Citat:
Ursprungligen postat av General__Lee
Det är här jag menar det jag skrev i början att hålla sin frustration. Visst är det frustrerande att inte känna sig behövd, särskilt när det gäller fall som berör en extra mycket och att lägga band på sig och inte ta det personligt är både svårt och krävande.
Hon ringer mig varje kväll nu, och jag har visserligen försökt att bita ihop och vara stark för henne, men det gör så satans ont, att det ibland varit svårt att hålla tätt längs tårkanalerna. Hon har svårt att visa empati, vilket jag förstår... Men, mellan mig och du,
General__Lee, så känns det för mig, som att det inte riktigt bara är
"vänskap" och
"i stort sett ingenting kvar" hos henne, för mig, eller oss - utan att det faktiskt är mer än vad hon själv verkar tro, för annars är jag totalförvirrad, över att hon nu ringer mig varenda kväll, när hon skall sova, och till och med säger att hon
"sover bättre av att höra" min röst. Uh...
Citat:
Jag har faktiskt inget bra svar till dig dock vad som skulle fungera bäst för dig, för det finns så många olika utgångspunkter och alternativa möjligheter på hur hon tänker. Men att ta sånt här personligt är nog aldrig bra, särskilt inte med din bakgrund då det kan sänka dig rejält, men att hitta strategier för att inte lägga denna skuld eller frustration på dig....
De enda strategierna jag har, är att pyssla i
"Photoshop CS3",
"Illustrator CS3", lira
"Guitar Hero: Metallica", och zappa mellan alla kanaler på min boxer, tills det kommer något intressant, som
"Mythbusters". Annars, så vet jag inte. försökt att vandra i centrum, och fotografera, men minnen bara poppar upp, och det gör mig illamående, och aningen upprörd. Så... jag har väl inte hittat någon hundraprocentig strategi än, mer än att jag direkt SMSar tillbaka, om hon SMSat mig. Eller, jag skriver någon få gång/vecka, att det hade varit mysigt om hon hörde av sig - vilket jag skriver när det är som mest tråkigt, att vara just jag. Men, hon ringer aldrig upp, ändå, men jag försöker, i alla fall? Annars, inget.
Citat:
tror ett avvaktande är på plats dock tills du får någon slags signal. Och går det för lång tid så är det ju inte fel att ta det där steget för att se om dansen fortfarande är igång..?
Menar du, att jag skall klippa banden, för en stund? Offline över Messenger, medvetet "glömma" att svara, om det hade varit så att hon någon gång hörde av sig, mer än vid läggdags, etc?