Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-23, 15:20
Medlem
Phillippoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Varannan dag leder ju på sikt också ner till lägre koncentration i kroppen. För egen del dock föredragit att dela så det blir mer samma dos varje dag. Om biten ena dagen är pyttelite större/mindre spelar ingen direkt roll . Läs inte alla skräckhistorier om att sluta, du kan vara en av dem som inte får problem
Hej! Jag kör sedan länge på 7,5 mg mirtazapin. Det var i början av sommaren jag höll på att trappa ner. Mår faktiskt bättre med 7,5 mg. Gick ner i dos på voxran till 150 mg från 300 och mår bättre av det. Nu ska jag köra på dessa doseringar plus d3 vitamin genom genom hösten och vintern (har säsongsbunden depression) och mår jag bra så ska jag prova att sluta helt med dem till våren. 😊 Hur mår du annars? Har du lagt ner alla antidepressiva? Ha en fin dag 🌞
Citera
2025-09-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillippoo
Hej! Jag kör sedan länge på 7,5 mg mirtazapin. Det var i början av sommaren jag höll på att trappa ner. Mår faktiskt bättre med 7,5 mg. Gick ner i dos på voxran till 150 mg från 300 och mår bättre av det. Nu ska jag köra på dessa doseringar plus d3 vitamin genom genom hösten och vintern (har säsongsbunden depression) och mår jag bra så ska jag prova att sluta helt med dem till våren. 😊 Hur mår du annars? Har du lagt ner alla antidepressiva? Ha en fin dag 🌞

Hoppas det går bra för dig och tack. Mår själv rätt bra och behöver egentligen inte antidepp. Får bli så ändå på grund av konstanta sömnproblem och att lösningar som mirtazapin är hur Sverige hanterar sånt.
Gillar det inte men kan man ju tycka vad man vill om…
Citera
2025-09-25, 13:56
Medlem
Phillippoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Hoppas det går bra för dig och tack. Mår själv rätt bra och behöver egentligen inte antidepp. Får bli så ändå på grund av konstanta sömnproblem och att lösningar som mirtazapin är hur Sverige hanterar sånt.
Gillar det inte men kan man ju tycka vad man vill om…
Tack för omtanken. Känner igen det där med sömnen. Något som gjort enorm skillnad för min sömn är yoga, meditation och att äta sista målet mat senast 19. Är det något du provat?
Citera
2025-10-13, 17:56
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Är det fler som får känslig blåsa/irriterat urinrör av antidepressiva?

Har provat sertralin och nu cymbalta efter 3 veckor börjar det trycka i urinröret och man måste kissa. Fått Toviaz utskrivet men tar inte bort trycket mot urinröret/blåsan endast svårigheter att kissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in