Svara
2009-11-29, 20:17
Medlem
spudboys avatar
Substans: standard hasch

Tidigare erfarenheter:Cannabis

Dos: 0,3 g (ungefär)

Ålder: 19 Kön: Man Vikt: 75kg

Hej kära fb-are

Förord:

Det här hände mig i somras. Jag och min vän (som jag bodde med mig då) rökte en stor mängd hasch på kvällen och blev riktigt bänga. Vi gick och la oss och sov och åt samma frukost på morgonen. Vi hade exakt samma förutsättningar inför nästa rök-session och det är där den här rapporten börjar.

Vid ett-tiden beslutar jag och min vän oss för att glida ut på våra longboards och njuta av solen, självklart tar vi med pipan. Vi möter upp med ytterligare två vänner och sätter oss på en skolgård. Vi packar en normalstark pipa och gör oss redo för att tända på. Redan efter första blosset känner jag hur det tar som fan och vid tidpunkten då hela pipan är slut är jag helt borta (jag är van rökare). Jag lägger mig ner på en bänk för att vila ögonen och rätt som det är börjar mina polares röster försvinna och jag hör bara en låt som jag lyssnat mycket på under den aktuella tiden. Mitt rus går nu upp och ner, när jag är som minst bäng kan jag inte ens prata men jag vet var jag är, och när jag är som mest bäng varken ser eller hör jag. Efter nån timme (som känns som en evighet) känner jag panik i hela kroppen men jag kan inte röra en enda muskel. När jag åter igen kan röra mig spyr jag våldsamt över hela marken, medan jag spyr tittar jag på strålen av spya som kommer från min mun och får för mig att det är en pelare som sticker upp ur marken, varpå jag försöker luta mig mot den. Sedan försvinner jag bort igen, nästa gång jag vaknar till gör jag exakt samma sak och mina polare börjar nojja som fan. Vi beslutar oss för att bege oss hem till den som bor närmast och jag tar min longboard och börjar åka lite, vilket självklart inte går så bra. Efter många vilopauser är vi slutligen hemma hos polaren (de andra två stack) och jag lägger mig på soffan och börjar äta äpplen. Efter många timmar (kl 22.00) känner jag mig tillräckligt "obäng" för att åka hem och gör det. När jag kommer hem äter jag ännu mer och mår som en kung. Sedan däckar jag i sängen och vaknar helt normal.

Detta har aldrig hänt mig innan eller efter den där dagen och inte heller för någon jag känner. Som tur är så avskräckte det mig inte och jag rökte igen redan nästa dag Men det sjuka med den dagen var att det bara var jag som fick erfara detta trots att min polare hade haft ett identiskt dygn med mig (mat, röka, vätska)
Citera
2009-11-29, 22:43
Medlem
soft att det gick bra sen iaf!
Citera
2009-11-30, 01:32
Bannlyst
Därför ska man alltid ha något som innehåller socker till hands
Citera
2009-11-30, 01:44
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzAddixx
Därför ska man alltid ha något som innehåller socker till hands

jasså? det visste jag inte. varför ska man ha det? :P för jag har fått två snekickar av hasch, vill gärna veta vad socker kan hjälpa mig med
Citera
2009-11-30, 04:40
Medlem
tretomtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
jasså? det visste jag inte. varför ska man ha det? :P för jag har fått två snekickar av hasch, vill gärna veta vad socker kan hjälpa mig med

Eftersom det sänker ditt blodsocker, varpå du kan svimma. Tänk dig att du är ute o springer tills du känner att du verkligen inte orkar mer då blir benen skakiga det kan kännas som "tusen nålar" i armarna, det ringer nästan i huvudet på dig och det känns som nått trycker i huvudet på dig inte huvudvärk utan det trycker, du måste lägga dig ner men då känner du dig nästan svagare för du ligger ner.

Dextrosol, mjölk eller nått med socker som går snabbt ut i kroppen käkar man då så känns det bättre redan efter 5 minuter.

Dock har jag aldrig fått blodsockerfall på cannabis, men har diabetes o får det ganska ofta vilket fall så jag vet hur det känns.
Senast redigerad av tretomtar 2009-11-30 kl. 04:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in