Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-12-02, 01:05
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahaat
Ack så okunniga människor, ni vet inte mycket om under livet som existerar i Nyköping? Ni tänker "Nyköping är en liten stad", en liten stad som ligger mitt i skiten. Kriminella kontakterna och "kompis-gängens" kontakter sprider sig till flera städer runt om i Nyköping, främst av allt upp till Stockholm.

Bandidos, HA, Chosen ones, vietnameserna, asir, albaner och så vidare.

Känner ni inte ens någon som har känner någon som är kriminell i Nyköping?

Vet att det var ett bra tag sen detta postades men men...

Jag känner många kriminella i denna stad. I stort sätt 80% av alla ungdommar här antingen röker eller becknar cannabis o andra droger.
Sedan är det väldigt mycket knivbråk etc etc.

Men tycker det är att överdriva att kalla Nyköping för en "gangster stad" för sånt är bra jävla töntigt, men jag vet själv att kriminaliteten här har ökat enormt mycket. :P
Citera
2018-12-01, 18:53
  #38
Medlem
Jag fick för ett par veckor sedan hörs talas om en riktig värsting i Nyköping som gick under smeknamnet MYSKO. Berätta allt ni vet. Han storhetstid ska ha varit under mitten av 90-talet.
Citera
2018-12-04, 21:23
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vuopio
Jag fick för ett par veckor sedan hörs talas om en riktig värsting i Nyköping som gick under smeknamnet MYSKO. Berätta allt ni vet. Han storhetstid ska ha varit under mitten av 90-talet.

Jag ska försöka få fram allt jag vet om denne personen. Jag själv vet inte så mycket om han, men det lär förhoppningsvis jag få såpass mycket info om Mysko.
Citera
2018-12-04, 21:31
  #40
Medlem
I Nyköping har jag bott sen 05 och har verkligen sätt hur kriminaliteten ökat för varje år som går. Jag kan aldrig släppa smällen i Brandkärr som ett exempel. Nu senast idag så blev det några skolelever som blev attackerade. Jag befann mig i närheten och lyckades ta en bild.

http://forumbilder.se/H8VN5/img-20181204-134230

Här är artikeln om händelsen.

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/so...ipits-pa-skola
Citera
2018-12-05, 15:23
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
I Nyköping har jag bott sen 05 och har verkligen sätt hur kriminaliteten ökat för varje år som går. Jag kan aldrig släppa smällen i Brandkärr som ett exempel. Nu senast idag så blev det några skolelever som blev attackerade. Jag befann mig i närheten och lyckades ta en bild.

http://forumbilder.se/H8VN5/img-20181204-134230

Här är artikeln om händelsen.

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/so...ipits-pa-skola

Lite överdrivet måste jag medge. Det är precis likadant som för varje Kommun att man får handskas med kriminaliteten.
Citera
2018-12-21, 20:36
  #42
Medlem
Skulle inte säga att det finns någon "organiserad brottslighet" i Nyköping, de är mest testosteron laddade somalier och araber som går i grupp och gör oväsen och trakarsserar folk, helst pojkar i 14-16 års åldern som råkar ut för dessa.
På högstadiena och gymmnasiena är det samma där. Invandrarer som går runt i fake kläder och är stora i mun.
Går själv på en av de kommunala gymmnasieskolorna här och hör aldrig något skavaller om att det är stökigt på friskolorna som tex etg eller enskilda gymmnasium.

En hel del drogförsäljning sker ju även här där "kranarna" inte direkt är "anonyma". Har många bekanta och även polare som handlar flitigt och regelbundet hos dessa.
Citera
2019-09-29, 16:02
  #43
Medlem
Grandiosos avatar
Upplopp i radikaliserade Brandkärr – trots polisens strategi med hoppborg och dialog

Citat:
NYKÖPING Den segregerade stadsdelen Brandkärr i Nyköping har under en längre tid plågats av oroligheter och på torsdagen fortsatte det med bilar som sattes i brand. Problemen fortsätter trots att polisen gjort försök med dialog och att skapa vänskapliga relationer med de boende. Bland annat med ett jippo med hoppborg, något som Samnytt var först att rapportera om

Brandkärr i Nyköpings kommun har tidigare pekats ut som ett radikaliserat område i en rapport beställd av Nyköpings kommun.

Enligt rapporten gäller somaliska regler i området, med bland annat moralpoliser, månggifte och slöja på barn från två års ålder. Det finns två moskéer varav en somalisk i området och flera koranskolor. I skolan är enligt rapporten 60 procent somalier, på förskolan är det 90 procent. Narkotikaförsäljning sker öppet i området enligt rapporten.

Området präglas av hög arbetslöshet och kriminalitet. Bilar har satts i brand och det sker skadegörelse. Fiendeskap och attacker mot polis har rapporterats vid flera tillfällen. I slutet av augusti gick en samling med närmare 20 unga män till attack med stenkastning mot poliser som åkt ut på ett larm om skadegörelse vid en skola.
Citat:
Trots de relationsskapande ansträngningarna från polisen har problemen fortsatt i Brandkärr. De fientliga attityderna hos de boende gentemot utomstående har polisens mjuka strategier ännu inte lyckats bryta ner.

Något som blev tydligt när journalisten Joakim Lamotte besökte området i augusti.

Han konfronterades av ett maskerat gäng som sa åt honom att lämna Brandkärr. Lamotte filmade mötet med gänget och i klippet hörs grova hot mot Lamotte, hur hans mor ska våldtas.

https://nyheteridag.se/upplopp-i-rad...rg-och-dialog/
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback