Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-01-29, 23:03
  #1
Medlem
Pellenezs avatar
Hoppas nån kommer ihåg den fantastiska tidningen Brök som innehöll serie Edika bland andra godingar. Finns serier från tidningen att få tag i nånstans på nätet eller är det butiker med begagnade serier som gäller?
Citera
2004-01-30, 04:33
  #2
Banned
finns i affärer som säljer beg, även på nätet, möjligt alvglans.se har och rsr epix har kvar också
inga dyrgripar som tur är utan kanske ligger på 5-10kr nummret
Citera
2004-01-31, 12:20
  #3
Medlem
Pellenezs avatar
Inte mer än 5-10 spänn! Jag trodde de var svårtåtkomliga. Då ska jag ge mig ut och leta.
Citera
2004-01-31, 13:16
  #4
Medlem
De är som sagt billiga, då man hittar några. Läs även Elixir, med lite mer betoning på vuxenserier, i alla fall de tidigare årgångarna.
Citera
2004-02-01, 14:24
  #5
Medlem
Ursas avatar
Det var ett tag sedan jag var där, men affären på hörnet S:t Paulsgatans- Bellmansgatan hade en hel del BRÖK förr.
Det var dock samma affär som jag först upptäckte att folk säljer& köper beg porr! Ick! Vet dom inte att...
Nåja. Se till att kassören har handskar på sig.
Citera
2004-02-01, 21:48
  #6
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Det var ett tag sedan jag var där, men affären på hörnet S:t Paulsgatans- Bellmansgatan hade en hel del BRÖK förr.

Pratar du om Stockhom, eller?
Citera
2004-02-02, 13:17
  #7
Medlem
Krollsplints avatar
Seriebörsen i Linköping har massor Brök. Priserna ligger mellan 10-30 spänn nu när jag kollade. Vet inte hur många årgångar som kom ut, men där finns i a f årgångarna 88-91. Har öppnat nytt och större så man äntligen kan vara i affären utan att få cellskräck. Går även att beställa via internet...
Citera
2004-02-02, 18:47
  #8
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Pratar du om Stockhom, eller?

Japp, det gör jag, sorry.
Citera
2004-02-02, 21:10
  #9
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krollsplint
Seriebörsen i Linköping har massor Brök. Priserna ligger mellan 10-30 spänn nu när jag kollade. Vet inte hur många årgångar som kom ut, men där finns i a f årgångarna 88-91. Har öppnat nytt och större så man äntligen kan vara i affären utan att få cellskräck. Går även att beställa via internet...

Nu snackar vi! Ligger på gångavstånd från min bostad.
Stort tack för det tipset!
Citera
2004-02-03, 11:37
  #10
Medlem
Vädurs avatar
Observera dock att tidningen Brök tappade väldigt mycket i kvalité när de gick ned till det mindre formatet! Det verkar som om de bytte målgrupp samtidigt, då flera av de gamla serierna lyftes bort och ersattes av lättsmälta (och antagligen ej alltför dyra) standardserier av typen du hittar som utfyllnad i de flesta blaskor.

De tidigare i stora formatet är dock guld värda - även om de oftast är förvånansvärt billiga. När jag springer på dem så brukar de ligga i prisklassen 10-30kr i väldigt gott skick.

...och jag som hoppades på att mina fina ovikta ex skulle göra mig till en förmöhen man på gamla dar... ack ack ack...

En annan tidning som bara kom ut i ett par få nummer är Etikett.
Köp dem om du finner dem - om inte för att sälja nummet ett och fyra till mig
Citera
2004-02-03, 13:45
  #11
Medlem
Krollsplints avatar
´scheggo!

Hade för mig att jag snappat upp i någon tråd att du var ifrån stan. Det är en ganska anonym affär, det där. Jäkligt kul att gå dit och kolla, det gäller dock att veta vad man letar efter, annars kan man gå där och skrota hur länge som helst.

Ska väl ta och leta upp mina gamla Brök som jag köpte på den suspekta affären Kema-tobak någon gång på högstadiet och återuppta bekantskapen med Edika. Vetefan var jag har dem någonstans dock.
Citera
2004-02-04, 22:33
  #12
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krollsplint
´Ska väl ta och leta upp mina gamla Brök som jag köpte på den suspekta affären Kema-tobak någon gång på högstadiet och återuppta bekantskapen med Edika. Vetefan var jag har dem någonstans dock.

Edika är för go´. Kommer ihåg serien där han gjorde inbrott i en bank bara för att få bankdirektören att dra ut ett närhår åt honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback