Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 21:12
  #205
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcynic
Halloj allihopa, är nyinflyttat till Halmstad och undrade om det finns några som håller igång med UE fortf? Vore jävligt skoj ifall nån hade lust att visa några coola ställen då jag inte hittar för fem öre här i halmstad! PMa gärna!


Dessvärre är det väldigt dåligt med ödeställen i Halmstad just nu. De flesta har rivits.
Citera
2015-02-23, 01:27
  #206
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Dessvärre är det väldigt dåligt med ödeställen i Halmstad just nu. De flesta har rivits.
Skojar du? Finns ju hur mycket som helst, bara man vet vart man ska leta..
Citera
2015-02-23, 07:42
  #207
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Skojar du? Finns ju hur mycket som helst, bara man vet vart man ska leta..


Var ska man leta då?
Citera
2015-02-24, 01:05
  #208
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Var ska man leta då?
Beror ju på vad man är intresserad av för ställen, ödehus och gårdar finns det ju tex mycket av. Finns rätt mycke större komplex också om man bara letar sig lite utanför staden.
Citera
2015-02-24, 08:48
  #209
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Beror ju på vad man är intresserad av för ställen, ödehus och gårdar finns det ju tex mycket av. Finns rätt mycke större komplex också om man bara letar sig lite utanför staden.


Har du några större komplex att tipsa om då?
Citera
2015-03-29, 23:20
  #210
Medlem
Hej. Hittade denna synnerligen intressanta tråden. Jag och några vänner upptäckte nyligen en stor betongklump som sticker upp från ingen stans på gallberget. Ovanför dörren är det öppet. Såpass stort att en människa kommer in där. Såt man utanför på något och tittar in så ser man en liten avsats sedan en öppning ner till ett stort utrymme under marken. Läste lite tidigare i tråden, dock från 2003. Att någon hade varit inne där osv. Är det någon som vet något om denna eller någon annan fräsch bunker/ bergsrum man kan besöka
Citera
2015-04-04, 19:03
  #211
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Det är inte mycket att se.. De är en stege ner till ett tomt utrymme.
Citera
2015-06-25, 11:57
  #212
Medlem
LINK82s avatar
Bilder från Galgberget !!!!

https://www.flickr.com/photos/gbgund...57654611716828
Citera
2015-06-25, 23:11
  #213
Medlem
Tack! Riktigt fina bilder!
Citera
2015-06-26, 02:01
  #214
Medlem
Tack för senast LINK82!

För er som undrar så kom vi in med nyckel. Det var Fortifikation-Väst (http://www.fortifikationvast.se/) som stod för visningen av Ernst, samt en FE (Framskjuten Enhet) på "okänd plats". Det har varit lite för mycket visningar det senaste så det tar lite tid med mina artiklarna, men det kommer!
Citera
2020-08-31, 21:08
  #215
Medlem
BobMcKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggthat
Vi var nere o gick nere och gick där under några somrar sen, vi gick nån Kilometer där nere sen kom vi till ett stopp , det var Igenmurat rakt av i gången . vet itne vad som finns där bakom . dock finns det nog andra vägar vi inte gick . om nån vill låna nycklar till varenda rum i hela källaren och övervåningen så kan jag stå för det , hittade dom i verkstaden i en låda där nere. nån som vet hur längesen det var dom la ner stället?

Sorry att bumpa en gammal tråd men det känns ändå relevant;

Jag är en kille på 27 år från halmstad, har bott här hela mitt liv och minns att jag var nere i galgbergsbunkern i tidiga tonåren.

Har inte ägnat den en tanke på typ 15 år men gick förbi huvudingången idag och fick nostalgiska minnesbilder så hade velat komma ner där igen!

Har nu två frågor;

1: jag minns att när vi gick in där så var det inte genom huvudingången utan via några nödutgångar/ventilationsrum men minns inte alls vart på berget de ligger så tänkte se om du vet

Och självklart,

2: har du fortfarande nycklarna att låna ut om man nu fortf skulle kunna ta sig in?

Jag kollade in genom nyckelhålet i huvudingången (som för övrigt var låst med ett modernt hänglås modell större) och såg att där var tänt inne så de kanske påbörjat något projekt där men hade ändå velat ta mig in bara för att turista runt lite hehe

Mvh
Citera
2020-10-01, 18:36
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobMcKenzie
Sorry att bumpa en gammal tråd men det känns ändå relevant;

Jag är en kille på 27 år från halmstad, har bott här hela mitt liv och minns att jag var nere i galgbergsbunkern i tidiga tonåren.

Har inte ägnat den en tanke på typ 15 år men gick förbi huvudingången idag och fick nostalgiska minnesbilder så hade velat komma ner där igen!

Har nu två frågor;

1: jag minns att när vi gick in där så var det inte genom huvudingången utan via några nödutgångar/ventilationsrum men minns inte alls vart på berget de ligger så tänkte se om du vet

Och självklart,

2: har du fortfarande nycklarna att låna ut om man nu fortf skulle kunna ta sig in?

Jag kollade in genom nyckelhålet i huvudingången (som för övrigt var låst med ett modernt hänglås modell större) och såg att där var tänt inne så de kanske påbörjat något projekt där men hade ändå velat ta mig in bara för att turista runt lite hehe

Mvh

Var det inte gamla söndrumsgården som är riven jag pratade om där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback