Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-01, 11:36
  #1
Medlem
ove-ralls avatar
tjenare, funderar lite kring de här med bodybuilding, går det att bli rik på det? visst jag vet att tex coleman och grapparna får viss summa pengar för att säga att tex "NO-explode är det bästa jag provat" osv men är det något man kan försörja sig på? märkte även att coleman jobbar som polis (om jag inte fått de helt om bakfoten), de skulle han väll inte göra om han tjäna gött med flis på sponsorer? Nu är det inte så att jag tror att detta är vägen för mig att bli rik, är bara lite nyfiken.
kanske jag har startat tråden i fel forum isf ber jag om ursäkt.
mvh
Citera
2009-12-01, 11:41
  #2
Medlem
Coleman är inte polis längre, sen tror jag jay cutler är väl bland den rikaste men jag tror inte de klarar sig på bara prispengarna efter tävlingarna.
Citera
2009-12-01, 11:50
  #3
Medlem
Gurkanms avatar
dem tjänar väll in massor på reklam och dyl ?
Citera
2009-12-01, 13:20
  #4
Medlem
mxnissens avatar
Det är inte så många som drar in mycket pengar på de. Om vi tar sverige så är det nog ingen eller kanske en isåfall.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2009-12-01, 13:20
  #5
Medlem
LojtnantWerners avatar
det måste vara en bra branch för sponsorer, det är knappast som fotboll där många spelar för att bli rika, tror det är kanske 1 på 1000 bodybuildare som tävlar för att bli rika merparten tävlar för sin egen prestige
Citera
2009-12-01, 13:29
  #6
Medlem
Ipwns avatar
Om man vinner en stor tävling drar man väl in en hel del cash. Sen gör väl de flest bodybulders en hel del modelljob också, om de är duktiga sen hjälper väl sponsorer till med en del ekonomiskt också.

Men jag tror inte det är många som klarar av att leva på det och de som gör det lever väl inte exakt som en rockstjärna heller. Vet inte om det är sant men har hört att en del bodybuilders horar ut sig till bögar och viker ut sig i bögporrtidningar och liknande för att få ekonomin att gå runt
Citera
2009-12-01, 13:31
  #7