2009-11-27, 12:26
Medlem
Thubbes avatar
Jag har en M-Audio axiom http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom49.html kopplad till min dator. Som ni ser om ni klickar på länken har den ett antal assignbara rattar, knappar, pads och sliders. Det jobbiga är att jag inte har någon aning om hur man assignar dessa för FL, så att det fattar vad som ska hända när jag vrider på rattarna och trycker på knapparna osv. Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-11-27, 16:13
Medlem
Torskmannens avatar
  1. Options
  2. MIDI Settings
  3. Aktivera din controller i Input rutan (dyker den inte upp trycker du på "Rescan MIDI devices")
  4. Se till så att MIDI rutan lyser när du trycker på tangenterna/tweakar!

Kom igen nu kompis, det är inte kärnfysik vi pratar om!
Citera
2009-11-27, 19:10
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torskmannen
  1. Options
  2. MIDI Settings
  3. Aktivera din controller i Input rutan (dyker den inte upp trycker du på "Rescan MIDI devices")
  4. Se till så att MIDI rutan lyser när du trycker på tangenterna/tweakar!

Kom igen nu kompis, det är inte kärnfysik vi pratar om!
Det där har jag gjort för läääängesen.
Jag får ju ljud när jag trycker på tangenterna, jag får till och med ljud när jag vrider på fucking rattarna. Jag har alltså kontakt med datorn, det jag vill göra är att assigna en ratt för cutoff, en ratt för volymen för ett spår, osv. Du har förstått?
Citera
2009-11-28, 01:22
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag får ju ljud när jag trycker på tangenterna, jag får till och med ljud när jag vrider på fucking rattarna. Jag har alltså kontakt med datorn, det jag vill göra är att assigna en ratt för cutoff, en ratt för volymen för ett spår, osv. Du har förstått?

Lugna ner dig, hetsmongo.

1. Ändra den parameter du vill justera, t.ex. cutoff.
2. Gå till Tools, last tweaked parameter
3. Klicka på Link to controller
4. Vrid på din "fucking ratt" i Axiom:en

Du har förstått?
Citera
2009-11-28, 12:46
Medlem
[complex]s avatar
Fruity loops borde man testa på.
Lär va skön avkoppling.
Citera
2009-11-28, 14:43
Medlem
Torskmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe

Använd google då ditt jävla riksmongo. Här försöker man hjälpa och vad fan får man tillbaka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in