• 1
  • 2
2009-11-27, 01:16
Medlem
chemicalbrothers avatar
Lt oss anta att man har rtt belysning, rtt temp, och sedan att man drar ut luft s det blir lgre tryck i en kammare, skulle man kunna f koka busken att vxa? s det blir samma frhllande som i colombia?
Citera
2009-11-27, 01:32
Medlem
Samma frhllande som i colombia vet jag inte, kanske i ett vxthus, men har en bekant som har odlat koka tidigare och lyckats.

Frna dremot gr inte loss billigt.
Citera
2009-11-27, 10:51
Medlem
Izunis avatar
Man behver inget speciellt tryck.

Rtt jord, om ens det, ljus vatten r allt som krvs.

Kan ju dock sga att coca r bra mycket svrare att odla n cannabis, enligt min mening iallafall.

Frna kostar inte speciellt mycket mer n standard cannabis frn men det finns inte speciellt mnga terfrsljare. Vissa sljer ven varianter som e coca var ipadu med lg alkaloid halt men dom uppger att det r e coca eller e novogranatense som i sin tur har hgre .
Citera
2009-11-27, 12:18
Medlem
LGDs avatar
Och om jag inte minns fel s drjer det ngra r innan det r klart fr skrd. Samt s mste man odla en rtt stor mngd cocabuskar fr att f en relativt skaplig skrd. Men kr p fr fan
Citera
2009-11-27, 12:33
Medlem
cdxz11s avatar
r antagligen inte mycket svrare att odla kokabuskar n annan random-planta, har man plats, tid och lust s kan man nog f fram mindre mngder kokain utan ngra strre problem. Det svraste lr vara att framstlla kokainet ur plantan sedan.
Citera
2009-11-27, 13:27
Medlem
Izunis avatar
Man kan f fram en planta som du kan skrda p lv p 1 r frn fr.

Dom r rtt krsna och skulle nog sga att dom r jobbigare att odla n det mesta (svrare n ngra andra vxter jag har tagit hand om). Och ja du behver vldigt mycket blad fr att f fram en anstdnig mngd kokain, framstllningen r inte speciellt svr och kan frenklas vldigt mycket. Den ungefrliga mngden av just kokain, varierar mycket men ett en uppskattning r ungefr .5% i viktmngd. Dvs 1 kg kokablad (torkade) kan ge 5 gram kokain.

Frn en stor buske kan man f kanske ett halv kilo blta lv per r, hgt rknat tror jag . Odlar man koka inomhus i tex sverige s snlla frestll dig inte att du kommer att bli kokskungen, det kommer inte att hnda .
Dremot kan du samla ihop 20-30 lv och tugga dom med ngonting alkaliskt, tex kalk s fr du ett rtt (relativt)svagt rus som tar bort hunger, ger energi samt hjer humret typ koffein + skulle jag tro.

P.S
Vill inte avskrcka dig frn att odla koka, men man ska ha realistiska vyer
Senast redigerad av Izuni 2009-11-27 kl. 13:30.
Citera
2009-11-27, 13:54
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Man kan f fram en planta som du kan skrda p lv p 1 r frn fr.

Dom r rtt krsna och skulle nog sga att dom r jobbigare att odla n det mesta (svrare n ngra andra vxter jag har tagit hand om). Och ja du behver vldigt mycket blad fr att f fram en anstdnig mngd kokain, framstllningen r inte speciellt svr och kan frenklas vldigt mycket. Den ungefrliga mngden av just kokain, varierar mycket men ett en uppskattning r ungefr .5% i viktmngd. Dvs 1 kg kokablad (torkade) kan ge 5 gram kokain.

Frn en stor buske kan man f kanske ett halv kilo blta lv per r, hgt rknat tror jag . Odlar man koka inomhus i tex sverige s snlla frestll dig inte att du kommer att bli kokskungen, det kommer inte att hnda .
Dremot kan du samla ihop 20-30 lv och tugga dom med ngonting alkaliskt, tex kalk s fr du ett rtt (relativt)svagt rus som tar bort hunger, ger energi samt hjer humret typ koffein + skulle jag tro.

P.S
Vill inte avskrcka dig frn att odla koka, men man ska ha realistiska vyer

Haha
Citera
2011-07-10, 01:07
Medlem
Constantinmontanas avatar
Om du vill ha cola av coca s glm. Flytta till Peru ist
Citera
2011-07-10, 01:19
Medlem
hannes156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemicalbrother
Lt oss anta att man har rtt belysning, rtt temp, och sedan att man drar ut luft s det blir lgre tryck i en kammare, skulle man kunna f koka busken att vxa? s det blir samma frhllande som i colombia?
Inte sker men det blir vl inte samma konsistens d?
Citera
2011-07-13, 13:48
Medlem
hjrnprotess avatar
Vad krvs nr det kommer till ljus fr att odla? Jag skulle mycket vl kunna tnka mej att odla* bara fr att ha lite lv att tugga p istllet fr en kopp kaffe p morgonen, r dessutom vertygad om att dom r vldigt nyttiga.

Kper man bren nnstans nr man ska odla? har fr mej att jag lst att nr frna vl r utplockade drur s har man bara ett par dagar p sej med bsta grobarhet.

*Naturligtvis inte d i ett land dr detta vore olagligt.
Citera
2016-09-04, 23:11
Medlem
Gr alldeles utmrkt att odla inomhus har sjlv en fin planta ca 2r buskig o fin, min trivs bst med kaktusjord och sjord colombiansk
Citera
2022-09-09, 23:28
Medlem
Haaunteds avatar
Eftersom att min trd togs bort s fr jag posta hr
Hur mycket torra blad gr t per gram kokain??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in