Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-24, 19:16
  #1
Medlem
Jävla idioter är vad bolaget är.

Jag tar mig tiden att skicka in ett klagomål på att min resa för en timma försenad och bockar i "jag kräver ett svar"-punkten. Jag får inget svar på 3-4 veckor men idag flög det minsann in ett mail i min maillåda. Västtrafik påstår att man bara har 30 dagar på sig att skicka in klagomål, jag skickade fan in det veckan efter. Bara för att Västtrafik inte har öppnat mailet förrän det har gått mer än 30 dagar så påstår dom att jag skickade in klagomålet för sent.

Jävla idioter...

Diskussionsunderlag: Hur går jag tillväga för att överklaga, eller vad bör jag ens göra? Jag har även två till förseningar som skett under tiden, orkar jag ens bry mig om att skicka in? Jag har hört att man kan få upp till 100 kronor per klagomål, kan ju trots allt bli en liten summa OM dom jävla idioterna kan få tummen ur rövhelvetet...
Citera
2009-11-24, 19:42
  #2
Medlem
Om en buss är en halvtimme försenad (?) kan du beställa en taxi. Sedan ska du ha kvitto på turen och så betalar västtrafik resan för dig. Givetvis kan du inte åka till Korea med taxin utan bara den väg där bussen skulle åkt.
Citera
2009-11-24, 20:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Om en buss är en halvtimme försenad (?) kan du beställa en taxi. Sedan ska du ha kvitto på turen och så betalar västtrafik resan för dig. Givetvis kan du inte åka till Korea med taxin utan bara den väg där bussen skulle åkt.

En taxi är i nuläget lite för sent, kanske blir så nästa gång.
Jag blir bara besviken på att dom ska ljuga för mig, när jag vet att jag skickade in klagomålet innan det gått 30 dagar.
Citera
2009-12-04, 08:38
  #4
Medlem
Reklamationen ska väl sändas in skriftligt via den blankett som skrivs ut via hemsidan? Inte mailas. Tror det står så i resevillkoren.

Taxi kan man ta upp till 300 kr tror jag det är, och grundkravet är att du har varit på hållplatsen i god tid och har haft god bytesmarginal vid byte. Och att du blir minst 20 minuter försenad dit du ska.

Så om du har 1 minuts bytesmarginal mellan två fordon så är det inte tillräckligt. Inte heller om du går ut till hållplatsen vid den ungefärliga tid som står angiven på tidtabellen. Eller att du blir en kvart sen.
Citera
2009-12-05, 03:08
  #5
Medlem
hahahaha västtrafik är puckon. Jag har bojkottat dem för länge sen.

Det är jävligt dyrt att åka kollektivtrafik: Varför? För att puckoföretaget har investerat flera miljarder i de fula italienska vagnarna!
Citera
2009-12-05, 03:30
  #6
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Om en buss är en halvtimme försenad (?) kan du beställa en taxi. Sedan ska du ha kvitto på turen och så betalar västtrafik resan för dig. Givetvis kan du inte åka till Korea med taxin utan bara den väg där bussen skulle åkt.

bara det att västtrafik kommer göra ALLT de kan för att slippa ersätta dig
Citera
2009-12-05, 04:10
  #7
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjdd
hahahaha västtrafik är puckon. Jag har bojkottat dem för länge sen.

Det är jävligt dyrt att åka kollektivtrafik: Varför? För att puckoföretaget har investerat flera miljarder i de fula italienska vagnarna!


Är det inte Göteborgs spårvägar som äger spårvagnarna?
GS ägs av Kommunen. Inte Västtrafik.
Citera
2009-12-05, 04:12
  #8
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLifeFucker
En taxi är i nuläget lite för sent, kanske blir så nästa gång.
Jag blir bara besviken på att dom ska ljuga för mig, när jag vet att jag skickade in klagomålet innan det gått 30 dagar.

Finns det möjlighet att det blivit fel på någon siffra då du skrev datumet??

Tex 090125 istället för 091025.
Bara en tanke..
Citera
2009-12-06, 04:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Är det inte Göteborgs spårvägar som äger spårvagnarna?
GS ägs av Kommunen. Inte Västtrafik.

same shit but different, bara överföringar av skattepengar mellan konton.
Citera
2009-12-07, 01:14
  #10
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjdd
same shit but different, bara överföringar av skattepengar mellan konton.
Nja, så funkar det inte i verkligheten.
Göteborgs spårvägar har en egen ekonomi som är skild från kommunen.
Västtrafik är något helt annat.
Kanske borde läsa på lite mer innan man kommenterar..?
Citera
2009-12-07, 01:17
  #11
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjdd
hahahaha västtrafik är puckon. Jag har bojkottat dem för länge sen.

Det är jävligt dyrt att åka kollektivtrafik: Varför? För att puckoföretaget har investerat flera miljarder i de fula italienska vagnarna!

Klart att det blir dyrt att åka när man måste betala för snåla puckon som tycker att de inte behöver göra rätt för sig. Brukar du ta smitnotor på restaurant också??
Citera
2009-12-07, 15:28
  #12
Avstängd
Stoi!s avatar
Extra stränga kontroller runt Marklandsgatan (ni vet där 12 gubbar invaderar vagn eller buss), så nu vet ni det.

Och så jävla dyrt är ett månadskort inte--435 kan man väl hosta upp/månad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback