Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-02, 19:18
  #1
Medlem
Träffat en kille nu ungefär 1,5 månad. Vi har roligt ihop och trivs i varandras sällskap både mentalt och fysiskt. Dock vet han fortfarande inte hur han vill ha det om han vill ha något seriöst med mig eller ej. Jag har sagt till han hur jag vill ha det antingen att vi satsar seriöst eller bara är kompisar alltså inget mellan ting.

Dock vill jag inte sätta någon press på honom men han ger mig olika signaler ena stunden är han "kort" av sig,rör knappt vid mig när vi ses etc för att typ nästa dag vara tvärtom.

Tror inte han kommit över sitt ex än riktigt heller för han pratar en del om henne. Sen om sanningen ska fram så var det väl inte "stormande känslor" från min sida vid första ögonkastet men gillar han mer och mer för varje gång och tror jag börjar bli "kär" faktiskt men håller det lite tillbaka då jag ej vet vart jag har honom.

Han säger att han aldrig skulle vilja såra någon när det gäller känslor men om man inte gillar någon som gillar än så klart den blir lite sårad när man säger det.Hur man än säger det. Snarare frågan att säga det så snart som möjligt.

Dock verkar det som han både vill ha "kakan" kvar och även ät upp den på samma gång dvs vara med mig tills det dycker upp någon annan han blir riktigt kär i.

Vet ej vad jag ska göra??? Har ju frågar han rätt ut. vad han vill men han har sagt att han inte vet och själv börjar jag tycka om honom mer och mer.

Känns fel att tvinga han till ett "beslut".
Citera
2009-12-02, 19:30
  #2
Medlem
StickyKittens avatar
Han hade förmodligen känt sig mer bekväm i att ha en relation utan att ni kallade det för något särskilt. Alltså som ni har det nu, och sedan bara se vad som händer istället för att stoppa er relation i nått särskilt fack.

Han känner sig förmodligen pressad och lite osäker nu när du vill bestämma vad ni ska vara... att vara pojkvän kommer med en massa ansvar och krav liksom, han kanske inte vet om han är tillräckligt kär ännu eller om han vill binda upp sig.
Precis som du så kanske han inte blev störtkär i dig, men om du ger det tid så kan känslorna växa.
Citera
2009-12-02, 20:07
  #3
Medlem
Att du gett honom ett ultimatum är det bästa du kunde göra, alltså att du sa att du ville vara kompisar eller ha honom som din pojkvän, inget mellanting.. Ett mellanting förstör ett hjärta om man drar ut på det. Men Utöka ultimatumet, säg att han får ta dig här och nu eller inget alls, och om han inte vet ge honom tid, låt honom skicka första smset, låt honom ringa först, låt honom be om en dejt, Du är tjej antar jag och killar vill oftast ha det dem inte kan få.

Jag vet att han innerst inne gillar dig, Ta lite avstånd och som sagt, låt honom komma till dig!
Citera
2009-12-03, 01:20
  #4
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pate16
Att du gett honom ett ultimatum är det bästa du kunde göra

Eller så är ultimatum det sämsta hon kan göra. Om de inte är kära ännu så är risken att han backar ur. Utan press kanske känslorna utvecklas.
Citera
2009-12-03, 15:56
  #5
Medlem
miserabless avatar
jag förstår precis hur du känner... träffade en kille som jag gilla o han gilla mig men han visste inte vad han ville så vi bestämde att vi skulle va vänner. Men även det sket sig då vi inte kunde låta bli varandra, o nu vet jag inte var vi står eftersom han inte är redo för ett förhållande. har känt varandra i snart 6 månader. Hoppas att det går smidigare för dig än för mig
Citera
2009-12-03, 22:47
  #6
Medlem
Nu ligger bollen hos han....

Har gett han några dagar att fundera på hur han vill ha det...alltså om han vill satsa seriöst eller om vi bara ska vara vänner.

Vi har endå träffats i 1,5 månad och i snitt 4 dagar i veckan och fått en liten bild av varandra iallfall.

Själv är jag beredd att ge det en chans och sen se hur det går. Funkar det inte så gör det inte det och det får man då acceptera.

Om han nu bara vill vara vän med mig så får jag acceptera det men kommer nog kännas konstigt till en början
Citera
2009-12-03, 23:25
  #7
Medlem
Nisques avatar
Hmm..
Jag är inte säker på att det kommer sluta som du vill.
Han kommer förmodligen säga att han vill vara tillsammans, och förmodligen kommer han gilla relationen till en början.
Sen kommer han dra sig undan, bli annorlunda och du kommer lära känna hans riktiga personlighet.

Killar som just kommit ut ur relationer är konstiga. Vi är skadade. Ett ultimatum och en dedikerad relation är nog det sista som skulle vara bra för er just nu. Men men. Jag kanske bara talar ur skägget.

Jag hade samma problem i somras. Jag va nydumpad, en tjej kom och ställde ett ultimatum. Antingen tillsammans eller aldrig mera ses. Som nyligen dumpad vill man inte såra någon och går hästlängder för att se till att det ska bli bra. Jag hade träffat henne i en månad lite drygt. Sen blev tillsammans, sen gjordes det slut.

Jag önskar dig lycka till iallafall. Hoppas inte att det skiter sig för dig och att han inte blir som mig.
Citera
2009-12-04, 11:40
  #8
Medlem
Hm

Jag kan ha fel med tydligen utan ett ord så har han tydligen plockat bort mig från sin MSN lista men jag kan ha fel oxå men troligen inte

Det betyder väl en sak tydligen

men nu ska inte jag övertolka det men jag hoppas han hör av sig med besked antingen via telefon eller allra helst (om han är så pass mogen) öga mot öga
__________________
Senast redigerad av tyratur 2009-12-04 kl. 11:43.
Citera
2009-12-04, 11:42
  #9
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyratur
Jag kan ha fel med tydligen utan ett ord så har han tydligen plockat bort mig från sin MSN lista men jag kan ha fel oxå men troligen inte

Det betyder väl en sak tydligen

men nu ska inte jag övertolka det men jag hoppas han hör av sig med besked antingen via telefon eller allra helst (om man är så pass mogen) öga mot öga

Ja, det låter helt stört om han skulle blocka dig från MSN och låta det tala för sig själv. I sådana fall var det ingen större förlust.
Citera
2009-12-21, 23:52
  #10
Medlem
Fick som svar att han ville satsa seriöst. Men lyckan varade i 2 veckor bara fram till idag.
__________________
Senast redigerad av tyratur 2009-12-22 kl. 00:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback