Så var fjärde vuxen invandrare har fortfarande efter 9 år i Sverige inte arbetat en endaste liten förbannad jävla dag?! Det är än värre än vad jag kunde föreställa mig, med tanke på de astronomiska summor samhället strör över blattarna just i syfte att få dem i arbete; med tanke på alla låtsasjobb som skapas bara för dem; samt alla sjuka specialregler som gynnar dem på svenskars bekostnad.
Ur den länkade artikeln:
Citat:
På grund av det låga deltagandet i arbetskraften blir inbetalningar i skatter och avgifter betydligt lägre än utbetalningar för bidrag och ersättningar – någonstans mellan cirka 40 och 60 miljarder kronor per år, för att vara konkret.
Observera att dessa 40-60 miljarder i årlig kostnad för de offentliga finanserna bara inbegriper transfereringar och ersättningar,
inte blattarnas totala kostnader för samhället. Således måste vi svenskar utöver dessa 40-60 miljarder även täcka de utgifter för skola, sjukvård, rättsväsende, barnomsorg, infrastruktur, etc, som invandrarnas närvaro i landet medför. Den rådande invandringspolitiken utgör med andra ord ett gigantiskt resursöverförande, räknat i hundratals miljarder kronor årligen, från värdfolket till de främmande. Men vi svenskar får ju Zlatan, så jag antar att vi ska vara nöjda ändå...