2009-11-23, 18:06
Medlem
Bent Metals avatar
Hej!

Sitter och funderar på hur man kan ändra bredd/vidd på minimerade fönster i fluxbox. Som man kan se på det screenshot jag tagit är de minimerade fönstren jäkligt breda. De verkar ju vara så för att de vill utnyttja all plats som finns på iconbar/toolbaren.

Kort och gott vill jag ha svar på om det finns något sätt att komprimera bredden på de minimerade fönstren och inte låta dem ta upp all plats som finns.

http://i47.tinypic.com/1496td1.jpg

Tack på förhand!
Citera
2009-11-23, 18:17
Medlem
penol700s avatar
Configuration-verktygslist-ikonradsläge-till vänster (eller höger om man gillar det)
Citera
2009-11-23, 18:25
Medlem
Bent Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Configuration-verktygslist-ikonradsläge-till vänster (eller höger om man gillar det)

Huh? vart hittar jag det? du får nog byta ned det till idiotnivå för mig är jag rädd.
Citera
2009-11-23, 18:30
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bent Metal
Huh? vart hittar jag det? du får nog byta ned det till idiotnivå för mig är jag rädd.

Hehe... kanske förklarade lite slarvigt, högerklicka för att få upp huvudmenyn, markera "Configuration", markera "verktygslist" (vet inte vad den kallas på engelska i fluxbox), markera sen "ikonradsläge" (samma sak här, vet inte vad den heter på engelska), välj "till vänster" Klart!
Citera
2009-11-23, 19:18
Medlem
Bent Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Hehe... kanske förklarade lite slarvigt, högerklicka för att få upp huvudmenyn, markera "Configuration", markera "verktygslist" (vet inte vad den kallas på engelska i fluxbox), markera sen "ikonradsläge" (samma sak här, vet inte vad den heter på engelska), välj "till vänster" Klart!

Man tackar ödmjukast
Jag hade ju fuckat till det ordentligt. Hade gjort om menyn och hade helt tappat de konfigurationsinställningarna så jag fick pussla ihop en ny meny där dessa ingick. Efter det gjorde jag som du sa och det funkade ju finfint
Citera
2009-11-23, 22:11
Medlem
L0s-Pir4t0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bent Metal
Hej!

Sitter och funderar på hur man kan ändra bredd/vidd på minimerade fönster i fluxbox. Som man kan se på det screenshot jag tagit är de minimerade fönstren jäkligt breda. De verkar ju vara så för att de vill utnyttja all plats som finns på iconbar/toolbaren.

Kort och gott vill jag ha svar på om det finns något sätt att komprimera bredden på de minimerade fönstren och inte låta dem ta upp all plats som finns.

http://i47.tinypic.com/1496td1.jpg

Tack på förhand!

Vilken härlig backgrundsbild du har där!!

Skulle du kunna länka till den?
Citera
2009-11-23, 22:33
Medlem
Bent Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0s-Pir4t0s
Vilken härlig backgrundsbild du har där!!

Skulle du kunna länka till den?

Ja visst fasen är den tjusig
här har du en länk!

http://i45.tinypic.com/121bel4.jpg

Tinypic verkar dock vilja dra ned på storleken lite till 1600x900 istället för 1920x1080 som den egentligen ska vara. Vill du ha den större kan du skicka ett privat mess med din mail så skickar jag den via sprend, då slipper vi hijacka tråden med saker som inte rör trådrubriken
Citera
2009-11-27, 15:30
Medlem
kiimaos avatar
Nån som vet hur man gör samma sak direkt genom config filerna?
Citera
2009-11-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiimao
Nån som vet hur man gör samma sak direkt genom config filerna?

I initfilen:
session.screen0.iconbar.alignment: Left
Citera
2009-11-29, 18:53
Medlem
kiimaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
I initfilen:
session.screen0.iconbar.alignment: Left

Danke!
Citera