Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-24, 14:05
  #1
Medlem
Tjena, skulle ni kunna tipsa om det bästa grafikkortet för runt tusenlappen?

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60 GHz
RAM: 4.00 GB
PCI-Express
Windows 7 Ultimate

Vill kunna spela Modern Warfare 2 på så högt som möjligt utan lagg

Fråga om det är nåt mer ni vill veta.
Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av turtl3 2009-11-24 kl. 14:11.
Citera
2009-11-24, 23:47
  #2
Medlem
Saypayaas avatar
För tusen kronor är HD4850 bäst. För drygt tusen kronor är 4870 eller 5750 bäst. Jag skulle nog satsa på ett 5750 i och med att det stödjer DX11

Edit: Såg vilken processor du hade nu och det är nog värt att spara pengar ett par månader och köpa nytt moderkort, processor och grafikkort.
Citera
2010-02-11, 16:21
  #3
Medlem
MrPloxzs avatar
Japp jag skulle nog ha satsat på HD 5750, då det är mycket framtidssäkert pga dx11.
Citera
2010-02-11, 18:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPloxz
Japp jag skulle nog ha satsat på HD 5750, då det är mycket framtidssäkert pga dx11.


Eftersom DX11 knappast har slagit igenom på bred front än, och jag har sett en eller annan skriva att man nog inte ska räkna med nån större breddning före 2012 (detta har tydligen med konsollmarknaden att göra) så skulle jag vilja säga att framtidssäkringen är högst tveksam i det här fallet. Ett 5750 är väl att betrakta som ett lägre medelklasskort idag, och om ett år eller två är det påtagligt gammalt. jag höjer min vanliga gamla varningsflagga för "framtidssäkert"-tänkande, det brukar sällan vara ekonomiskt försvarbart. Men har man pengarna och intresset så kan det förstås vara en annan femma, de som la ut en rätt så duktig slant när 8800GTX-korten kom fick ett kort som fortfarande presterar OK.

/Hast
Citera
2010-02-12, 16:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hast1215
Eftersom DX11 knappast har slagit igenom på bred front än, och jag har sett en eller annan skriva att man nog inte ska räkna med nån större breddning före 2012 (detta har tydligen med konsollmarknaden att göra) så skulle jag vilja säga att framtidssäkringen är högst tveksam i det här fallet. Ett 5750 är väl att betrakta som ett lägre medelklasskort idag, och om ett år eller två är det påtagligt gammalt. jag höjer min vanliga gamla varningsflagga för "framtidssäkert"-tänkande, det brukar sällan vara ekonomiskt försvarbart. Men har man pengarna och intresset så kan det förstås vara en annan femma, de som la ut en rätt så duktig slant när 8800GTX-korten kom fick ett kort som fortfarande presterar OK.

/Hast

Jag håller med dig och ett 5750 är inte i närheten av lika bra som 4870. Om valet däremot står mellan 4870 och 5770 skulle jag välja 5770 pga att det drar mindre ström, överklockar bra och den har eyeinfinty(?).
Citera
2010-02-12, 21:29
  #6
Medlem
hårig-apas avatar
Lånar tråden!

Ska snart beställ ny burk och detta http://www.inet.se/artikel/5408667 grafikkkort är det jag sneglat på. Det verkar prisvärt, trots att mina kunskaper på hårdvara år dåliga.
Ska man gå upp ett snäpp till så dubblar man kostnaden (på Inet) och jag tror inte det är nödvändigt för mig.
Hur väl funkar det till Bad company 2?
(Kommer att köra med SSD disk och i5)
Citera
2010-02-16, 09:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Lånar tråden!

Ska snart beställ ny burk och detta http://www.inet.se/artikel/5408667 grafikkkort är det jag sneglat på. Det verkar prisvärt, trots att mina kunskaper på hårdvara år dåliga.
Ska man gå upp ett snäpp till så dubblar man kostnaden (på Inet) och jag tror inte det är nödvändigt för mig.
Hur väl funkar det till Bad company 2?
(Kommer att köra med SSD disk och i5)

Ingen aning om hur det fungerar med BC2, men det är ett bra övre medelklasskort. Vill man snåla kan man leta efter ett 4870 eller 4890 som jag tror man kan få till samma pris eller möjligen lite billigare. 48XX-korten är lite snabbare, drar lite mer effekt framförallt i viloläge och saknar DirectX11. Huruvida DX11 är viktigt är debatterbart. Få spel stöder det och vad jag har läst dröjer det tills DX11 kommer till spelkonsollvärlden innan det slår på bred front. Och då är ett 5770 ett relativt "gammalt" kort. Men ta min DX11-skepsis med en smula salt, jag kanske bara är bitter över att jag inte har ett DX11-kort själv...

/Hast
Citera
2010-02-16, 11:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Lånar tråden!

Ska snart beställ ny burk och detta http://www.inet.se/artikel/5408667 grafikkkort är det jag sneglat på. Det verkar prisvärt, trots att mina kunskaper på hårdvara år dåliga.
Ska man gå upp ett snäpp till så dubblar man kostnaden (på Inet) och jag tror inte det är nödvändigt för mig.
Hur väl funkar det till Bad company 2?
(Kommer att köra med SSD disk och i5)

http://www.youtube.com/watch?v=DXSv3ovaNyg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback