Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-01, 11:36
  #1
Medlem
ove-ralls avatar
tjenare, funderar lite kring de här med bodybuilding, går det att bli rik på det? visst jag vet att tex coleman och grapparna får viss summa pengar för att säga att tex "NO-explode är det bästa jag provat" osv men är det något man kan försörja sig på? märkte även att coleman jobbar som polis (om jag inte fått de helt om bakfoten), de skulle han väll inte göra om han tjäna gött med flis på sponsorer? Nu är det inte så att jag tror att detta är vägen för mig att bli rik, är bara lite nyfiken.
kanske jag har startat tråden i fel forum isf ber jag om ursäkt.
mvh
Citera
2009-12-01, 11:41
  #2
Medlem
Coleman är inte polis längre, sen tror jag jay cutler är väl bland den rikaste men jag tror inte de klarar sig på bara prispengarna efter tävlingarna.
Citera
2009-12-01, 11:50
  #3
Medlem
Gurkanms avatar
dem tjänar väll in massor på reklam och dyl ?
Citera
2009-12-01, 13:20
  #4
Medlem
mxnissens avatar
Det är inte så många som drar in mycket pengar på de. Om vi tar sverige så är det nog ingen eller kanske en isåfall.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2009-12-01, 13:20
  #5
Medlem
LojtnantWerners avatar
det måste vara en bra branch för sponsorer, det är knappast som fotboll där många spelar för att bli rika, tror det är kanske 1 på 1000 bodybuildare som tävlar för att bli rika merparten tävlar för sin egen prestige
Citera
2009-12-01, 13:29
  #6
Medlem
Ipwns avatar
Om man vinner en stor tävling drar man väl in en hel del cash. Sen gör väl de flest bodybulders en hel del modelljob också, om de är duktiga sen hjälper väl sponsorer till med en del ekonomiskt också.

Men jag tror inte det är många som klarar av att leva på det och de som gör det lever väl inte exakt som en rockstjärna heller. Vet inte om det är sant men har hört att en del bodybuilders horar ut sig till bögar och viker ut sig i bögporrtidningar och liknande för att få ekonomin att gå runt
Citera
2009-12-01, 13:31
  #7
Medlem
Lewis-Blacks avatar
DU kan bara börja försörja dig på bodybuilding om du är i toppen. Dit kommer ingen som är ren. Om du ska köra BB utan Steroider kan du bara glömma att du kommer få några pengar.
Du får inte ens bra pengar som fitness model/muscle model. Pengarna som man lägger på mat och steroider kostar mer än vad du får för plåtningen, reklam etc.
Citera
2009-12-01, 13:41
  #8
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
DU kan bara börja försörja dig på bodybuilding om du är i toppen. Dit kommer ingen som är ren. Om du ska köra BB utan Steroider kan du bara glömma att du kommer få några pengar.
Du får inte ens bra pengar som fitness model/muscle model. Pengarna som man lägger på mat och steroider kostar mer än vad du får för plåtningen, reklam etc.

De som är på olympianivå har ju garanterat sponsorer som täcker kostnaderna för deras magiska piller och sprutor. Det är ju inte lite skit de trycker i sig. Lär ju vara flera hundra tusen om året. Sen så får man ju räkna med att kroppen kommer ta en hel del stryk av att gå på alla de kosttillskotten året runt under många många år. Lär ju inte vara många organ som mår bra när deras karriär är över.
Citera
2009-12-01, 13:43
  #9
Medlem
Elspermelinos avatar
Kostar väl en jävla massa att vara bodybuilder också men tanke på att dom käkar 7-8 jävla måltider per dag.
Citera
2009-12-01, 13:51
  #10
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
De som är på olympianivå har ju garanterat sponsorer som täcker kostnaderna för deras magiska piller och sprutor. Det är ju inte lite skit de trycker i sig. Lär ju vara flera hundra tusen om året. Sen så får man ju räkna med att kroppen kommer ta en hel del stryk av att gå på alla de kosttillskotten året runt under många många år. Lär ju inte vara många organ som mår bra när deras karriär är över.
Beror på. Vissa ligger på sinnesjuka mängder och vissa på mindre.
Det är inga stora mängder pengar som de får av sina sponsorer jämfört med utgifterna. Visst finns är tex Cutler Coleman rika men generellt sätt lever inte Mr Olympia deltagarna något lyxliv. Kolla bara på hur Kai Greene har bott/bor.
Citera
2009-12-01, 13:56
  #11
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Beror på. Vissa ligger på sinnesjuka mängder och vissa på mindre.
Det är inga stora mängder pengar som de får av sina sponsorer jämfört med utgifterna. Visst finns är tex Cutler Coleman rika men generellt sätt lever inte Mr Olympia deltagarna något lyxliv. Kolla bara på hur Kai Greene har bott/bor.

Att de lever lyxliv tror jag inte heller särskillt mågna gör. Men tror inte särskillt mågna har råd att kura + ha massa andra tillskott när de samtidigt måste träna som ett djur, sova ordentlgit och jobba för att få råd med käk och annat skojsigt.
Citera
2009-12-01, 15:33
  #12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Att de lever lyxliv tror jag inte heller särskillt mågna gör. Men tror inte särskillt mågna har råd att kura + ha massa andra tillskott när de samtidigt måste träna som ett djur, sova ordentlgit och jobba för att få råd med käk och annat skojsigt.

De här med att Bodybuilders på högnivå tränar som djur och sover ordentligt är inte alltid en sanning dock. Visst tränar dom mycket om man jämför med medelsvensson men 5-7 träningspass i veckan är inget onormalt för oss som har träningen som livspassion. Dom tränar heller inte hårdare än någon annan som vet vad han håller på med. Hårt är heller inte alltid bäst då de man menar med "hårt" oftast är set till failiure vilket har visats inte vara särskilt gynnsamt för muskeltillväxten på lång sikt.

Det här med bodybuilders och sömn är en annan skröna som lever kvar än idag. Jag har läst flera utdrag ur intervjuer med allt ifrån Coleman till Greene och ingen av dessa sover mer än 5½ - 6 timmar per natt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback