
Citera
2009-12-03, 11:28
  #9
Medlem
Arachibutyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
En workaround är att lägga till medlemmen på din kompislista och sedan kan du helt enkelt ta fram inläggen den vägen.

På så sätt har du ett enkelt sätt att få fram medlemmens profil.

Edit: Bytte namn från vännerlista, till kompislista som det faktiskt kallas på profilen.


Funkar visserligen. Men jag letar efter "the quick fix", haha
Citera
2009-12-03, 12:01
  #10
Medlem
pang olufsens avatar
Det skulle ju underlätta ordentligt för Polisen också.
Citera
2009-12-03, 12:04
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Det skulle ju underlätta ordentligt för Polisen också.


Tja, inte så svårt för dem att skriva ner ditt namn på papper och sedan gå till :
https://www.flashback.org/find_post...?userid=144142
Citera
2009-12-03, 13:29
  #12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tja, inte så svårt för dem att skriva ner ditt namn på papper och sedan gå till :
https://www.flashback.org/find_post...?userid=144142
Eller - om man inte orkar tjafsa med användar-ID: https://www.flashback.org/find_post...pang%20olufsen

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback