• 1
  • 2
2009-11-26, 13:57
Medlem
Hej,

Jag vill få fram era aspeker om vad du känner till om anstalten Tillberga. Det finns en del fakta i andra trådar här på FB men det vore intressant att få faktan uppdaterad om hur det står i nuläget.

Erfarenheter från dem som avtjänat sin tid där eller besökande vore väldigt intressant att få ta del av er historia om hur ni har upplevt er vistelse där.

Är tacksam för era svar!
Citera
2009-11-26, 14:03
Medlem
miapetters avatar
Det finns ett hål i staketet som gör att man kan åka hem över nätterna om man inte har så lång resväg...Ingen märker tydligen det! Knark, mobiltelefoner, nattliga gäster i form av kvinnlig fägring...allt finner sin väg in på Tillberga, tyvärr!
Citera
2009-11-26, 14:07
Medlem
Om det är så, då bör även plitarna vara medvetna om vad som händer omkring. Eller blundar de själva för det?
Citera
2009-11-26, 14:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boss9ine
Om det är så, då bör även plitarna vara medvetna om vad som händer omkring. Eller blundar de själva för det?

Törs inte svara på det. Jag ringde anstalten o fick prata med någon säkerhetsansvarig efter att en av de jag var övervakare åt o som satt där snurrade runt i bil i sin hemstad på kvällar o nätter. jag fick aldrig något riktigt svar o fenomenet fortsatte...
Citera
2009-11-26, 14:20
Medlem
Okej.
Vad vet du mer om själva stället innanför stängslet?
Hur stor yta ligger anstalten på ett ungefär?
Citera
2009-11-26, 14:58
Medlem
Tantaloras avatar
Flyttar tråden till Brottsbekämpning

/Mod
Citera
2009-11-26, 15:03
Medlem
Citat:
Hej,

Jag vill få fram era aspeker om vad du känner till om anstalten Tillberga. Det finns en del fakta i andra trådar här på FB men det vore intressant att få faktan uppdaterad om hur det står i nuläget.

Erfarenheter från dem som avtjänat sin tid där eller besökande vore väldigt intressant att få ta del av er historia om hur ni har upplevt er vistelse där.

Är tacksam för era svar!

Får jag fråga dig varför just Tillberga är så intressant?
Ska du kanske besöka anstalten sjlv?
Citera
2009-11-26, 15:13
Medlem
Jag har en polare som har fått ett fängelsestraff och överklagar nu med ett stort hopp om att det går bättre denna gång. Internet är inte hans grej så jag lovade att jag skulle kolla upp lite fakta åt honnom. Tittar just på öppna anstalter eftersom han är förstagångsdömd och inte har någon missbruk. När jag googlade kom jag över fakta att Tillberga ger möjlighet till att tjäna lite mer än vad man kan göra på de andra anstalter. Eftersom han har en skadestånd att betala blir det Tillberga att prioritera.
Citera
2009-11-30, 08:32
Medlem
Citat:
Jag har en polare som har fått ett fängelsestraff och överklagar nu med ett stort hopp om att det går bättre denna gång. Internet är inte hans grej så jag lovade att jag skulle kolla upp lite fakta åt honnom. Tittar just på öppna anstalter eftersom han är förstagångsdömd och inte har någon missbruk. När jag googlade kom jag över fakta att Tillberga ger möjlighet till att tjäna lite mer än vad man kan göra på de andra anstalter. Eftersom han har en skadestånd att betala blir det Tillberga att prioritera.

Hur har det gått för din polare?
Citera
2009-12-01, 10:50
Bannlyst
skit anstalt

jag har suttit där.
kom ut där ifrån i lördags.

efter nyår blir det nästan en renodlad sexualbrotts anstalt. nu för tiden vågar man knappt säga att man har suttit där. eftersom det är mest bara snabbknullare på det stället.

det ska bli 120 platser sexualbrottsdömda.
10 platser ör normal långtids dömda.
10 platser nomal livstidsdömda.
Citera
2009-12-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tappersoldat
jag har suttit där.
kom ut där ifrån i lördags.

efter nyår blir det nästan en renodlad sexualbrotts anstalt. nu för tiden vågar man knappt säga att man har suttit där. eftersom det är mest bara snabbknullare på det stället.

det ska bli 120 platser sexualbrottsdömda.
10 platser ör normal långtids dömda.
10 platser nomal livstidsdömda.

Kan du berätta mer om hur du upplevt stället under din vistelse där.

Hur ser en vanlig dag ut där?

Vad finns det att göra på "fritiden"? Finns det någon gym?

Hur är folket där? Fångar? Plitar? Situationen där emellan?
Citera
2009-12-01, 13:34
Medlem
MorganPalssons avatar
http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse...ter/Tillberga/
Kanske denna länk kan vara av intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto