Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-03-25, 07:53
  #37
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunk_
Tyvärr, som sagt. Men förr eller senare förstår nog alla att Guthrie är en utav de bästa nu levande gitarristerna, och som fortfarande är "ung".

Man får hoppas det iaf! Se bara på Joe Bonamassa, som t o m framröstats till världens bästa gitarrist av Guitar World förra eller förrförra året - han öppnade för BB King redan när han var 12 år och har spelat med de allra flesta. Ett riktigt underbarn! Men är i princip okänd för gemene man utan något större gitarrintresse. Se sen på John Mayer som är väldigt känd tack vare sina studioalbum (som är alldeles för poppiga och inget av större värde om du frågar mig) men å andra sidan så har han TRY! och Where the Light Is som är två helt fantastiska live-plattor där han visar att han platsar bland de bästa. Om man nämner Mayer vet många vem han är, men ingen har hört dessa bluesigare live-plattor ... Det är tragiskt hur snäv musikkunskapen är hos den stora massan då den enda musik som intas är skvalradio och då, tycker jag att det känns som, endast för att fylla ut tystnaden. Själv kan jag sätta på en CD/LP bara för att lyssna på den och göra ingenting annat! Lägga ett par timmar bara för att njuta av musik
Citera
2016-08-14, 12:12
  #38
Medlem
PatrickB8mans avatar
Skånes ( Sveriges/Europas ) i särklass mest kompetenta gitarrbyggare i världsklass.

Gibson, Fender etc etc kan slänga sig i väggen när det gäller Ton, Trä eller Spelbarhet

www.jgguitars.com
__________________
Senast redigerad av PatrickB8man 2016-08-14 kl. 12:15.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback