Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-26, 01:00
  #421
Medlem
Det finns så många olika typer av antidepressiva, beroende hur länge varför övriga åkommor osv. Alla fungerar olika. Det viktigaste är att du äter dom i första månaden först då ger medicinen full effekt
Citera
2018-10-26, 01:04
  #422
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Det finns så många olika typer av antidepressiva, beroende hur länge varför övriga åkommor osv. Alla fungerar olika. Det viktigaste är att du äter dom i första månaden först då ger medicinen full effekt

Hur skulle det bli om man råkar glömma att ta dem en dag? Blir man helt rubbad då? Eller hur blir effekterna utav det?
Citera
2018-10-26, 01:08
  #423
Medlem
Nä när jag knapra efexor så vart det som susningar i huvet, då visste jag att jag gjömt ta. Känner bara en som haft nytta av antidepressiva ingen har blivit bättre. Har du bara mediciner ... ingen samtals terapi och hur länge har du jag den ?
Citera
2018-10-26, 04:22
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Hur skulle det bli om man råkar glömma att ta dem en dag? Blir man helt rubbad då? Eller hur blir effekterna utav det?

Folket i focus, där får du lite klarare besked än vad du får av "experterna" här. Fråga moderatorerna om någon arbetar inom "industrin". Du skrev längre tid.... flera år...., du nämner panikångest, blandas ihop med social fobi + att du nämner längre tid. All psykisk ohälsa finns ångesten med. Bara av det du skrivit så tror jag du skall ifrågasätta diagnosen, fråga vad den kommer av.
Citera
2018-10-26, 04:38
  #425
Medlem
Helt Galen, bra beskrivning. Du borde nämnt acetylcolin eftersom de har så sor roll i "återupptagshämmare". Nu skrev du detta 2009 att de inte ger men en baggis som impotens finns rapporter om. Mao hämmare gav viss livslånga "men"
Citera
2018-11-15, 12:23
  #426
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Hur skulle det bli om man råkar glömma att ta dem en dag? Blir man helt rubbad då? Eller hur blir effekterna utav det?
Fluoxetin skall tydligen vara OK att glömma bort att ta i ett par dagar eftersom halveringstiden är så lång. Escitalopram inte så värst, min läkare bytte mig till Fluoxetin från Escitalopram för jag är lite trotsig när det gäller antidepressiva samt glömsk. Venlafaxin och Cymbalta ska du inte ens tänka tanken på att inte ta, då får du trappa ned ordentligt.
Citera
2018-11-15, 13:24
  #427
Medlem
Voglys avatar
Hur är Saroten? Jag är väldigt intresserad då den verkar ge snabb och effektiv ångestlindring (mycket viktigt för mig) samt goda resultat på insomni. Bieffekterna verkar dock inte så trevliga. Skakningar, dåsighet dagen efter, viktökning, kraftiga svettningar, domningar och koordinationssvårigheter verkar alla vara väldigt vanliga bieffekter. Tinnitus hos 1 av 100 brukare förekommer också. Jag är benägen att prova Saroten då ångestlindringen är mycket viktig för mig. Samtidigt så är jag skeptisk till att prova på grund av viktökningen som kan uppstå vid bruk. Finns det något liknande utan så stora vikt- och hungerbieffekter med snabb ångestlindring?
Citera
2018-11-15, 14:18
  #428
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Hur är Saroten? Jag är väldigt intresserad då den verkar ge snabb och effektiv ångestlindring (mycket viktigt för mig) samt goda resultat på insomni. Bieffekterna verkar dock inte så trevliga. Skakningar, dåsighet dagen efter, viktökning, kraftiga svettningar, domningar och koordinationssvårigheter verkar alla vara väldigt vanliga bieffekter. Tinnitus hos 1 av 100 brukare förekommer också. Jag är benägen att prova Saroten då ångestlindringen är mycket viktig för mig. Samtidigt så är jag skeptisk till att prova på grund av viktökningen som kan uppstå vid bruk. Finns det något liknande utan så stora vikt- och hungerbieffekter med snabb ångestlindring?

(FB) Den stora tråden om Tianeptin!
Citera
2018-11-15, 14:57
  #429
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) Den stora tråden om Tianeptin!
Verkar inte vara något vidare mot ångest enligt Ninjor1987 tyvärr. Är ju mest det jag är ute efter då jag lider av social ångest, GAD och insomningsproblem. Någon bensodiazepin eller Lyrica får jag nog inte utskrivet p.g.a statlig psykiatris syn på narkotikaklassade och att jag är så ung (nyss fyllt 19). Nya läkare som fortfarande håller på med ST-tjänstgöring är ändå rätt gnidna med sånt. Ser väl ut som att jag får be om Saroten om jag inte hittar något annat. Tack ändå!
Citera
2018-11-15, 14:59
  #430
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Verkar inte vara något vidare mot ångest enligt Ninjor1987 tyvärr. Är ju mest det jag är ute efter då jag lider av social ångest, GAD och insomningsproblem. Någon bensodiazepin eller Lyrica får jag nog inte utskrivet p.g.a statlig psykiatris syn på narkotikaklassade och att jag är så ung (nyss fyllt 19). Nya läkare som fortfarande håller på med ST-tjänstgöring är ändå rätt gnidna med sånt. Ser väl ut som att jag får be om Saroten om jag inte hittar något annat. Tack ändå!

Inte direkt psykofarmaka, men däremot lika effektivt som Lorazepam i vissa studier och är kraftigt anxiolytiskt, och som gör att du sover gott på.

Sensoril, en variant av Ashwagandha som är patenterad upp till 10% withanolides som påverkar GABA-A receptorn genom positiv allosterisk modulering, som många andra klassiska bensodiazepiner.

Det dödar fullständigt -allt- och är rätt populärt på Reddit bl.a.
Citera
2018-11-15, 15:07
  #431
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Inte direkt psykofarmaka, men däremot lika effektivt som Lorazepam i vissa studier och är kraftigt anxiolytiskt, och som gör att du sover gott på.

Sensoril, en variant av Ashwagandha som är patenterad upp till 10% withanolides som påverkar GABA-A receptorn genom positiv allosterisk modulering, som många andra klassiska bensodiazepiner.

Det dödar fullständigt -allt- och är rätt populärt på Reddit bl.a.
Hm, är du säker på att du tänker på Tianeptin, eller är det Trimipramin du tänker på, som nu är avregistrerad? Har nämligen hört att Trimipramin har likvärdig anxiolytisk effekt som Lorazepam.

Hur som helst, ska försöka läsa på lite mer om både Sensoril och Tianeptin, tack!
Citera
2018-11-15, 15:19
  #432
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Hm, är du säker på att du tänker på Tianeptin, eller är det Trimipramin du tänker på, som nu är avregistrerad? Har nämligen hört att Trimipramin har likvärdig anxiolytisk effekt som Lorazepam.

Hur som helst, ska försöka läsa på lite mer om både Sensoril och Tianeptin, tack!

Jag tänker på Tianeptine, och inte på Trimipramin.
Det gäller själv att testa sig fram och se hur man reagerar på det, då jag läst stories om folk på Reddit som tycker att Tianeptine är anxiolytiskt.

Sensoril är nice, men se till att det är 10% withanolides, tar också ett par dagar innan man känner av den ibland, 2-3 stycken brukar fungera rätt bra.

https://www.amazon.com/Doctors-Best-.../dp/B00IT04C6G

En annan du kan testa är Agomelatine, sägs och vara bra vid nyare studier för GAD.

Sen så brukar vissa nootropics över på Reddit, av de flesta jag testat oftast vara lika potenta som det man brukar få på recept.
https://www.reddit.com/r/Nootropics/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback