2009-11-30, 14:25
Medlem
Jag vill kunna låsa ett särskilt program så att jag inte kan använda det på en viss tid.

Känner att jag spelar för mycket och vill kunna helt enkelt blocka mig själv från att spela. Utan att avinstallera programmet.

Har sökt i forumet men utan framgång.

Någon som vet om det finns ett sådant program?
Citera
2009-11-30, 14:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elemo
Jag vill kunna låsa ett särskilt program så att jag inte kan använda det på en viss tid.

Känner att jag spelar för mycket och vill kunna helt enkelt blocka mig själv från att spela. Utan att avinstallera programmet.

Har sökt i forumet men utan framgång.

Någon som vet om det finns ett sådant program?

Blir inte det som att försöka lära sig "att inte kunna cykla", "att inte kunna läsa" osv?
Om det ska få någon effekt så måste ju någon annan installera och lösenordsskydda programmet, detta eftersom du saknar den självdisciplin som krävs.
Eftersom även låsprogrammet kan avinstalleras så måste du bli en användare med begränsade rättigheter.
Citera
2009-11-30, 14:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod

Vad för operativsystem talar vi om?
Citera
2009-11-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Vad för operativsystem talar vi om?

Win XP

Jag vill alltså inte ha ett lösenord på det för det kommer jag ju ihåg Utan jag vill bara kunna välja en viss tid som programmet är låst. Sen efter den tiden är det upplåst igen..
Citera
2009-11-30, 15:00
Medlem
Bövelens avatar
Du skulle kunna kolla på "Parental control", typ Föräldrakontroll. Där kan man styra tidpunkter och sådant, men om man kan blocka ett visst program vet jag inte.

Googla lite på det så hittar du nog något.
Citera
2009-11-30, 15:09
Medlem
micaeles avatar
Varför kan du inte avinstallera programmet istället? Då får du iaf jobba lite för att kunna köra det igen, vilket du lär behöva med tanke på nämnd självdisciplin.
Citera
2009-11-30, 15:45
Medlem
blåljuss avatar
Om det är WoW så finns det parent control på hemsidan.

Kan be någon annan lägga in ett passord och vilka tider. Då kan du inte stoppa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in