Jag vill tipsa om komedin "Dutch" med Ed O'neill eller "Styv i korken" som den heter på svenska från 1991. Visserligen ingen julfilm eftersom den handlar om thanksgiving, men den utspelar sig ju i allafall under hösten/vintern, så tycker ändå man får lite julkänsla av filmen. Ni vet Ed O'neill som spelar Al Bundy i komedi-serien Married with children. Även här håller han hög klass och är en väldigt rolig och skön film.
Ed O'neill som spelar den nya pojkvännen till en mamma vars son är en dryg och snobbig liten brat och Dutch som Ed heter i filmen har i uppgift att köra hem honom till thanksgiving och i ett försök att lära känna flickvännens son bättre. Under bilturen så ställer sonen till med hel en del trubbel och djävulskap som gör att dom hamnar i diverse problem i hela tiden som Dutch måste handskas med och sonen visar tydligt att han inte gillar mammas nya pojkvän, vilket leder till att deras relation är rätt strulig till en början så att säga.
Kan verkligen rekommendera den här filmen och har blivit lite av tradition för min del så här under december-månad när jag drar igång mitt film-marathon.
http://www.imdb.com/title/tt0101786/