Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-25, 08:24
  #14329
Medlem
Har läst nyheterna och sett att en av Zlatans söner ska på landslagsläger. Det ska bli spännande. Har gogglat för att läsa om sönernas fotbollsprestationer fram tills idag och hittar ingenting mer än registrerad klubbtillhörighet. Det kan vara min okunskap men den bild jag får är att sönerna är akademispelare samt har tillhört flera olika storklubbars pojklag genom åren. Hur fungerar det på internationell nivå inom akademifotbollen, är det rena interna upplägg med interna matcher som gäller och att spelare utvecklas enbart för att någon dag förhoppningsvis debutera i A-laget?

Min normbild i bakhuvudet för utveckling av fotbollsspelare är svensk folkrörelse-fotboll.
Citera
2023-11-26, 19:00
  #14330
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Har läst nyheterna och sett att en av Zlatans söner ska på landslagsläger. Det ska bli spännande. Har gogglat för att läsa om sönernas fotbollsprestationer fram tills idag och hittar ingenting mer än registrerad klubbtillhörighet. Det kan vara min okunskap men den bild jag får är att sönerna är akademispelare samt har tillhört flera olika storklubbars pojklag genom åren. Hur fungerar det på internationell nivå inom akademifotbollen, är det rena interna upplägg med interna matcher som gäller och att spelare utvecklas enbart för att någon dag förhoppningsvis debutera i A-laget?

Min normbild i bakhuvudet för utveckling av fotbollsspelare är svensk folkrörelse-fotboll.
När man googlar nyheten får man upp en bild där han håller upp Maximilian (alltså inte landslags-Vincent) på Zlatans avskedsmatch i PSG. Riktigt genant.

För övrigt tror jag Vincent har mer av Zlatans personlighet och alltså därför lyckas bättre än Maxi.
Citera
2023-12-22, 11:49
  #14331
Medlem
Generalanderssons avatar
Ett skönt klipp Pep`s sense of humor är ganska underskattad.

https://www.youtube.com/shorts/Ix0fvgqTgK4
Citera
2024-03-28, 21:18
  #14332
Medlem
För alla som är intresserade sänder Tv4 play, "historien om zlatan" i 8 delar.

https://www.tv4play.se/program/033da...rien-om-zlatan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback