Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-25, 07:34
  #1
Medlem
Freddykings avatar
http://svt.se/dreamhack

Kommer ni titta? Kommer det blir tittarsucce? Gör SVT rätt att börja en satsning med e-sport?

Jag kommer med stor sannolikhet kolla. Även om inte mitt favorit esport spel warcraft 3 är med.
Citera
2009-11-25, 08:25
  #2
Medlem
Rockaways avatar
ja fan vad roligt, även om jag inte spelat cs på år och dar så tror jag att det är det jag kommer försöka kika på..
Citera
2009-11-25, 08:26
  #3
Medlem
becauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyking
http://svt.se/dreamhack

Kommer ni titta? Kommer det blir tittarsucce? Gör SVT rätt att börja en satsning med e-sport?

Jag kommer med stor sannolikhet kolla. Även om inte mitt favorit esport spel warcraft 3 är med.
Varför är inte wc3 eller fifa10 med? Har för mig att fifa 10 tävlingar ska sändas på 4an? Någon som vet ngt?
Citera
2009-11-25, 08:28
  #4
Medlem
raddicals avatar
Det här ska övervakas, självfallet!
Citera
2009-11-25, 08:33
  #5
Medlem
honken80s avatar
Det är på tiden, esport är på uppåtgående och ska definitivt sändas i svensk TV. Det är bara se på asien och den mängd TV-kanaler som inte gör annat än sänder esport.

De som inte satsar nu kommer missa mycket längre fram. Vet att det diskuterats att sända dedikerade esportskanaler i Sverige, men modet finns inte riktigt än. Bra tittarsiffror på sändningarna bör kunna göra det mer lockande för komersiella intressen.

Vill dock se lite MW2-matcher!
Citera
2009-11-25, 08:38
  #6
Avstängd
Sauron_s avatar
Synd bara att dom inte tog med Farmville. Mitt favvospel.
Citera
2009-11-25, 08:41
  #7
Medlem
becauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Synd bara att dom inte tog med Farmville. Mitt favvospel.

Citera
2009-11-25, 08:44
  #8
Medlem
BlackMetals avatar
Väldigt kul det här. Kommer garanterat titta.
Citera
2009-11-25, 08:45
  #9
Medlem
Neroxxs avatar
Ahh, detta blir skoj att följa.
Citera
2009-11-25, 09:17
  #10
Medlem
Blir alltså bara på deras hemsida och inte på riktig tv?

Counter strike och quake (3an antar jag?) blir bra men world of warcraft? Ganska tråkigt enligt mig.
Dota och stacraft borde helt klart funnits med.
Citera
2009-11-25, 09:34
  #11
Medlem
cheeffs avatar
Ptja man tar sej väl en titt antar jag. Hoppas man får se lite nerdrage
Citat:
Blir alltså bara på deras hemsida och inte på riktig tv?

Counter strike och quake (3an antar jag?) blir bra men world of warcraft? Ganska tråkigt enligt mig.
Dota och stacraft borde helt klart funnits med.
Jag förstod det som att det bara blir web-tv på den där sidan. Arena i WoW har jag sett ett par men håller med att dom inte brukar vara så mycket att hänga i granen. Brukar inte Dota vara givet när det kommer till sånt här? Är inte så insatt så vet ju inte Blir inget med det nya HoN?
Citera
2009-11-25, 10:21
  #12
Medlem
Freddykings avatar
Det är quakelive som gäller. HoN är inget bra spel, dota är fortfarande bäst. Och anledningen att dom inte kommer sända dota kan jag tänka mig är för att det är svårt att hänga med för dom som inte fattar. Sen är inte turneringen så stor tror jag.

Fifa10 är inte med i DHs tävlingar
Starcraft är inte heller tillräckligt stort här i Sverige.
Jag är väldigt besviken på att dom skippar warcraft3. Men dom har misslyckats tidigare år att få dit storstjärnor så kanske därför dom struntar i år. Men dom borde haft en mindre tävling iafl....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback