Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 20:33
  #565
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Förbud är det enda som kan få nån effekt.


Det är iof redan förbjudet. Enligt de lokala ordningsstadgorna så ska man ha polisens tillstånd för insamling av pengar. Problemet är inte våra lagar och bestämmelser. Problemet är att vi inte har styrande som ser till att reglerna efterlevs.
Citera
2015-09-05, 19:08
  #566
Medlem
Förresten, har någon av er i denna tråd försökt sig på några tiggarskämt? En vän till mig gav till exempel en tiggerska en ölburk en gång för att se vad som hände och själv planerar jag att kasta kvitton i deras pappersmuggar.
Citera
2015-09-06, 09:25
  #567
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Dagge
Förresten, har någon av er i denna tråd försökt sig på några tiggarskämt? En vän till mig gav till exempel en tiggerska en ölburk en gång för att se vad som hände och själv planerar jag att kasta kvitton i deras pappersmuggar.
Slängt en massa värdelösa grekisk drakar, svenska 25öringar och annat som inget värde har i tiggarkoppen.
Lagt ut snusen i tiggarkoppen på väg in i butiken.
Någon udda mutter eller skruv har de också fått.
Pissat på en kvarlämnad tiggarfilt när jag passerat på väg hem från krogen.
Även pissat i en sån blå sandbox där de lämnat sitt skit över natten.
Skrivit Adolf Hitler på en sån där skriv på och skänk hundra kronor lapp (skänkte inget)

Tagit med en påse fulölburkar till butiken när jag skulle handla, givetvis skriker de "pantflaska" och då får de påsen
Citera
2015-09-10, 17:12
  #568
Medlem
Ibland när jag inte har lösa pengar på mig (alltid)
Sjunger jag för att dom ska bli glada.

Ma-ia-hii
Ma-ia-huu
Ma-ia-hoo
Ma-ia-haa-haa
Citera
2015-11-25, 01:01
  #569
Medlem
Nu då man har infört hårdare krav mot asylsökande, är det inte dags att förbjuda tiggeriet?
Citera
2016-05-06, 20:53
  #570
Avstängd
expertbowlarens avatar
Var utanför Ica i sthlm såg en ganska söt rom i 20 års åldern gå förbi mig med Ikea påsen, bra klädd och faktiskt söt. Trodde hon var en hora. Sen tog hon ut filt o skit och svidade om satte inlindad med kopp i hand. Förvandlades fort till sorglig tiggare. Inom loppet av 2 minuter så bjuder en dåre tjejen på två korvar
Sen fortsätter svenska idioter och ge tjejen pengar, säkert tio idioter inom loppet av 20 minuter. Skulle en svensk få samma behandling om han satte med kopp o filt utandör Ica?
Citera
2016-08-29, 23:02
  #571
Medlem
idag såg jag en kvinnlig tiggare utanför en matbutik som pratade i telefon. dock hade hon gömt undan mobilen och pratade i smyg när jag mötte hennes blick. vill dom inte att vi ska veta hur dom har råd med tele
Citera
2016-09-09, 21:32
  #572
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Nu då man har infört hårdare krav mot asylsökande, är det inte dags att förbjuda tiggeriet?

Tyvärr lär inte detta ske.

http://www.dn.se/sthlm/anders-ygeman...ikit-fororten/

Vi andra är tvungna att söka jobb, att göra allt för att försörja oss själva, men för tiggarna lyckas politikerna hitta kryphål i lagen.

Den överskattade Anders Ygeman säger "– Hur bryter man ekonomiska skillnader mellan människor? Genom att sätta folk i arbete." Så den ekonomiska skillnaden mellan ett vårdbiträde med 18000 i månadslön och en läkare med 60000 i lön är försumbar? Det är ingen ekonomisk skillnad mellan dessa? Jag röstar nog på Vänsterpartiet i nästa val också...
Citera
2016-09-09, 23:22
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tyvärr lär inte detta ske.

http://www.dn.se/sthlm/anders-ygeman...ikit-fororten/

Vi andra är tvungna att söka jobb, att göra allt för att försörja oss själva, men för tiggarna lyckas politikerna hitta kryphål i lagen.

Den överskattade Anders Ygeman säger "– Hur bryter man ekonomiska skillnader mellan människor? Genom att sätta folk i arbete." Så den ekonomiska skillnaden mellan ett vårdbiträde med 18000 i månadslön och en läkare med 60000 i lön är försumbar? Det är ingen ekonomisk skillnad mellan dessa? Jag röstar nog på Vänsterpartiet i nästa val också...
Tittar dom rätt i ögonen I 10 sek och skakar på huvudet så fattar dom, så fattar dom rätt bra att vi vet att dom har en HALLICK,
Citera
2016-11-17, 10:16
  #574
Medlem
I mitt område sitter invandrare, som redan får bidrag, och tigger. De sitter och lyssnar på musik
i sina hörlurar med prylar som jag själv inte har råd med.
Några stycken kommer på morgonen i en Mercedes och blir hämtade på kvällen.
De blir dessutom väldigt ohövliga om de inte får några pengar. Flera har varit vittnen till att en
gammal dam, som stog och väntade med sin rollator, blev påhoppad för att hon stog i vägen.

Varför ger folk pengar till dessa personer som är mycket välklädda och har prylar och bilar som
vanliga svenskar inte har råd med ? Förstår de inte att de blir lurade ?
Citera
2016-11-18, 22:26
  #575
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
I mitt område sitter invandrare, som redan får bidrag, och tigger. De sitter och lyssnar på musik
i sina hörlurar med prylar som jag själv inte har råd med.
Några stycken kommer på morgonen i en Mercedes och blir hämtade på kvällen.
De blir dessutom väldigt ohövliga om de inte får några pengar. Flera har varit vittnen till att en
gammal dam, som stog och väntade med sin rollator, blev påhoppad för att hon stog i vägen.

Varför ger folk pengar till dessa personer som är mycket välklädda och har prylar och bilar som
vanliga svenskar inte har råd med ? Förstår de inte att de blir lurade ?

För att invandrare är nya adeln. Vi som har vit hud ska bara hålla käften och tjäna dem som slavar.
Citera
2016-11-18, 22:52
  #576
Medlem
Zot^s avatar
Brukar ge pengar från och till. Är inte världens rikaste man själv samt jag är drogberoende så jag har oftast inte mycket att ge bort. Ger till dem personer jag tycker känns "äkta" på något vis, dem som går runt med samma gamla skylt som 35 andra personer får ingenting av mig.

Vill helst inte bli störd på tunnelbanan heller. Där går min gräns. På tunnelbanan vill jag slappna av och lyssna på musik tills jag har tagit mig hem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback