Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-03, 17:31
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General__Lee
Ditt problem är itne okomplicerat chix. Men det låter ju som du har självinsikt nog att förstå din väns problem. Det här med om du skall ta åt dig eller inte är svårt eftersom det är svårt att bedöma sanningshalten i vad som sägs i många lägen, men att kanske ha ett öppet sinne för att inte ta åt sig allt iaf?

Självinsikten har jag, säkerligen. Men, den ger ju inte riktigt de resultat jag är ute efter. I första hand, att hon skall kunna höra av sig, vilket hon aldrig gör mer; i andra hand, att finnas tillhands, vilket nu också rasat alltmer; och, i tredje hand, visa henne att jag inte ger upp, för hennes bästa, och i efterhand vårat bästa.

Citat:
Tycker det var bra förhållningssätt om att följa med till psykologen. Nu vet hon att du finns där som stöd. Och vill hon ha det i just den frågan så hör hon av sig. Och gör hon inte det så behöver man kanske inte hoppa till negativa slutsatser direkt kanske.

Sant, men om det hade varit så att hon aldrig hade hört av sig, i efterfrågan om min support? Skall jag bara tänka, att "det kommer, när det kommer", eller skall jag pissa på allt? För, det här är rejält slitsamt - på alla plan.
Citera
2009-12-03, 21:30
Medlem
General__Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Sant, men om det hade varit så att hon aldrig hade hört av sig, i efterfrågan om min support? Skall jag bara tänka, att "det kommer, när det kommer", eller skall jag pissa på allt? För, det här är rejält slitsamt - på alla plan.

Det är här jag menar det jag skrev i början att hålla sin frustration. Visst är det frustrerande att inte känna sig behövd, särskilt när det gäller fall som berör en extra mycket och att lägga band på sig och inte ta det personligt är både svårt och krävande.

Jag har faktiskt inget bra svar till dig dock vad som skulle fungera bäst för dig, för det finns så många olika utgångspunkter och alternativa möjligheter på hur hon tänker. Men att ta sånt här personligt är nog aldrig bra, särskilt inte med din bakgrund då det kan sänka dig rejält, men att hitta strategier för att inte lägga denna skuld eller frustration på dig....

tror ett avvaktande är på plats dock tills du får någon slags signal. Och går det för lång tid så är det ju inte fel att ta det där steget för att se om dansen fortfarande är igång..?
Citera
2009-12-04, 17:11
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Det är här jag menar det jag skrev i början att hålla sin frustration. Visst är det frustrerande att inte känna sig behövd, särskilt när det gäller fall som berör en extra mycket och att lägga band på sig och inte ta det personligt är både svårt och krävande.

Hon ringer mig varje kväll nu, och jag har visserligen försökt att bita ihop och vara stark för henne, men det gör så satans ont, att det ibland varit svårt att hålla tätt längs tårkanalerna. Hon har svårt att visa empati, vilket jag förstår... Men, mellan mig och du, General__Lee, så känns det för mig, som att det inte riktigt bara är "vänskap" och "i stort sett ingenting kvar" hos henne, för mig, eller oss - utan att det faktiskt är mer än vad hon själv verkar tro, för annars är jag totalförvirrad, över att hon nu ringer mig varenda kväll, när hon skall sova, och till och med säger att hon "sover bättre av att höra" min röst. Uh...

Citat:
Jag har faktiskt inget bra svar till dig dock vad som skulle fungera bäst för dig, för det finns så många olika utgångspunkter och alternativa möjligheter på hur hon tänker. Men att ta sånt här personligt är nog aldrig bra, särskilt inte med din bakgrund då det kan sänka dig rejält, men att hitta strategier för att inte lägga denna skuld eller frustration på dig....

De enda strategierna jag har, är att pyssla i "Photoshop CS3", "Illustrator CS3", lira "Guitar Hero: Metallica", och zappa mellan alla kanaler på min boxer, tills det kommer något intressant, som "Mythbusters". Annars, så vet jag inte. försökt att vandra i centrum, och fotografera, men minnen bara poppar upp, och det gör mig illamående, och aningen upprörd. Så... jag har väl inte hittat någon hundraprocentig strategi än, mer än att jag direkt SMSar tillbaka, om hon SMSat mig. Eller, jag skriver någon få gång/vecka, att det hade varit mysigt om hon hörde av sig - vilket jag skriver när det är som mest tråkigt, att vara just jag. Men, hon ringer aldrig upp, ändå, men jag försöker, i alla fall? Annars, inget.

Citat:
tror ett avvaktande är på plats dock tills du får någon slags signal. Och går det för lång tid så är det ju inte fel att ta det där steget för att se om dansen fortfarande är igång..?

Menar du, att jag skall klippa banden, för en stund? Offline över Messenger, medvetet "glömma" att svara, om det hade varit så att hon någon gång hörde av sig, mer än vid läggdags, etc?
Citera
2009-12-04, 18:49
Medlem
Chixs avatar
[Vad fan skall jag ta mig till?] Min kärlek har kört n... #3 [KOMMUNIKATIONSHISTORIK]

[SMS- OCH SAMTALSTRAFIK] 30-Nov-2009
  1. 00:19, C: "Ses idag, Baby. Sov så gott, alright? Puss."
    • Dagen innan, sade hon att hon inte hade mycket till studier, och inget jobb, att göra, och att hon då ville ses. Därav.
  2. 14:31, C: Du har inte glömt bort mig, va? Puss."
    • 11:45, utgående samtal. Inget svar. Jag ringde för att se hur det gick med studierna, och om vi skulle ses i centrum, eller hur vi skulle lägga upp planen.
  3. 14:43, J: "Vill du komma ned i stan? Måste köpa en present till pappa. Han fyller år imorgon. Puss."
  4. 14:45, C: "Om jag bara hade kunnat, men mina ben känns inget vidare. Du vet, diskbråcket. Men, om du kanske vill ta dig upp hit, efteråt? Hehe. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  5. 15:02, C: "Well?"
    • Ingen respons.
  6. 15:05, C: "Happ. Väntar här hemma. Puss!"
    • Ingen respons.
  7. 16:07, C: "Jag väntar. Hoppas du hittat något fint att ge din far!"
    • Ingen respons.
  8. 17:05, C: "Tack för att du struntar i att komma över? Uh, jag drar ut, vet inte vart, men jag pallar inte vänta, och 'överförvänta' mig själv. Men, ring när du nu orkar veta av mig, vad annars har jag nu väntat på? Puss!"
    • Ingen respons.
  9. 17:23, C: "Nope, så kan det gå... Promenaden, alltså. Den gick inget vidare. För tråkigt, och mina ben pallade inte trycket. Var är du? Liksom, orolig. Puss."
    • Ingen respons.
  10. 21:00, C: "?"
    • Ingen respons.
    • 21:26, utgående samtal. Inget svar.
  11. 21:45, C: "?"
    • Ingen respons.
    • 22:58, utgående samtal. Inget svar.

[SMS- OCH SAMTALSTRAFIK]
1-Dec-2009
  1. 00:03, C: "Vaken? Puss, Baby!"
    • 00:17, inkommande samtal. Samtal kopplas.
  2. 00:26, C: "Sov gott, min Ängel. Jag finns alltid där, för dig; hos dig. Du kommer att hitta hem igen; någon dag. Puss, Baby."
    • Ingen respons. J sover.
  3. 03:17, C: "Kan inte sova... Jag hade en så obehaglig mardröm. Har också 38.7 i temp, en sprängande huvudvärk, ett berg av snorpapper, och jag kan inte röra mina ben. 'Förlamad från midjan, och ned', hehe. Men, det släpper förr, eller senare. Uh, lätt den värsta natten i mitt liv, på så många plan. Fan? Puss, Baby."
  4. 06:02, C: "Hej, Baby! Här är psykologmottagningens portkod: #####. Utifall att. Och, bara ring i förväg, om du vill ha sällskap dit; innan, under, och/eller efter. I alla lägen, för dig. Alltid. Sov gott, min Skatt. Alltid där, för dig. Och, det börjar bli kyligt, så jag får visst kurra ihop mig i täcket! Hehe... Puss, Baby."
  5. 14:54, C: "Hej, Baby! Hur går plugget? Och, hur mår du? Och, nu skall jag handla lite presenter. Yay! Men, hälsa din far grattis, och hälsa till allesammans! Hehe. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
    16:26, C: ""
  6. 18:17, J: "Hej. Grupparbetet gick bra, men det tog tid. Hur gick det med presenterna? Pappa hälsar, och tackar. Puss."
  7. 18:20, C: "Bra! Fanns inget intressant, än så länge. Men, ringa lite? Hehe. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  8. 22:00, C: "Hej, Baby! Ringa? Puss, Baby!"
  9. 22:24, J: "Sitter i köket, med mamma och pappa. Puss."
  10. 23:35, C: ""
  11. 23:40, J: "Nu ligger man i sängen. Och, du?"
  12. 23:40, C: "Yupp! Hehe. Så, ringa, eller? Är vaken, ifall du känner för det. Puss, Baby!"
[SMS- OCH SAMTALSTRAFIK] 2-Dec-2009
  • 00:16, inkommande samtal. Samtalet kopplas.
  1. 00:24, C: "Sov så gott, Baby. Och, ha en lärorik skoldag imorgon! Jag befinner mig på intensiven, med min systerson, mellan 14:00-16:00. Akut blodförgiftning... Men, vi ses i drömmarnas land inatt, och jag är alltid med dig. Sov så gott nu, hjärtat. Puss, Baby!"
  2. 05:14, C: "Var minut är värd att vänta, på dig. Puss, Baby."
  3. 10:39, J: "Jag får inte vända mig till den psykologmottagningen. Bör uppenbarligen vända mig till lasarettets psykakut. Så, jag ringde dit, men skall då ha en remiss från min husläkare, eller så får jag snacka med en psykläkare som skall utreda om jag ens behöver en psykolog? Puss."
  4. 10:49, C: "Akutpsyk? Aldrig, att du skall! Jävla sadister. Men, det finns en annan psykolog, som du kan testa. Han tar vanlig sjukvårdstaxeavgift! Nice. Men, varsågod: [Förnamn] [Efternamn], utbildad i KBT, privatpsykolog. [Mobiltelefonnummer]. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  5. 17:17, C: "Ringa lite? Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  6. 22:27, C: "Hej, Baby! Dags att göra sig i ordning för sängen. Redan klar, så jag är vaken när du väl hör av dig. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  7. 23:09, C: ""
[SMS- OCH SAMTALSTRAFIK] 3-Dec-2009
  • 00:07, inkommande samtal. Samtalet kopplas.
  1. 00:14, C: "Sov så gott, Baby. Umgås idag? Har en sak jag vill ge dig. Men, jag vill ju umgås också! Film, och sådant. Så vad sägs om det? Tänker på dig. Puss, Baby!"
  2. 16:30, C: ""
  3. 16:33, J: "Hej. Varit i skolan, fram tills nu. Väntar på tåget. Och, du? Puss."
  4. 16:45, C: "Inte mycket. Tänkt på dig! Hehe. Så, ringa när du gått av tåget? Hade varit mysigt. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  5. 17:35, C: "Antar att du inte velat ringa mig? Nåja, det går bra, när du nu känner för det. Men, jag är redo - oavsett. Alltid där! Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  6. 23:26, C: "Vaken? Puss, Baby!"
  7. 23:33, J: "Ja. Dricker vatten, mår sjukt illa, och har ont i magen. Puss."
  8. 23:37, C: "Inte bra. Feber? Usch. Men, jag ligger vaken, och väntar med luren redo - utifall att. Puss, Baby!"
[SMS- OCH SAMTALSTRAFIK] 4-Dec-2009
  • 00:17, inkommande samtal. Samtalet kopplas.
  1. 04:16, C: "Sov så gott, Baby. Jag är så trött, att jag slocknar närsom. Och, lycka till i plugget. Du är bäst! Ses när du kan. Puss, Baby!"
  2. 10:53, J: "Hej. Tog kontakt med min husläkare nyss, så han skall skriva en remiss till KBT-psykologen. Han frågade också varför jag vill ha en psykolog, och så svarade jag. Men, då sade han att jag kanske borde ansöka till psykavdelningen på sjukhuset? Vad fan... Puss."
  3. 10:57, C: "Du fucking skojar med mig!? Vad är det för jävla mongoläkare? Han borde fan inte ha licensen kvar!! Annars, hur går plugget, och så? Kämpa på! Puss, Baby."
  4. 13:19, J: "Jo, jag sitter med samma arbete som sist. Måste finjustera det, och skicka in. Och, du? Puss."
  5. 13:24, C: "Hej, Baby! Jodå, tänker på dig, bara. Hoppas att var dag skall vara en dag, med dig. Hehe... Och, du är bäst! Glöm aldrig det. Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
  6. 16:05, C: "Du, jag, Wii? Hehe! Puss, Baby!"
    • Ingen respons.
Citera
2009-12-06, 13:47
Medlem
Chixs avatar
[Vad fan skall jag ta mig till?] Min kärlek har kört ned sig [UPPDATERING]

Hon har inte hört av sig, sedan den fjärde december, trots att jag själv försökt. Jag vet inte om jag borde oroa mig, för större förluster, eller om jag borde få en släng av paranoia, av att hon knullar någon. Har inte käkat fast föda sedan den fjärde, knappt sovit något, och överlever på överkonsumtion av energidrycker, kaffe och snus.

EDIT: Har skitit blod tre gånger under dessa två dagar (dåligt tecken?), min redan oregelbundna hjärtrytm har totalfuckat... jag kanske börjar få psykosomatiska symptom? Jag vet inte. Allt jag vet, är bara att jag fan inte gillar det här alls. It's Hell...
Senast redigerad av Chix 2009-12-06 kl. 13:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in