Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-25, 16:31
  #13
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociopat
En bump på en gammal tråd antar jag, men bättre än att starta en ny.

Hursomhelst, hoppas att ni fortfarande spelar, jag har en fråga. Brukar ni maxa era tech slots? För som jänkare kan man ju uppenbarligen inte göra det, men om man ska göra GER? Maxar ni då, eller väntar ni alltid för rätt "historical year" för bonusen?

I början brukar jag inte maxa techslotsen med Tyskland eftersom att då måste du antingen välja skitteknologier eller något som ändå kommer sitta och dra tech salaries i flera år innan någorlunda resultat nås.

Men det beror till viss del hur mycket jag anser mig ha råd att offra på tech, alltså hur mycket jag producerar, hur mycket som ska gå till upgrades osv. Jag brukar tidigast börja forska på en tech ett år innan historical date för att dels få något resultat värt namnet och för att hinna med alla upgrades
Citera
2010-11-27, 17:36
  #14
Medlem
Sociopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
I början brukar jag inte maxa techslotsen med Tyskland eftersom att då måste du antingen välja skitteknologier eller något som ändå kommer sitta och dra tech salaries i flera år innan någorlunda resultat nås.

Men det beror till viss del hur mycket jag anser mig ha råd att offra på tech, alltså hur mycket jag producerar, hur mycket som ska gå till upgrades osv. Jag brukar tidigast börja forska på en tech ett år innan historical date för att dels få något resultat värt namnet och för att hinna med alla upgrades
Frågar dig en till sak då, har lirat som Soviet. Total ignorerar naval tech i början resterande techs investerar jag i under historical year eller ett år innan (viktiga grejer som t.ex. infantry upgrade börjar jag med året innan) och jag investerar de 2 första åren i industriuell produktion, pumpar även upp en massa infastuktur på moskva och andra viktiga inkomstskällor - sedan så investerar jag hårt i att hålla armen uppgraderat, flyg, mycket tech och så vidare, men ändå hinner jag inte bygga upp en stor nog arme för barbarossa.

Vad ska jag satsa mindre på? Tech eller att uppgradera armen? Låta den halka efter och köra hårdare på att producera nya trupper ist?
Citera
2010-11-27, 23:09
  #15
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociopat
Frågar dig en till sak då, har lirat som Soviet. Total ignorerar naval tech i början resterande techs investerar jag i under historical year eller ett år innan (viktiga grejer som t.ex. infantry upgrade börjar jag med året innan) och jag investerar de 2 första åren i industriuell produktion, pumpar även upp en massa infastuktur på moskva och andra viktiga inkomstskällor - sedan så investerar jag hårt i att hålla armen uppgraderat, flyg, mycket tech och så vidare, men ändå hinner jag inte bygga upp en stor nog arme för barbarossa.

Vad ska jag satsa mindre på? Tech eller att uppgradera armen? Låta den halka efter och köra hårdare på att producera nya trupper ist?

Med sovjet så har du jävligt mycket mer manpower än tyskland men sjukt mycket sämre organisation och teknik. Du borde satsa på mycket infanteri i flera försvarslinjer och att bränna marken efter dig. Du borde kunna retirera en bra bit innan tyskarna är helt utan supplies och med tappad manpower och då kan du pröva att vända striden.

Jag har dock inte prövat sovjet ordentligt innan men du borde satsa på kvalitet istället för kvantitet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback