Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-21, 13:14
Medlem
alla har vi varit tröga och unga, och speciellt när man i början fick sitt första underbara flashback-konto.

jag kan direkt säga att det inte är det här kontot det gäller, och vilket och varför ska vi naturligtvis lämna osagt.

dock, hur gör man när man en gång i tiden råkat undanröja sin identitet? i början av kontoanvändandet så pastejade jag url som direkt leder hem till min webserver, och ergo koppla bilderna som visades med min hemadress.
desvärre är det av något känslig natur, och således vill jag i efterhand rätta mitt misstag.

jag står inför två problem:
1: att kunna eftereditera inlägg så långt tillbaka är motsägelsefullt på FB, då meningen är att allt ska sparas som följd av den absoluta yttrandefriheten.
2: det finns nu ingen möjlighet för en moderator eller dylikt att i efterhand editera en användares text utan att ta bort det, som jag förstår det.

nummer 2 är väl ett alternativ, men leder i stort sätt till alternativ 1. ergo, inte helt problemfritt. :-)

så, hur ska jag göra? bör jag be admin gå tillbaka och sätta ett par stjärnor över URL:et? skulle det anses som "censur"? skulle det anses som "smart"?

jag söker förslag på hur jag personligen ska gå tillväga, och hur vi på FB i framtiden ska hjälpa de som en gång varit tröga nog att röja sin identitet.

(och ja, jag vet att det är mitt problem, jag är fullt införstådd att det inte är någon annans fel än mitt eget )
Citera
2009-11-21, 13:16
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det enda alternativet du har är att gå vidare, det som har hänt har hänt och för att ändra på det krävs en tidsmaskin
Citera
2009-11-21, 13:19
Moderator
evilhoneys avatar
Kontakta http://www.flashback-enterprises.ltd.uk/ och forklara din situation, skriv pa engelska.
Det finns inga garnatier alls men det ar iaf dit du ska vanda dig.

(Ursakta avsaknaden av prickar, de blev beslagtagna i tullen.)
Citera
2009-11-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Kontakta http://www.flashback-enterprises.ltd.uk/ och forklara din situation, skriv pa engelska.
Det finns inga garnatier alls men det ar iaf dit du ska vanda dig.

(Ursakta avsaknaden av prickar, de blev beslagtagna i tullen.)
haha, snygg sorti.

jag förstår som sagt att det egentligen inte är någon möjlighet, men då det handlar om ett domän-namn kan jag tycka att det inte röjer undan möjligheten till flashbacks motiv, dvs: att allt sparas, och att yttrandefriheten är absolut.

jag ska iaf lyda ditt tips. :-)
Citera
2009-11-21, 13:38
Medlem
epost72s avatar
Enda hållbara lösningen är att man lär sig leva med sitt misstag eller att man överger kontot.
Citera
2009-11-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Enda hållbara lösningen är att man lär sig leva med sitt misstag eller att man överger kontot.

Det vet du, eftersom du administrerar flashback?

En moderator gav ju nyss alternativ till ts?
Citera
2009-11-21, 14:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Det vet du, eftersom du administrerar flashback?

En moderator gav ju nyss alternativ till ts?

Jo visst, och du har testat det tipset förstår jag
Citera
2009-11-21, 14:42
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Jo visst, och du har testat det tipset förstår jag

Kan inte du som gjort det berätta för oss ovetande hur det gick?
Citera
2009-11-21, 15:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Kan inte du som gjort det berätta för oss ovetande hur det gick?

Om man nu har för avsikt att få sina gamla inlägg raderade/redigerade eller liknande så är utsikterna mycket mycket små kort sagt, hur väl man än motiverar sina orsaker.

Det nämnde evilhoney
Citat:
Det finns inga garantier alls men det ar iaf dit du ska vanda dig.

Det finns dock ytterligare vägar att gå, men eftersom jag generellt är emot idén så tipsar jag inte om de vägarna.

Men en sak som man kan påverka är att förändra så att tidigare gjorda inlägg med länkar osv inte längre stämmer...

Kan också nämna att detta inte gäller mitt nuvarande användarnamn.
Citera
2009-11-21, 15:08
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Om man nu har för avsikt att få sina gamla inlägg raderade/redigerade eller liknande så är utsikterna mycket mycket små kort sagt, hur väl man än motiverar sina orsaker.

Det nämnde evilhoney

Det finns dock ytterligare vägar att gå, men eftersom jag generellt är emot idén så tipsar jag inte om de vägarna.

Men en sak som man kan påverka är att förändra så att tidigare gjorda inlägg med länkar osv inte längre stämmer...

Kan också nämna att detta inte gäller mitt nuvarande användarnamn.

Jaha, men det var inte det jag frågade. Eftersom du tydligen inte förstod upprepar jag mig själv med en ny formulering: Hur gick processen till när du själv kontaktade Flashback Enterprises Ltd.?
Citera
2009-11-21, 15:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Jaha, men det var inte det jag frågade. Eftersom du tydligen inte förstod upprepar jag mig själv med en ny formulering: Hur gick processen till när du själv kontaktade Flashback Enterprises Ltd.?

Jag trodde att svaret var tillräckligt, men det var det uppenbarligen inte.
Inget svar och ingen åtgärd, tre försök från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in